lyskas
16
0
0
2
SC II ph I
2003
1.6 i 16V 115KM, 2003-2009
Wyszków
lyskas
Zarejestrowani
— 02-07-2015, 12:54
Tak jak wspomniałem wczoraj wieczorem mierzyłem i było 12,5 V dziś rano 10 V, Nic nie było ruszane w nocy pomiar miliamperomierzem wskazówkowym
[quote='Grochu' pid='141389' dateline='1435826141']
A co jest na dodatkowych kablach? Moze tu ucieka?
Nie mam pojęcia co jest na dodatkowych kablach, tak jak wspomniałem mam go od niedawna
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-07-2015, 12:58 przez lyskas.)
•
Mati
26,519
100
4781
4,434
SC III ph II
2013
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Górzyce, Tarnobrzeg
Mati
Zarejestrowani
— 02-07-2015, 13:00
sprawa taka.. możliwe że aku nie trzyma, ale zanim kupisz nowy to podmień na jakiś inny akumulator i zostaw na noc, jest możliwe że akurat gdzieś jest pobór napięcia
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
•
lyskas
16
0
0
2
SC II ph I
2003
1.6 i 16V 115KM, 2003-2009
Wyszków
lyskas
Zarejestrowani
— 02-07-2015, 13:06
To powiedzcie mi jeszcze jaki akumulator do mojej Renaty powinienem kupić w razie czego i czy jak odłącze aku to nic mi się tam nie poprzestawia w komputerze?
•
Mati
26,519
100
4781
4,434
SC III ph II
2013
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Górzyce, Tarnobrzeg
Mati
Zarejestrowani
— 02-07-2015, 13:10
lyskas napisał(a):A więc wczoraj naładowałem akumulator do stanu 14,5V lyskas napisał(a):i czy jak odłącze aku to znaczy że nie odłączałeś akumulatora do ładowania?
lyskas napisał(a):to nic mi się tam nie poprzestawia w komputerze? na komputerze nie powinno chyba że mały licznik się skasuje, trzeba przyuczyć szyby i wpisać kod do radia ale z tym problemu nie będzie żadnego
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-07-2015, 13:12 przez Mati.)
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Mati za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to Mati for this post
• lyskas
lyskas
16
0
0
2
SC II ph I
2003
1.6 i 16V 115KM, 2003-2009
Wyszków
lyskas
Zarejestrowani
— 02-07-2015, 13:14
nie odłączałem..powinienem?
•
ko-ma
9,452
26
1527
39
INNY
2010
INNY
Końskie
ko-ma
Zarejestrowani
— 02-07-2015, 14:30
(02-07-2015, 12:54)lyskas napisał(a): Tak jak wspomniałem wczoraj wieczorem mierzyłem i było 12,5 V dziś rano 10 V, Nic nie było ruszane w nocy pomiar miliamperomierzem wskazówkowym
Nie wstawiaj śmiechu, jak nie odróżniasz pomiaru napięcia na zaciskach akumulatora od pomiaru prądu płynącego w obwodzie.
Jak sobie chcesz, mnie chodziło o dokładne określenie wartości prądu płynącego w obwodzie przy wyłączonych wszystkich odbiornikach.
Bowiem prąd płynie zawsze - choćby do układu immobilisera, zegara, podtrzymania pamięci radia czy elementów licznika.
Jeśli jest znacząco wyższy od normalnego - gdzieś istnieje pobór prądu, np. zwarcie do masy czy uszkodzony element.
Wymiana akumulatora bez sprawdzenia tego mija się z celem - nowy także równie szybko się rozładuje.
A dlaczego miernikiem wskazówkowym? Choćby ze względu na dokładność miernika i różnice w ich wewnętrznych parametrach elektrycznych. Ważne zwłaszcza przy bardzo małych wartościach płynącego prądu.
Tak, że nie ma się z czego śmiać.
A co do odłączania akumulatora: pomijam kwestie klasyczne, znane ogółowi jako oczywiste.
Ale spróbuj naładować bez odłączania akumulator w samochodzie nowszej generacji, z centralnym układemk zarządzania energią.
Zaręczam Ci, że się to nie uda.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-07-2015, 14:32 przez ko-ma.)
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
•
lyskas
16
0
0
2
SC II ph I
2003
1.6 i 16V 115KM, 2003-2009
Wyszków
lyskas
Zarejestrowani
— 02-07-2015, 14:50
To miał być uśmiech a nie śmiech. Nie doczytałem. I wcale mi do śmiechu nie jest bo właśnie chciałem odłączyć akumulator. Czekałem aż wszystko zgaśnie i okazało się że światełka w drzwiach nie gasną w ogóle. Nawet jak zamknę pilotem gasną na chwilę i na nowo się zapalają. Może to jest przyczyna
•
ko-ma
9,452
26
1527
39
INNY
2010
INNY
Końskie
ko-ma
Zarejestrowani
— 02-07-2015, 15:04
A czy zamki drzwi się ryglują, czy po chwili same się odblokowuja?
I czy przy otwartych drzwiach światełka zgasną, czy świecą stale?
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi ko-ma za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to ko-ma for this post
• lyskas
lyskas
16
0
0
2
SC II ph I
2003
1.6 i 16V 115KM, 2003-2009
Wyszków
lyskas
Zarejestrowani
— 02-07-2015, 17:22
Nie gasły w ogóle nawet jak zamknąłem drzwi. Zamki się normalnie ryglowały. Pisze w czasie przeszłym bo problem chyba rozwiązał się sam..chyba bo jeszcze nie mam pewności ale narazie wszystko jest ok. Podczas odkręcania akumulatora zauważyłem że zacisk na plusowym biegunie jest delikatnie poluzowany. Zamiast odkręcać dokręciłem. Otworzyłem drzwi i wyświetlacz zaskoczył a auto odpaliło. Przejechałem kilka kilometrów żeby go podładować i ładuje, sprawdzę wieczorem napięcie jeszcze a rano już będzie wszystko jasne, dziękuje wszystkim za pomoc i przepraszam za moją niewiedzę. Przesiadłem się z fiesty dwójki z całkowitym brakiem elektroniki( nawet szyby na kolbke jeszcze) dopiero uczę się tego samochodu, pozdrawiam!
•
ko-ma
9,452
26
1527
39
INNY
2010
INNY
Końskie
ko-ma
Zarejestrowani
— 02-07-2015, 17:42
To jak już ochłoniesz :
- otwórz pokrywę komory silnika
- zamknij wszystkie drzwi i poczekaj aż zgasną światełka w drzwiach oraz wyswietlacz
- odkręć i zdejmij obie klemy z akumulatora, oczywiście zaczynając od ujemnej. Jak jest problem - zrób zdjęcie (żeby wiedzieć, jak złożyć) i odkręć przewody od łączników
- starannie BARDZO drobnym papierem ściernym oczyść DELIKATNIE słupki akumulatora oraz wnętrza klem.
- przesmaruj powierzchnie oczyszczone wazeliną techniczną (bezkwasową); bardzo cienko, aby tylko zakonserwować, nie pokryć warstwą.
- złóż wszystko w odwrotnej kolejności
- jeśli potrzeba - przed przykręceniem klem podładuj akumulator
- w wolnej chwili przemyśl, ile tu elektroniki, jak jest czuła i jak nie ma tu miejsca na prowizorki, i:
- ciesz się z sukcesu.
Pozdrawiam
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-07-2015, 17:43 przez ko-ma.)
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
•
|