Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC II PH I Wycieraczki szyb


decek_1984
Zarejestrowani

cześć. 
ja mam taki problem z wycieraczkami, że mimo wymienionych łożysk nadal mam luzy. Na dłuższym ramieniu (tym zagiętym) wymieniałem łożysko 3 razy, na początku 608ZZ, potem 2 razy 608 2RS (te z gumowym zamknięciem). Za każdym razem na tym ramieniu jest delikatny luz i jak się przygądałem to samo łożysko ma taki luz. Sprawdziło się w 3 kolejnych łożyskach.  W związku z tym uznałem, że taki minimalny luz na łożysku po prostu musi być . Błąd montażu raczej wykluczam, bo robiłem to bardzo delikatnie, przy użyciu imadła - wprasowywałem. 

Szukałem więc dalej możliwych luzów i jak się okazało trzpienie na które nakłada się wycieraczkę mają duże luzy. Czy to może powodować problemy ze stukającą wycieraczką ?

A może sprężyna wycieraczki nie ma już odpowiedniej siły docisku? 

sam już nie wiem... ;/

Odpowiedz
Highwayman1990
Zarejestrowani

(04-05-2018, 22:25)decek_1984 napisał(a): cześć. 
ja mam taki problem z wycieraczkami, że mimo wymienionych łożysk nadal mam luzy. Na dłuższym ramieniu (tym zagiętym) wymieniałem łożysko 3 razy, na początku 608ZZ, potem 2 razy 608 2RS (te z gumowym zamknięciem). Za każdym razem na tym ramieniu jest delikatny luz i jak się przygądałem to samo łożysko ma taki luz. Sprawdziło się w 3 kolejnych łożyskach.  W związku z tym uznałem, że taki minimalny luz na łożysku po prostu musi być . Błąd montażu raczej wykluczam, bo robiłem to bardzo delikatnie, przy użyciu imadła - wprasowywałem. 

Szukałem więc dalej możliwych luzów i jak się okazało trzpienie na które nakłada się wycieraczkę mają duże luzy. Czy to może powodować problemy ze stukającą wycieraczką ?

A może sprężyna wycieraczki nie ma już odpowiedniej siły docisku? 

sam już nie wiem... ;/

Już kilka osób modyfikowało to poprzez wybicie trzpieni i zastąpienie ich śrubami. Sam zamierzam się do takiej modyfikacji, to chyba najlepsze co można poradzić.

Odpowiedz
decek_1984
Zarejestrowani

Ale u mnie luz jest na tych trzpieniach , na które nakładane są ramiona wycieraczki. Nie mówię o trzpieniach , które wchodzą w łożyska ramion. Wrzucę filmik na Youtube z bo tutaj chyba nie można na forum i zobaczycie o co i chodzi
(05-05-2018, 17:31)Highwayman1990 napisał(a):
(04-05-2018, 22:25)decek_1984 napisał(a): cześć. 
ja mam taki problem z wycieraczkami, że mimo wymienionych łożysk nadal mam luzy. Na dłuższym ramieniu (tym zagiętym) wymieniałem łożysko 3 razy, na początku 608ZZ, potem 2 razy 608 2RS (te z gumowym zamknięciem). Za każdym razem na tym ramieniu jest delikatny luz i jak się przygądałem to samo łożysko ma taki luz. Sprawdziło się w 3 kolejnych łożyskach.  W związku z tym uznałem, że taki minimalny luz na łożysku po prostu musi być . Błąd montażu raczej wykluczam, bo robiłem to bardzo delikatnie, przy użyciu imadła - wprasowywałem. 

Szukałem więc dalej możliwych luzów i jak się okazało trzpienie na które nakłada się wycieraczkę mają duże luzy. Czy to może powodować problemy ze stukającą wycieraczką ?

A może sprężyna wycieraczki nie ma już odpowiedniej siły docisku? 

sam już nie wiem... ;/

Już kilka osób modyfikowało to poprzez wybicie trzpieni i zastąpienie ich śrubami. Sam zamierzam się do takiej modyfikacji, to chyba najlepsze co można poradzić.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
Highwayman1990
Zarejestrowani

Rozumiem już co masz na myśli. Tu może być problem. Rozglądałeś się za używanym mechanizmem wycieraczek?

Odpowiedz
decek_1984
Zarejestrowani

nie, liczyłem , że da się naprawić.

filmik:

https://www.youtube.com/watch?v=gNtugGuq...e=youtu.be

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-05-2018, 21:49 przez decek_1984.)

Odpowiedz
wojteknusiek
Zarejestrowani

Jeśli chcesz to naprawić to zdemontować na tokarke i dorobić tuleje z teflonu .

Clip, Autoboss v30
Odpowiedz
Highwayman1990
Zarejestrowani

Faktycznie duży luz.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości