Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC II PH I na zimnym silniku dławi, a później poszarpuje


Wojtti
Zarejestrowani

op Wiem że podobny temat był poruszany ale może pisząc odpowiedni temat dla mojego auta prędzej dojdzie się do przyczyny, tym bardziej że podobne wątki które znajdowałem zakończyły się dawno na niczym.

Posiadam Grand Scenica II phI z silnikiem 2.0 16V 136KM z sekwencyjną instalacją gazową.

Problem wygląda następująco:
Po odpaleniu samochodu po dłuższym postoju (najczęściej po nocy) z którym nie ma problemu bo pali na dotyk, kiedy dodaję gwałtowniej gaz silnik się dławi, tak jakby zaraz miał zgasnąć (nie wkręca się na obroty). Puszczając pedał gazu wszystko wraca do normy, obroty są odpowiednie dla zimnego silnika itp. Dosłownie po odczekanej minucie efekt ekstremalnego dławienia znika i można ruszać.

Dodatkowo zauważyłem teraz, że nawet kiedy złapie odpowiednią temperaturę, to przy gwałtownym dodaniu gazu (sprawdzane na postoju) czuć przydławienie silnika, ale zaraz po tym obroty idą w górę. Robiąc tak kilka razy pod rząd - czyli dodanie gazu, puszczenie, dodanie, puszczenie, po którymś razie słychać delikatny wybuch (spalania) pod maską i z wydechu lekki wystrzał - wystrzałowi z wydechu towarzyszy biały dymek, zapach benzyny, ale po chwili ustaje. Co więcej, pod maską słychać przy dodaniu gazu zasysanie powietrza (to moja pierwsza renówka, nie wiem czy to normalne czy nie). Zauważyłem też, że po otwarciu maski po środku spod atrapy wychodzi rura dolotowa powietrza, która po około 40cm idąc w prawo wchodzi do jakiejś puszki (rozonatora powietrza czy coś podobnego) i na tym połączeniu owa rura jest pęknięta, jednak nie wiem czy ma to wpływ na cokolwiek bo to wszystko jest przed filtrem powietrza. Problem występuje tak samo na benzynie jak i na gazie.

Filtr powietrza sprawdzałem i wydaje się być ok. Wymieniłem świece na Denso, trzy cewki wymienione na Beru, czwarta jeszcze się uchowała, ale to nie wygląda na cewkę. Pod Clipa podłączany był jakiś czas temu, ponoć był jakiś błąd sondy ale z bardzo dawna i został usunięty. Rozrząd i KZFR było jakiś czas temu wymieniane.

Proszę o pomoc, może jakiś czujnik pod maską?

Odpowiedz
twinsiak79
Zarejestrowani

Polecam wizyte u dobrego gazownika i podłączenie instalacji pod komputer no i wyregulowac parametry.Takie wystrzaly są nie dopuszczalne przy sekwencji (dlatego pękła Tobie obudowa filtra).Tak samo te reakcje dziwne na pedal gazu....coś masz spaprane z ustawieniem mieszanki na wtryskach gazu.W moim poprzednim aucie (również zagazowanym w sekwencji) najpierw odpalal na benzynie i gdy siljik nabrał temperatury (latem była to chwila) przelaczal się na gaz.Ale motor chodził płynnie, nic nie strzelalo spod maski i tzw but na pedale gazu też był, żadnych przydlawien....Zacznij od sprawdzenia instalacji zanim sam na slepo zaczniesz osprzęt wymieniać.

Odpowiedz
Wojtti
Zarejestrowani

op Problem występuje tak samo na benzynie jak i na gazie. Gazownik wyreguluje mieszankę na benzynie? wydawało mi się, że tylko mieszankę gazu można wyregulować. Co do uszkodzenia dolotu, to nie jest uszkodzona obudowa filtra, tylko rura na samym początku zasysania powietrza z pod atrapy, po otwarciu maski znajduje się na samym przodzie, przed akumulatorem, a stąd jeszcze daleko do puszki z filtrem powietrza.

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

Standardowo do sprawdzenia:
- czujnik temperatury cieczy chłodzącej
- czujnik temperatury powietrza zasysanego
- czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze dolotowym (MAP-sensor)

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz
twinsiak79
Zarejestrowani

Szczelność połączeń układu zasysanego powietrza ma bardzo duże znaczenie w silnikach z turbo.przyjrzalbym się bliżej temu peknieciu o którym pisałeś. ....

Odpowiedz
Wojtti
Zarejestrowani

op Mój akurat nie ma turbo, ale tak czy inaczej sprawdzę jeszcze ogólną szczelność całego dolotu.

ko-ma napisał(a):Standardowo do sprawdzenia:
- czujnik temperatury cieczy chłodzącej
- czujnik temperatury powietrza zasysanego
- czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze dolotowym (MAP-sensor)

jest możliwość sprawdzenia samemu tych czujników?

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

W praktyce - pierwsze dwa - poprzez odłączenie i uruchomienie silnika (sterownik przejdzie w tryb parametrów uśrednionych)
Trzeci (na który tu stawiam) - tylko poprzez sprawdzenie wartości i sposobu zmian wartości napięcia sterującego (wartości mierzonej) w funkcji obrotów (a w zasadzie obciążenia silnika) - czyli po prostu - czy się zmienia po "przegazowaniu". Przyznam się, ze miałem styczność z taką usterką u siebie (w silniku PSA) i jednoznaczne zdiagnozowanie bez odczytu parametrów było niemożliwe.
W posiadanym Volvo też były takie fochy - ale tu ewidentnie przyczyną była nieszczelność układu dolotowego .

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz
Wojtti
Zarejestrowani

op a jeszcze jedno pytanie, istnieje możliwość regulacji zapłonu w scenicu ?

proszę też o wskazanie gdzie w tym silniku czyli 2.0 16v znajdują się kolejno:
- czujnik temperatury cieczy chłodzącej
- czujnik temperatury powietrza zasysanego
- czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze dolotowym (MAP-sensor)

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-09-2015, 22:37 przez Wojtti.)

Odpowiedz
jarpen
Zarejestrowani

Czołem. Nie chcę zakładać nowego tematu. Ostatnio kilkukrotnie miałem podobny problem. na zimnym odpalił od strzała, ale poszarpywał, a obroty wahały się między 600 a 1200. Czy te czujniki
( - czujnik temperatury cieczy chłodzącej
- czujnik temperatury powietrza zasysanego
- czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze dolotowym (MAP-sensor)
można sprawdzić na CLIPie? jeśli tak, to jakie powinny być ich wartości/ parametry? i robić to na zimnym czy na ciepłym silniku??

Nadzieja nie oznacza że wszystko skończy się dobrze, ale że wszystko co cię spotyka ma sens.
Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

Tak, można odczytać wartości parametrów.
A jakie mają być wartości ?
Przy zimnym i nie pracuj ącym silniku: 2x temperatura otoczenia + ciśnienie atmosferyczne.
To tak na początek.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi ko-ma za ten post post:
  • jarpen




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości