Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC II PH I wymiana świec Scenic II silnik K4M


andrzej27r
Specjalisci

op Do wymiany potrzebny będzie klucz do świec 16 mm -zakupiłem Yato z magnesem,klucz 10 mm do odkręcenia cewek i osłon podszybia ,mały torx do odkręcenia 2 wkrętów z plastikowych osłon podszybia,szczelinomierz ,świece ,ja zakupiłem NGK No. 38 BKR6EZ
[Obrazek: hosting_zdjec_1414411487__dsc_1689.jpg]
Jeśli ktoś ma odpowiednio długi klucz który wejdzie pod podszybie,w otwór po zdjętej cewce to nie trzeba zdejmować podszybia ,mój klucz do świec był za długi i musiałem podszybie ściągnąć .
Jeśli ktoś posiada plastikową osłonę silnika to oczywiście trzeba ją zdjąć ;-)
Aby ściągnąć podszybie należy ,zdjąć plastikowe osłony, zdjąć kapturki maskujące nakrętki mocujące wycieraczki ,odkręcić wycieraczki ,
[Obrazek: hosting_zdjec_1372266042__dsc_0613.jpg] [Obrazek: hosting_zdjec_1372266169__dsc00051.jpg]
[Obrazek: hosting_zdjec_1372266225__dsc00050.jpg]
Gdy mamy zdjęte ramiona wycieraczek,możemy odkręcić też cały mechanizm,jest on przykręcony trzema śrubami na klucz 10 mm,odkręcamy też wspornik mocujący metalowe osłony- jedna śruba i nakrętka na klucz 10 mm
[Obrazek: hosting_zdjec_1414410874__dsc_1707.jpg] [Obrazek: hosting_zdjec_1414410954__dsc_1697.jpg]
Gdy mamy zdjęty mechanizm wycieraczek pozostało tylko zdjąć dużą blaszaną osłonę ,przykręcona ona jest 3 śrubami na klucz 10 mm,małą osłona przy filtrze powietrza ma 2 śruby
[Obrazek: hosting_zdjec_1414411295__dsc_1706.jpg] [Obrazek: hosting_zdjec_1414410746__dsc_1705.jpg]
Po zdjęciu metalowych osłon,mamy elegancki dostęp do cewek oraz świec,przy okazji możemy sobie też odpływy w podszybiu wyczyścić
1. Odłączamy wtyczki od cewek
[Obrazek: hosting_zdjec_1414409935__dsc_1687.jpg] [Obrazek: hosting_zdjec_1414410054__dsc_1690.jpg]
2. kluczem 10 mm odkręcamy śrubę mocującą cewkę
[Obrazek: hosting_zdjec_1414410148__dsc_1691.jpg] [Obrazek: hosting_zdjec_1414410179__dsc_1693.jpg]
3.Wyjmujemy cewkę i czyścimy jej uszczelkę jeśli jest zabrudzona
[Obrazek: hosting_zdjec_1414410256__dsc_1694.jpg]
4.Kluczem 16 mm odkręcamy starą świecę ,warto użyć klucza z magnesem,wtedy łatwiej wyjąć świecę
[Obrazek: hosting_zdjec_1414410419__dsc_1699.jpg] [Obrazek: hosting_zdjec_1414410512__dsc_1700.jpg]
okazało się,że w silniku miałem jeszcze oryginalne świece Renault 7700500155 ,nie wiadomo kiedy były wymieniane
[Obrazek: hosting_zdjec_1414410589__dsc_1701.jpg]
Wkręcamy nową świecę,można sobie jeszcze sprawdzić szczelinomierzem przerwę na świecach .Operację powtarzamy dla pozostałych świec .

[-] 2 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi andrzej27r za ten post post:
  • , bartas
blazejk
Specjalisci

Kawał dobrej roboty Thumbup

Grand Scenic II - 1,9dCi Confort Expression & Laguna II- 2,2dCi Automat Initiale Paris
"A teraz szybko, zanim dotrze do nas, że to bezsensu" - król Julian
[Obrazek: 1601105.png]
Espera
Uszczelka o której piszesz to bardzo ważna rzecz. Jeśli ktoś jej nie ma powinien założyć ją. Dostępne są w sklepach hydraulicznych. Jej zadanie to niedopuszczenie wlania się wody z podszybia do kanału świecy.





Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości