Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC II PH II Ile płynu hamulcowego w układzie


blazejk
Specjalisci

Jestem ciekaw czy poczujesz jakąś różnice - może byś zrobił testy hamulców przed i po wymianie np.: z 40km/h, 70km/h i 100km/h. Wtedy będzie widać czy warto iść w 5.1 czy wystarczy dobry 4. A ja na wiosnę będę zmieniać tarcze z 308mm na 324mm + klocki ceramiczne ATE w Lagunie to przy okazji będę wymieniać płyn.

Grand Scenic II - 1,9dCi Confort Expression & Laguna II- 2,2dCi Automat Initiale Paris
"A teraz szybko, zanim dotrze do nas, że to bezsensu" - król Julian
[Obrazek: 1601105.png]
Odpowiedz
funkoval
Specjalisci

Wg mnie nie poczujesz mierzalnej różnicy pomiędzy DOT4 a DOT5.1, póki nie zagotujesz, czyli w grę wchodzi wielokrotne, częste i silne hamowanie z wyższych prędkości, albo woda w układzie - a oba są higroskopijne.
Pytanie jeszcze, czy przewody hamulcowe, a właściwie polimery, z których są wykonane, wytrzymają wyższy o około 30 stopni punkt wrzenia.

Odpowiedz
blazejk
Specjalisci

Podejrzewam żeby odczuć różnicę to by trzeba wymienić przewody na lepsze to może wtedy by była różnica. Więc ja raczej zostanę przy 4.

Grand Scenic II - 1,9dCi Confort Expression & Laguna II- 2,2dCi Automat Initiale Paris
"A teraz szybko, zanim dotrze do nas, że to bezsensu" - król Julian
[Obrazek: 1601105.png]
Odpowiedz
funkoval
Specjalisci

blazejk napisał(a):wymienić przewody na lepsze
oplot się kłania Biggrin

Odpowiedz
blazejk
Specjalisci

Wiem Biggrin musze się zorientować ile będą kosztować do mojej laluni ;)

Grand Scenic II - 1,9dCi Confort Expression & Laguna II- 2,2dCi Automat Initiale Paris
"A teraz szybko, zanim dotrze do nas, że to bezsensu" - król Julian
[Obrazek: 1601105.png]
Odpowiedz
Gizmo
Zarejestrowani

Ile w końcu potrzeba litrów do całkowitej wymiany płynu ? DOT -4 na DOT - 4 ...... ?
Stary na nowy... Kwasny

Odpowiedz
PRZEMO
Administratorzy

op Ja zmieniałem DOT4 na DOT5.1 - kupiłem w czarnepaliwo.pl 2.1l butelkę - było w sam raz do PK4

Jeśli ktoś cię atakuje - milcz nic go tak nie wkurzy jak twój spokój i milczenie.

Cheers Zapraszamy na VIII Ogólnopolski Zlot Scenic-Forum.pl - 20-22.05.2022 - PLANOWANY
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi PRZEMO za ten post post:
  • Gizmo
Gizmo
Zarejestrowani

Czyli 2 litry styknie?
Myśle o płynie Bosch.... ew. TRW...

Widziałem K2..... za 12 zł za litr.... co o nim sądzicie.... cena = jakość ?

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

Widzę, że zaczyna się tu akademicka dyskusja, całkiem jak na forach audiofilskich (jakie kable głośnikowe są lepsze i na podstawkach z jakiego garynky drewna je układać Thumbup)
DOT-5 to specyfikacja techniczna płynu i wszystkie mające to oznaczenie ją spełniają.
Scenic technicznie ma przewidziane płyny DOT-4. DOT-5 to "prawie" to samo, płyny są mieszalne, różnica polega na wyższej temperaturze wrzenia.
W naszych warunkach klimatycznych i geograficznych - różnicy na świeżym płynie nie zauważy się. Wymiana płynu starego, zawodnionego, na świeży - może dać zaskakujące efekty.
Oczywiście, płyny o ekstremalnie niskich cenach odrzućmy, natomiast płyny pod marką Organika, Motul, TRW - spełnią wymagania.
Trzeba sobie jasno powiedzieć: większość tych płynów i tak pochodzić będzie z jednego źródła, od tego samego producenta, natomiast różnorodność marek - to czysty branding.
Co do pełnej wymiany: w warunkach garażowych i przy braku oprzyrządowania - preferuję metodę przepłukiwania kolejno obwodów, bez dopuszczania do ich zapowietrzenia. Uwaga: przy okazji wymiany pamiętać trzeba także o obwodzie hydraulicznym sprzęgła...
Przy napełnianiu "czystym" - z wysterowaniem zaworów pompy abs - potrzeba nieco ponad 1 l, metodą chałupniczą - ok. 2 - 2,5 l.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz
funkoval
Specjalisci

(03-07-2017, 17:56)ko-ma napisał(a): DOT-5 to specyfikacja techniczna płynu i wszystkie mające to oznaczenie ją spełniają.
Scenic technicznie ma przewidziane płyny DOT-4. DOT-5 to "prawie" to samo, płyny są mieszalne, różnica polega na wyższej temperaturze wrzenia.

Ja bym tak śmiałej tezy (DOT-4 i DOT-5 to prawie to samo) nie stawiał ;) Rozumiem, że chodzi o DOT-5.1

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości