Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC II PH II Temperatura silnika 1.5 dci


Borys
Zarejestrowani

op Witam. Mam kłopot , chyba.
Zawsze temp; silnika miałem na poziomie 5 kresek. Latem i na początku zimy również. Zaczęły się mrozy,śnieg,wolniejsza jazda spadło do 4 kresek. Spoko,rozumiem. Dziś jadę na popołudniówkę, -5, patrzę na temp; silnika>zawsze tak mam,kontroluję.Taki odruch< a tu 4 kreski i zaraz 5. Myślę kurde co jest,-5 wprawdzie słońce było no ale kurde jest zima. Za chwilę aż 7 kresek. Wystraszony nagłą awarią wsłuchuję się w silnik >jadąc cały czas< ale chodzi jak zwykle, równo. Skala jest do 9 kresek u mnie. Za chwilę temp; spadła do 2 kresek, powoli podeszła do 4 kresek po kilku km i tak zostało do końca. Po robocie jadę, -5 +/- 22.30, szybko podeszło do 4 i po chwili do 5 kresek. Po kilku km jazdy przez miasto spadło do 3 kresek , za chwilę były 4 kreski i tak zostało. Co jest ?!
Od początku zimy nic takiego nie było.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-06-2014, 21:32 przez Oktawiusz.)

Borys pozdrawia.   www.hopsasa.com.pl

By na lodzie kręcić kółka ; zapnij pasy, gaz i dwójka !! 
1.5 dci , 105 km , 07r . 
Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

termostat sprawdz, uklad nie zapowietrzony??? płyn jest ok?
Najlepsza możliwość to by był termostat, zacina się i na zamknięciu wyższa temp i na otwarciu czyli spadanie temp.
Na początek sprawdź poziom płynu jak będzie Ci się wolno nagrzewać silnik np bedzie 2,3kreska dotknij górnego węża na chłodnicy jak jest ciepły termostat się nie zamknął.
Inna sprawa to jak złapiesz za wysoką temp silnika to włącz maks temp i wentylator na kabinę wychłodzisz troszkę układ byś go nie przegrzał.

Na początku rozumiem że szybko Ci złapał temperature? może za mało płynu?? później termostat sie nie otworzył i doszło do 7kreski, wracając termostat się nie zamknął i nie mogłeś złapać temeratury. To takie optymistyczne nastawienie, nie będę krakać że coś z pompą nie hallo.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-02-2014, 00:30 przez Mati.)

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
Borys
Zarejestrowani

op Zaczęło się w sumie od tego, że jak jechałem do pracy to włączyłem klimę i za długo leciało zimne powietrze. Podpadło mi to. Resztę już znasz.
Miałem głupią myśl że może to mieć coś z tym , że może to wina oleju w silniku. Może za mało go jest albo co ?
W przyszłym tygodniu wymieniają mi olej i filtry. Powiem żeby sprawdzili stan płynu , najwyżej go wymienię od razu. tak zapewne zrobię. Jakiś konkretny wlać ?
Termostat jak sprawdzić , trzeba go wymontować zapewne ? Nowy na alle... +/- 100 pln z przesyłką , może też go zrobię i spokój , kurde nie wiem.
Filtry 4 sztuki , olej , płyn chłodzący , robocizna.... Sad
Jaka pompa ?! Od klimy czy jak ?

Borys pozdrawia.   www.hopsasa.com.pl

By na lodzie kręcić kółka ; zapnij pasy, gaz i dwójka !! 
1.5 dci , 105 km , 07r . 
Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

Płyn sam sprawdź jutro czy masz ok w zbiorniczku wyrównawczym, termostat też sam sprawdzisz po 3-4km górna róra od chłodnicy i chłodnica mają być zimne, tylko tak sprawdzisz termostat jeśli się nie domyka i jest otwarty ale u Ciebie wygląda jakby się zacinał w obydwie strony. Pomyśl popytaj poczytaj i sprawdzaj, nie zostawiaj wszystkiego mechanikom. Nie wiem jak u Ciebie jest z termostatem mogą być różne rodzaje czy jak.

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
Borys
Zarejestrowani

op Płyn sprawdzę rano. Ale jak będzie to i tak nie wiadomo czy posiada jeszcze swoje właściwości. Jak znajdę zbiorniczek.
Jadę rano to stanę po drodze i sprawdzę chłodnicę i wąż.
Sam i tak nic nie zrobię. Nie mam gdzie >garaż jest mały i zimny zimą i gorący latem< i czym.
Mam jednego mechanika od lat, nigdy mnie nie zawiódł i ceny rozsądne. Płyn raczej na pewno wymienię , odejdzie jedna rzecz do zmartwienia.
Termostat - zobaczymy co poradzi.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-02-2014, 00:58 przez Borys.)

Borys pozdrawia.   www.hopsasa.com.pl

By na lodzie kręcić kółka ; zapnij pasy, gaz i dwójka !! 
1.5 dci , 105 km , 07r . 
Odpowiedz
kermitzaba
Jaki płyn chłodniczy masz zalany? Na pewno zimowy? Sprawdź rano czy jest płynny. Teraz idą plusowe temperatury więc możesz wężykiem ulać trochę płynu do jakiejś butelki i dać w domu do zamrażarki i obserwować czy nie zamarza. jakiego koloru jest ten płyn? Możesz ewentualnie pokusić się o jego wymianę i odpowietrzenie układu. Koszt niewielki a pewnie nie wiesz jak długo masz już ten sam płyn wlany. Proponuję zamianę na petrygo.

Odpowiedz
wacio1967
Zarejestrowani

Nie chcę Cie martwić, ale termostat, to byłoby pobożne życzenie. W tych warunkach pogodowych termostat na krótkim odcinku w ogóle nie powinien się otworzyć. Nagły skok temperatury bardziej świadczy o ..... Właśnie. Powodów jest mnóstwo. Na początek sprawdź co dzieje się z płynem w układzie. Czyli, czy w płynie jest powietrze. Sprawdź, czy na korku oleju nie masz "masła". Jak zagrzeje się ponad pięć kresek, to zobacz jaką temperaturę mają węże obok termostatu, chłodnicy i innych miejscach gdzie będziesz mógł. Jeżeli ciepło będzie się normalnie rozchodzić po silniku, nie będzie powietrza w układzie, nie będzie oleju w płynie, nie będzie płynu w oleju, to zajedź na CLIP i sprawdź jakie wartości pokazuje czujnik temperatury. W aucie jest ich kilka. Mógł paść akurat ten, który Ty widzisz na desce. Z reguły padają, te co widzi komputer. Wtedy są problemy z odpaleniem itp, a kierowca nie wie co jest grane.Lol

[Obrazek: 1999809326_3.gif]
Odpowiedz
Borys
Zarejestrowani

op Na tą chwilę:
Poziom oleju sprawdziłem bo mnie to męczyło - w normie. Żadnej śmietany na korku nie ma.
Poziom płynu chłodzącego - w normie. Żadnej śmietany na korku również nie ma.
Zapadła decyzja, że w przyszłym tygodniu przy wymianie filtrów i oleju również do wymiany idzie płyn chłodzący i termostat.
Potem do elektryka na komputer , niech go prześwietli,zobaczymy co komp powie.
Mam zamiar pojeździć tym autem , więc trzeba dbać.

Borys pozdrawia.   www.hopsasa.com.pl

By na lodzie kręcić kółka ; zapnij pasy, gaz i dwójka !! 
1.5 dci , 105 km , 07r . 
Odpowiedz
wacio1967
Zarejestrowani

Kolejność prawie dobra. Lol
Płyn możesz sprawdzić, takim specjalnym urządzeniem, co zapomniałem jak się nazywa. Biggrin Potem podejmij decyzję co do wymiany płynu. A czujnik w pierwszej kolejności bym sprawdził. Jak płynu nie ubywa i nie przybywa i żadnych zanieczyszczeń w oleju i układzie chłodzenia, to wskazuje na elektryke. Termostat nawet jak będzie uszkodzony, to przy tak niskiej temperaturze i tak jest zamknięty. Na tak krótkim odcinku silnik nie jest w stanie się zagrzać. Ja obstawiam czujnik.

[Obrazek: 1999809326_3.gif]
Odpowiedz
Borys
Zarejestrowani

op
wacio1967 napisał(a):Płyn możesz sprawdzić, takim specjalnym urządzeniem, co zapomniałem jak się nazywa
Widziałem to urządzenie przy poprzednim aucie.
Ale płyn i tak idzie w całości do wymiany.! Jaki polecacie? Dwie opinie są na ....
wacio1967 napisał(a):. Ja obstawiam czujnik.
ciekawe , mój mechanik też mi to powiedział. Wy to się znacie ? Bo na mechanice to raczej na pewno.
Zazdroszczę wam. Ale dzięki wam jest lżej.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-02-2014, 19:44 przez Borys.)

Borys pozdrawia.   www.hopsasa.com.pl

By na lodzie kręcić kółka ; zapnij pasy, gaz i dwójka !! 
1.5 dci , 105 km , 07r . 
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości