op
Witanko, w związku z tym że moja maszyna GS III na wyposażeniu fabrycznym otrzymała zestaw naprawczy koła a ja potrzebuję przerobić na koło zapasowe i to najlepiej pełnowymiarowe mam pytanie czy ktoś z Was przerabiał już ten temat? Co muszę ewentualnie zakupić żeby mieć koło pod autem (w bagażniku żeby sobie luźno latało też odpada), czy tą tzw."windę" da się dopasować z innego modelu?
zamiana zestawu naprawczego na zapasówkę
Sa windy dedykowane do GSII wiec do GSIII tez pewnie będą.
Tylko ,że jak na kawałek blaszki ze stalową linką. ..to ciężkie pieniądze sobie za to życzą. Dlatego u mnie póki co zapas zalega w bagażniku. ...z zestwwu naprawczego zrezygnowalem od razu.
Chciałbym odświeżyć temat, wybaczcie za archeologię ale mam ten sam problem z tym, że wolę zapas wozić w bagażniku zamiast na windzie. Koło zapasowe włożone do wnęki leży sobie luzem. Czy można dostać jakieś zestawy mocujące zapas?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-06-2017, 14:01 przez kapitan.)
witam,
w moim poprzednim gs II z 2007 r, 7 miejsc zamontowałem windę, podczepiałem dojazdówkę a później też pełnowymiarowe koło zapasowe. przy pełnowymiarowym kole trzeba uważać na mniejszy prześwit, ale wszystko się mieściło. obecnie mam gsIII 7 miejsc, na felgach 17", kupiłem samochód z zestawem naprawczym ale zamontowałem windę i mam koło dojazowe. za windę i koło dojazdowe do gsIII zapłaciłem z allegro 550zł. w serwisie za samą windę życzą sobie 1250 zł nie sprawdzałem czy winda od gsII pasuje do gsIII - lepiej kupować młodsze części, 1. sprawdź czy samochód ma fabryczne miejsce na koło zapasowe pod podwoziem, czy ma otwór w bagażniku (pod siedzeniami) do obsługi windy i czy są szpilki do jej zamontowania, 2. jeżeli jest otwór do obsługi windy a nie ma szpilek pod spodem, to możliwe, że montaż był przewidziany na dodatkowej blasze - link do archiwalnej aukcji: http://allegro.pl/winda-kola-zapasowego-...ml#thumb/1 czy to prawda - nie wiem, niestety nie można ufać handlarzom części, zawsze twierdzą że będzie pasować a tu ..... ja mam auto z 2014 r - u mnie były szpilki 3. miałem jeden problem techniczny - po zamontowaniu windy spróbowałem opuścić linkę - naciśnięcie dźwigni na windzie powodowało, że odpadała - pomiędzy windą a podwoziem była zbyt duża szczelina. dorobiłem dodatkową blaszkę, która dociska dźwignię przy sprężynie odbijającej. na podstawie doświadczeń z gsII uważam, że w gsIII da się podczepić również pełnowymiarowe koło zapasowe - zmniejszy się tylko prześwit. może to sprawiać problemy np: po opuszczeniu koła na ziemię, na nierównym terenie (pobocze) nie da się go wyciągnąć spod samochodu - zahaczy o podwozie bo jest prawie 2x grubsze od dojazdówki. miałem taką sytuację w gsII - złapałem gumę z tyłu, samochód osiadł, lewarek na max do góry a tu koło zapasowe zahaczyło o zderzak i trzeba było kombinować.
zestaw naprawczy przydatny tylko przy drobnych przebiciach, mi się trafiła przecięta opona. w takim przypadku bez zapasu pozostaje tylko laweta.
Jestem tego samego zdania co Michał. Zapas to zapas - większa pewność bezproblemowego powrotu do domu.
Żłopię browar, jaram szlugi,nie ma na mnie żadnej siły.
Byłem punkiem, jestem punkiem, będę punkiem do mogiły. |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości