Hooyraq
46
0
3
10
SC II ph I
2004
1.6 i 16V 115KM, 2003-2009
Warszawa
Hooyraq
Zarejestrowani
— 22-06-2016, 07:28
op
Witam serdecznie,
chyba z nudów, bo większość już w aucie odremontowałem wpadł mi do głowy pomysł na SWAPa
Czy ktoś może próbował, wyceniał??
Czy do SWAPa koniecznym jest silnik F4R774 czy można też "zwykły" 2.0 + dołożenie turbiny?
Dostępność tych już uturbionych na Allegro znikoma - nawet żadna .
Czy wystarczy sama podmiana silnika i skrzyni???
Czy reszta gratów: elektryka, hamulce, ECU jest taka sama??
Pytam na razie czysto teoretycznie, plany są w fazie przedwstępnej
Dzięki za jakiekolwiek naświetlenie tematu.
Pozdr,
•
mojzesz92
8,623
27
2564
469
INNY
2011
INNY
Warka
lepiej szukać seryjnego 2.0T, bo uturbić silnik Renault jak i inny to jest trochę roboty i nikt tego ot tak nie sprzeda (koszt ok 6-8 tyś)
Hamulce do wymiany na 100%, wiązka zepewne też. Jest to do zrobienia ale potrzeba dużo czasu i pieniędzy
•
Hooyraq
46
0
3
10
SC II ph I
2004
1.6 i 16V 115KM, 2003-2009
Warszawa
Hooyraq
Zarejestrowani
— 22-06-2016, 07:39
op
Trochę mnie tymi hamulcami zmartwiłeś
Wymieniłem all dopiero co - tanio nie było, zwłaszcza na tyle
•
PRZEMO
32,342
67
7852
19,625
SC III ph II
2015
2.0 dCi 160KM, 2014-2016
Czaniec k/B-B
PRZEMO
Administratorzy
— 22-06-2016, 07:40
Jak pisze Mojzesz kiedyś miałem plan tj w 2013 roku i koszt około 10 000 zł takiej operacji a teraz wiem że nie wszystko brałem pod uwagę. Temu sprzedałem 1.6 i kupiłem 2.0 dci
Jeśli ktoś cię atakuje - milcz nic go tak nie wkurzy jak twój spokój i milczenie.
Zapraszamy na VIII Ogólnopolski Zlot Scenic-Forum.pl - 20-22.05.2022 - PLANOWANY
•
Hooyraq
46
0
3
10
SC II ph I
2004
1.6 i 16V 115KM, 2003-2009
Warszawa
Hooyraq
Zarejestrowani
— 22-06-2016, 07:50
op
Wow!!! Konkretne koszty.
Za tyle to ja auto kupiłem
Robocizna jest taka droga???
Co prawda silnika 2.0T nie znalazłem ale zwykłe 2.0 chodzą średnio po 1,5k.
Liczyłem na całość max 5 tyś ( części + robocizna ).
•
Fyox
4,021
4
1020
2,992
SC II ph I
2005
2.0 i 16V T 163KM, 2003-2009
Ostróda
Fyox
Zarejestrowani
— 22-06-2016, 08:05
Ciekawy pomysł, ale obstawiam, że lepiej kupić cały samochód już posiadający 2.0T niż kombinować z przekładka.
Sam zauważyłeś, że osobno silników raczej nikt nie sprzedaje. Chyba że weźmiesz od jakiejś megane czy vel satisa. Ale koszty pewnie wielkie jak Przemo pisał
•
TomaszB
11,300
37
2974
1,658
SC III ph II
2012
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Świdnica
TomaszB
Moderatorzy
— 22-06-2016, 08:11
Może lepiej poszukać jakiegoś uturbionego angola i potraktować go jako dawcę.
•
haszczurur
2,415
22
683
532
SC II ph I
2004
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Warszawa
Zapewne skrzynia biegów też jest inna, hamulce na 100%, do tego cały osprzęt silnika, intercooler, wszystkie rury od turbo, poduszki i łączniki silnika, wiązka silnika, sterownik silnika. Same poduszki w oryginale to około 400 zł. Jeżeli już chcesz się pobawić to taniej wyjdzie dogadać się z kimś kto sprowadza angliki niech przywiezie na zamówienie taką 2.0 T bo kupowanie na części mija się z logiką. Wtedy pozostanie przekładanie no i kupno jakichś drobiazgów. Pamiętać należy o kwestii zaprogramowania tego komputerem bo to też nie tak hop-siup no i kosztuje.
•
Hooyraq
46
0
3
10
SC II ph I
2004
1.6 i 16V 115KM, 2003-2009
Warszawa
Hooyraq
Zarejestrowani
— 22-06-2016, 08:32
op
Skrzynia "6" - ją już liczyłem. Koszt skrzyni obstawiałem max 60-70% wartości silnika. Z tego co wypisałeś już wiem skąd te koszty co podał PRZEMO .
Podsumowując - chyba już się wyleczyłem
Lepiej sprzedać i kupić ori 2.0T.
Raz , że taniej; dwa, że mniejszy kłopot.
•
haszczurur
2,415
22
683
532
SC II ph I
2004
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Warszawa
(22-06-2016, 08:05)Fyox napisał(a): Ciekawy pomysł, ale obstawiam, że lepiej kupić cały samochód już posiadający 2.0T niż kombinować z przekładka.
Sam zauważyłeś, że osobno silników raczej nikt nie sprzedaje. Chyba że weźmiesz od jakiejś megane czy vel satisa. Ale koszty pewnie wielkie jak Przemo pisał
2.0 w turbo to rzadko spotykany SC II i może się okazać żeby zakupić jakieś graty pozostanie serwis a tam to sczyszczą jak za Porsche. Ja osobiście nie bawiłbym się w to z dwóch powodów pierwszy to olbrzymie koszty nie adekwatne do wartości samochodu i jego osiągów a po drugie za duża ingerencja w elektrykę i elektronikę. Pamiętać trzeba, że seryjne SC II często miewają przygody z elektryką a co dopiero taki kundel po przeróbkach. Ja osobiście to bym dołożył kasy i kupił jakąś turbo benzynę i ewentualnie pobawił się programem aby podnieść moc.
•
|