Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Scenic II 1,6 benzynka - chce kupić ale proszę o Wasze wskazówki


MARC07
Zarejestrowani

op Zamierzam kupić Scenica II z silnikiem 1.6 benzynka (ten i tylko ten).
Budżet najlepiej ok 10 000 zł ale jeśli będzie trzeba to 12 000 też wyskrobie.

W renaultach jestem zielony, a dotychczasową opinię opierałem na powszechnych testach awaryjności, które niestety nie są sprzyjające tej marce. Osoby które natomiast mają takie auta są podzieleni na skrajnych krytyków i tych których pewne awarie nie dziwią.

Obecnie jeżdżę dekadową Mazda 6 Diesel w której 85% spraw rozwiązuję sam łącznie z malowaniem (a wierzcie mi że jest co robić)

Dziś mam wrażenie że nie taki diabeł straszny, i że pewnie te testy awaryjności mogą nie być do końca ucziwe (w końcu Niemcy je robią i raczej wątpliwe aby ich auta w tych testach były gorsze od Francuskich konkurentów)

Poszukuję jakiegoś poradnika dla kupujących z którego dowiem się :
- na co zwracać uwagę przy zakupie Scenica II (chodzi mi o konkrety, a nie ogólniki typu "szczeliny w drzwiach itp.")
- jakie spośród benzyniaków modele (wyposażenia/silnika) unikać?
- co jest faktycznie zawodne i co trzeba szczególnie zbadać przy zakupie
- Co jest trudne do sprawdzenia przy zakupie, a może generować spore koszty
-Kiedy dokładnie pojawiły się wersje Scenica II po lifcie i czy są mniej kłopotliwe?

Jestem z Gdańska - ktoś może zaproponować jakiś godny polecenia serwis w razie potrzeby, albo fachowca który zna te auta od podszewki i może spr auto przy zakupie?

Z góry dziękuję za pomoc

Asia
Kobiety

Jak znajdziesz jakieś ogłoszenie, które spełnia Twoje wymagania to wklej tu linka. Forumowicze ocenią swoim wprawionym okiem chociaż stan wizualny Biggrin

MARC07
Zarejestrowani

op Ok, ale jak wiadomo każde auto ma swoje "standardowe" problemy i mi chodzi o to aby się o nich dowiedzieć - ale obiektywnie (bo niektórzy chwalą bo sami mają a nie zawsze potrafią powiedzieć że to i to jest słabe itd.)

Wizualna ocena przez zdjęcia z necie może być bardzo......odbiegająca od tego co się zobaczy w realu.

pio555
Junior Administratorzy

MARC07 napisał(a):Ok, ale jak wiadomo każde auto ma swoje "standardowe" problemy i mi chodzi o to aby się o nich dowiedzieć
ja tam w standardowe problemy nie wierze.....jak jest dobrze utrzymane to będzie jeździło latami

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
maciej1486
Zarejestrowani

Podstawa to stan silnika wycieki z zaworu odmy i przepustnicy jezeli tam jest duzo oleju to znaczy jest jest w IC czyli turbo wciaga , praca, moc wnetrze czyli wytwrta kierownica, galka, fotele mowia o przebiegu, jezei z francji to w 99% bity bez dokumentow i 1 karta starowa

Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS


TomaszB
Moderatorzy

Pytanie było o 1.6 benzynka a tam raczej nie znajdzie turbo ani IC. Ten silnik nie cierpi na jakieś szczególnie kosztowne bolączki. Może paść cewka, KZFR, czujnik obrotów koła zamachowego ewentualnie oringi przepustnicy, wszystko do ogarnięcia.

maciej1486
Zarejestrowani

Ale sie zakrecilem sory

Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS


DJ_Manio
Zarejestrowani

Nieco ponad tydzień temu kupiłem właśnie Scenica z silnikiem 1.6 benzyna sprowadzonego z Francji ale zakup łącznie z wszystkimi opłatami wyszedł mnie prawie 12.000. Podczas zakupu oprócz strony wizualnej i bezwypadkowości zwracałem uwagę na stan silnika (nie myty ale suchy bez wycieków) i dokumentację poprzedniego właściciela (co i kiedy było robione). Trochę zniechęcała mnie wytarta gałka zmiany biegów ale jak widać na forum to częsta przypadłość. Po zakupie zrobiłem mu pierwszy przegląd w ASO w Starogardzie Gd. i potwierdzili mi praktycznie wszystko co wyczytałem z dokumentów łącznie z przebiegiem. Powymieniali olej i filtry zrobiłem też serwis klimy łącznie z odgrzybianiem i zmieniłem język wyświetlacza na angielski (polskiego się nie dało w roczniku 2003). Teraz jeżdżę i jestem zadowolony.

MARC07
Zarejestrowani

op Ok dziękuję za podpowiedzi...faktycznie jak zaczełem czytać wpis kolegi maciej1486 to zacząłełm wpadać w zaskoczenie że takie auto ma turbinkę;)

@TomaszB
Te tematy "czujnik obrotów koła zamachowego ewentualnie oringi przepustnicy" - faktycznie pikuś i nic nadzwyczajnego w 10 letnim aucie...

1. Ale zaciekawiło mnie Koło Zmiennej Fazy Rozrządu -> jakie są objawy jego uszkodzenia? Jaki koszt naprawy i części?
2. Czy w roczniku 2004 można ustawić Polski język?
3. Ile kart powinno być przy aucie?
4. Jakie są problemy z elektroniką (bo takie detale jak zaśniedziałe styki to mnie nie przestraszą) ale gdzieś widziałem problemy z tym dużym wyświetlaczem.
5. Czy lepiej szukać auta z PL czy z Francji?
6. Czy Renault ma system w ASO umożliwiający sprawdzenie historii auta w innym kraju niż kraj zakupu?
7. Jak wygląda sprawa korozji (słyszałem ze część auta ma plastikowe poszycie ale nie wiem jakie)
8. Czy auta po lifcie mają mniej usterek, czy tylko wizualna zmiana była? Kiedy SCII miał lift?
9. W mojej okolicy jest kilka autek - co o nich sądzice?

http://allegro.pl/scenic-ii-2003-2009-18...e_to=12000

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-06-2015, 18:57 przez MARC07.)

funkoval
Specjalisci

(03-06-2015, 18:47)MARC07 napisał(a): 1. Ale zaciekawiło mnie Koło Zmiennej Fazy Rozrządu -> jakie są objawy jego uszkodzenia? Jaki koszt naprawy i części?
2. Czy w roczniku 2004 można ustawić Polski język?
3. Ile kart powinno być przy aucie?
4. Jakie są problemy z elektroniką (bo takie detale jak zaśniedziałe styki to mnie nie przestraszą) ale gdzieś widziałem problemy z tym dużym wyświetlaczem.
5. Czy lepiej szukać auta z PL czy z Francji?
6. Czy Renault ma system w ASO umożliwiający sprawdzenie historii auta w innym kraju niż kraj zakupu?
7. Jak wygląda sprawa korozji (słyszałem ze część auta ma plastikowe poszycie ale nie wiem jakie)
8. Czy auta po lifcie mają mniej usterek, czy tylko wizualna zmiana była? Kiedy SCII miał lift?
1. Odpalony zimny silnik bawi się w bociana - klekocze jak diesel.
2. Nie
3. 2 sztuki
4. Problemy z wyświetlaczem to kwestia do zrobienia przez obeznanych z lutownicą, względnie wysłania całego wyświetlacza do naprawy, np El-Cars w Kaczorach. Do tego słynna kostka pod fotelem kierowcy -lubi popsuć humor właścielowi.
5. Z PL, ale oczywiście z F może kusić lepszym wyposażeniem, a nie musi być całkowitą padliną.
6. Teoretycznie ASO po VIN powinno znaleźć historię.
7. Jeśli ruda robi chrup chrup, to znaczy, że coś źle naprawiono albo auto stało w wodzie (topielec). Plastikowe są np błotniki przód w S II (poprawcie, jeśli się mylę).
8. Dla 1.6 benzyna raczej wizualna. Elektryka bez większych zmian, jeśli ma sucho, to działa OK.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-06-2015, 19:33 przez funkoval.)





Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości