Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Scenic II 1.9 DCi - problemy z ładowaniem.


Kontrast
Zarejestrowani

op Mam problem - sam nie wiem czy z akumulatorem czy z alternatorem (regulatorem).
Auto nie odpaliło któregoś wieczoru. Po włożeniu karty i naciśnięciu START tylko coś zaterkotało = nie zakręcił nawet. Podpiąłem przewody rozruchowe i
pożyczyłem prąd od znajomego. Po podpięciu przewodów
odczekałem minutę żeby się akumulator podładował i
odpaliłem samochód.

Od razu po powrocie do domu (przejechałem jakieś 1,5km) wyłączyłem silnik i miernikiem zmierzyłem
napięcie na akumulatorze. O dziwo 13V.
Przypominam sobie, że tydzień temu ładowałem
akumulator i po naładowaniu oraz odczekaniu 24h pomiar
wynosił również 13V. Wnioskuję, że rozładowany (bo nie odpalił) i naładowany po 24h ma tyle samo V - to dziwne według mnie.

Podładowałem akumulator, włożyłem do samochodu i dokonałem pomiarów.


Na rozgrzanym silniku wskazania:
-bez obciążenia + wolne obroty 13,5V
-bez obciążenia + większe obroty 14V

Światła, ogrzewanie szyby (tył) i dmuchawa:
-wolne obroty 13V,
-większe obroty 13,7-8V.

Po odpuszczeniu "gazu" spadek do 12,5V i powooooli podnosi się do 12,7 po dodaniu gazu 13,7.
Po wyłączeniu odbiorników ponownie 13,2-5 i wzrost do 14V po dodaniu gazu. Generalnie skacze te ładowanie.
Nie ma stałego wskazania.

Światła oczywiście świecą słabiej na jałowym i mocniej po zwiększeniu obrotów silnika.

Teraz kolejna sprawa.
Po wyłączeniu silnika pomiar akumulatora wynosił
12,5V. Po 5 minutach 12,7V. Po kolejnych 5 minutach 12.9V.

Akumulator BOSCH 74Ah i 750A ma 4 lata.

Może mnie ktoś naprowadzić gdzie szukać przyczyny?
Akumulator do wymiany czy alternator. Wolałbym aku wymienić i mieć spokój niż wyciągać alternator z
dziwnym chłodzeniem wodnym czy olejowym (sam nie wiem).

Dopiszę również, że żadna kontrolka ładowania się nie świeci.

Odpowiedz
cviatec
Zarejestrowani

Moj giga watt od bosch padl po 4 latach,trzeba sprawdzic czy elektrolit jest,rozumiem ze to aku bezobsługowe jest?stawiam ze aku mowi pa pa

Wysłane z mojego Bluboo Maya Max

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

jest możliwość że aku będzie do wymiany,

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

Online
(29-11-2016, 22:20)Kontrast napisał(a): Na rozgrzanym silniku wskazania:
-bez obciążenia + wolne obroty 13,5V
-bez obciążenia + większe obroty 14V

Światła, ogrzewanie szyby (tył) i dmuchawa:
-wolne obroty 13V,
-większe obroty 13,7-8V.

Po odpuszczeniu "gazu" spadek do 12,5V i powooooli podnosi się do 12,7 po dodaniu gazu 13,7.
Po wyłączeniu odbiorników ponownie 13,2-5 i wzrost do 14V po dodaniu gazu. Generalnie skacze te ładowanie.
Nie ma stałego wskazania.

Światła oczywiście świecą słabiej na jałowym i mocniej po zwiększeniu obrotów silnika.
to są wskazania ładowania?
jeśli tak to za małe

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
Kontrast
Zarejestrowani

op Mogę sprawdzić stan elektrolitu tylko po wcześniejszym wierceniu w akumulatorze a tego chcę uniknąć.
Akumulator oczywiście bezobsługowy bo obsługowego nie mogłem znaleźć w sklepie.
Sam jestem zwolennikiem korków, sprawdzania naładowania areometrem oraz dolewania wody ale takie mamy czasy, że firmy są nastawione na zysk a nie jakość.

Uszkodzenie regulatora by się objawiało w inny sposób niż opisałem?

(29-11-2016, 22:30)pio555 napisał(a): to są wskazania ładowania?
jeśli tak to za małe
To były wskazania ładowania. Mierzone na klemach akumulatora.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-11-2016, 22:33 przez Kontrast.)

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

Online
ja byłem dzis na badaniu aku i ładowania
ładowanie po max obciążeniem spadło do 13.99 V na luzie 14.01 V
przykładowe badanie
https://www.youtube.com/watch?v=SFE4vsVz5Ro

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-11-2016, 22:50 przez pio555.)

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
Kontrast
Zarejestrowani

op Tylko u mnie nie ma aż takiego kiepskiego.
Dochodzi do 14V w pewnych sytuacjach ale zdaję sobie sprawę, że to za mało.
Pytanie tylko czy regulator może być walnięty - czy to są objawy jego uszkodzenia czy
akumulator jest zasiarczony, uszkodzony, zwarcie jakieś malutkie ma i czy to może powodować takie dziwne objawy na mierniku podczas pomiarów na klemach?
Zastanawia mnie, że zarówno niby rozładowany i naładowany cechuje się napięciem 13V.
Druga sprawa to jego regeneracja po wyłączeniu zapłonu. Od 12,5V do 12,9V po 10 minutach od pierwszego pomiaru.

Akumulator upatrzyłem Centry 72Ah 720A mimo, że do tej marki straciłem zaufanie.
W sumie czy BOSCH czy Varta czy Centra to jeden pies - to nie te marki i jakość co dawniej.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-11-2016, 23:02 przez Kontrast.)

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

(29-11-2016, 23:02)Kontrast napisał(a): zarówno niby rozładowany i naładowany cechuje się napięciem 13V.
myślę że aku do wymiany, nie chodzi tu o napięcie a o moc, której wtedy u Ciebie nie ma

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
Kontrast
Zarejestrowani

op Jutro podjadę do sklepu i chyba wezmę Centrę.
Jeśli po powrocie zmierzę i będzie to samo to czeka mnie demontaż alternatora.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-11-2016, 23:35 przez Kontrast.)

Odpowiedz
bartas
Zarejestrowani

Obstawiam akumulator. Polecam Exide

Wysłane z mojego HTC Desire 620 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości