Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Scenic II 2004r. "Trykanie" podczas jazdy na zakręcie.


Kontrast
Zarejestrowani

op Czytałem wiele opinii/wypowiedzi w internecie dotyczących strzelania podczas skręcania w Scenicu II.
Większość wskazuje na łożyska kolumn.

Mam inne objawy i chciałbym się upewnić, że mam zamawiać właśnie łożyska.
Podczas postoju i skręcaniu kół nie ma żadnych stuków (tylko coś w kierownicy ociera - jakby plastik o plastik).
Natomiast po wrzuceniu 1 biegu i jeździe na skręconych kołach (najbardziej chyba słychać to podczas skręcania w lewo) coś tryka.
Jakby ktoś patykiem po szczebelkach ogrodzenia  szurał. Nie umiem tego opisać dokładnie - tego dźwięku.

Czy to właśnie objaw uszkodzonych już łożysk od kolumn McPhersona ?

Koła wymienione na zimówki ale na letnich jest to samo więc koła wykluczam (opony, felgi).

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

(29-11-2016, 22:28)Kontrast napisał(a): Jakby ktoś patykiem po szczebelkach ogrodzenia  szurał
mam tak samo Biggrin dzwięk częstopliwość wzrasta wraz z obrotem kół

ja myślałem czy aby nadkole nie zachacza Thumbup

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-11-2016, 22:33 przez Mati.)

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
Kontrast
Zarejestrowani

op U mnie wykluczyć można obcieranie kół bo to stalowe 16" na standardowym rozmiarze opon.
Zaczynam się obawiać czy coś się nie urwie podczas beztroskiego pokonywania ciasnego zakrętu.

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

wtedy będzie wiadomo co to było heheh

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
bartas
Zarejestrowani

Przeguby sprawdź

Wysłane z mojego HTC Desire 620 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
Kontrast
Zarejestrowani

op Nie mam kanału w garażu i to pewnie mocno mi utrudni całą procedurę.
Rozumiem, że miałbym chwycić za oś przed i za przegubem i "poskręcać" ją w dłoni aby wyczuć ewentualny luz czy jest jakiś inny sposób na rozpoznanie stanu przegubu?

Dodam, że samochód wpada w wibracje podczas przyspieszania i wymieniłem już poduszkę dolną (taką w kształcie bałwanka ale bez głowy - czyli bardziej 8) ale to nie poprawiło zachowania auta. Kupiłem już górną prawą poduszkę tej samej firmy i będę ją również wymieniał.
Może te wibracje i wyżej wymieniony hałas jakoś się łączą.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-11-2016, 23:52 przez Kontrast.)

Odpowiedz
bartas
Zarejestrowani

Jest sposób. Szukaj na forum bo było o tym pełno postów.
Najlepiej podjechać do mechanika i sprawdzi Ci przeguby.

Wysłane z mojego HTC Desire 620 przy użyciu Tapatalka

Skoro wpada w wibracje sprawdź też opony.

Wysłane z mojego HTC Desire 620 przy użyciu Tapatalka

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 30-11-2016, 00:00 przez bartas.)

Odpowiedz
Kontrast
Zarejestrowani

op Opony wykluczam.
Na letnich oraz zimowych jest to samo.
Szczególnie odczuwalne wibracje (może to za mało powiedziane bo całe auto się mocno telepie) są na wyższych biegach od powiedzmy 3 do 6.
Wymienią mi poduszkę górną to powiem czy to ustąpiło. Jeśli nie to niech mi te przeguby posprawdzają bo nie chciałbym czegoś urwać, zapiec przez zwłokę w naprawie.

Odpowiedz
KulusioWy
Zarejestrowani

Tyrkotanie to raczej na 99% przegub zewnętrzny. Sprawdź osłony na przegubach czy są całe. Do tego nie potrzeba kanału czy garażu. Po prostu skręć koła na maksa w prawo i obejrzyj prawą osłonę. Potem w lewo maks i lewa osłona. Ostatnio wymieniłem u siebie to koszt 170 z robocizną.

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

I ja mam swoje RS .........   i to w wersji Grand Biggrin
Odpowiedz
thermalfake
Zarejestrowani

Stawiam na lewy przegub zewnętrzny. Prosty test z uniesionymi kołami (na wprost a potem skręcone) przy pomocy lekkiego gazu i wciskanego hamulca dowiesz się czy słychać narastające stuki.
Masz diesla - dużo większy moment obrotowy przekazywany z silnika na koła przez półosie musi się odbić. Przebieg jak i styl jazdy strzelania ze sprzęgła też ma na to wpływ. Obejrzyj osłony przegubów.
Na wprost też się telepie przy przyspieszaniu z wyższych biegów ? Czujesz wibracje lewarka biegów ?


Porównywalnie jak na poniższym video ?

https://www.youtube.com/watch?v=LgVqwajY490

ScII PhI 1.6 16V 113KM 2003 Confort Authentique 
ScII PhI 1.9  dCI 120KM 2005 Confort Dynamique 
Wave
Ciitroen C4 Picasso 2.0HDI 136KM 2009 Exclusive
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości