Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Scenic III czy Scenic II PH2 ?


krzysztof76
Zarejestrowani

op I co Wy na to? Planuje Scenica (koniecznie Pb) i rozum mówi o II z końca produkcji (bo dopracowany, mniej awaryjny itp), ale serce chciałoby III Naughty Pytanie kieruje szczególnie do użytkowników III z początków produkcji, chciałbym poznać Wasze zdanie o awaryjności i kosztach eksploatacji Waszych cudeniek.

Espera
Mam III z pazdziernika 2009 i byla to chyba pierwsza sztuka w PL.
Brac!

mojzesz92
Moderatorzy

Online
PB ale jaki silnik? SCII PHII mają na tyle proste silniki że większych problemów brak. W SCIII oprócz Esperkowego 1.6 110KM były teoretycznie 2.0 140Km i 1.4T(raczej nie pacz). Ale patrząc czy 1.6 110Km czy 2.0 140KM to śmiało brać oba Biggrin

Espera
Ale 2,0 to automat

Oktawiusz
Zarejestrowani

Ja bym miał conajwyżej dylemat pod kątem młody SC II PH II z małym przebiegiem czy już trochę złochany SC III. Jak masz budżet na SC III to bym się nie zastanawiał. Trzeba brać to co nowsze

RenGarage :: Zmiany konfiguracji :: Aktywacje :: Adaptacje :: TPMS :: Sterowniki :: Airbag :: Radia ::
TomaszB
Moderatorzy

Ja bym brał SC III, z tego co wiem to trójki nie cierpiały na żadne choroby wieku dziecięcego. Na plus dla mnie dla SC III: wygląd zewnętrzny, wewnętrzny,licznik, klimatronic dwustrefowy, nawiewy na tył, wycieraczki przednie na minus twarda deska rozdzielcza (góra nad wyświetlaczem) i chyba jednak trochę gorsze materiały wykończeniowe. Silniki 1.6 16 V te same co w SC II, 1.4 Tce silnik bajka i 2.0 lecz niestety tylko z automatem i to w dodatku CVT.

Bora
Kobiety

ja też bym brała SC III , Oktawiusz dobrze pisze - jak masz odpowiedni budżet to nie ma się nad czym zastanawiać Biggrin

blazejk
Specjalisci

Ja też bym brał SCIII Biggrin

Technologicznie to różne auta, a "trójeczka" młodsza Thumbup

Jak będę kupować SCIII to na pewno będzie z 2.0dCi.

Grand Scenic II - 1,9dCi Confort Expression & Laguna II- 2,2dCi Automat Initiale Paris
"A teraz szybko, zanim dotrze do nas, że to bezsensu" - król Julian
[Obrazek: 1601105.png]
Asia
Kobiety

Ja również jakbym tylko miała budżet bez zawahania SIII, miałam okazję posiedzieć sobie w Esperkowym scenicu i powiem, że robi wrażenie Thumbup SII też jest fajne, ale skoro można mieć SIII to brać Thumbup

funkoval
Specjalisci

krzysztof76 napisał(a):chciałbym poznać Wasze zdanie o awaryjności i kosztach eksploatacji Waszych cudeniek

Pytanie podstawowe - ile rocznie nawijasz kilometrów?
Koszty eksploatacji S III są oczywiście wyższe, niż S II, przy czym z mojego doświadczenia (~28 kkm od 7 marca br.) wynika, że (stosunkowo) drogie są zużywające się:
1. opony dla felg R17 (w S III 2009-2012 1.4 TCe jako podstawowe są R16);
2. tylne tarcze, a właściwie piastotarcze, które występują też w S II, ale tam są tańsze;
3. felgi 17, niezależnie od tego, czy alu, czy nie, a to z uwagi na rozstaw śrub: 5 * 114,3 mm
Co do tego musisz sam popatrzeć i porównać.

Reszta, czyli oleje, filtry, płyny - ceny nie odbiegają zbytnio od S II.
Bardzo dobry olej to 170-180 PLN z 5l, do tego filtr oleju <52 pln oryginał Mann w ASO (do 1.6 dCi, ale nie przypuszczam, żeby do Pb był droższy), najdroższy z tego wszystkiego jest kabinowy.

Z moim Szczeniakiem od marca zero (cyfrą: "0") problemów, pomijając może konieczność nasmarowania prowadnic dachu.





Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości