Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Wał napędowy w RX4 i wszystko na temat z nim związane


pauliosss
Zarejestrowani

op Mam do was pytanie, czy lepiej zregenerować wał, czy jeździć do końca? Chodzi mi, bo drży na małych obrotach, podczas jazdy jedynką dwójką od 1000 do 1300obr, drażliwe jest to w mieście podczas jazdy na skrzyżowaniach, nasila się podczas skrętu w obojętnie którąś stronę, na wyższych obrotach nie ma żadnych drgań. Jeden mądry człowiek który przerzucił przez życie setki rx-ów, oraz interesuje się offroad i posiada same pojazdy 4x4, powiedział mi żebym jeździł do końca aż się rozpadnie i nie ruszał, żadne nie przerabiał wału jak to inni robią i przerabiają na rozbieralny, rozcinają i potem wyważają. Powiedział mi że jak ktoś go przerobi to potem nie da się juz tak idealnie zespawanego wyważyć. Co o tym myślicie? Bo u mnie jest diagnoza że podpory do wymiany i sprzęgło elastyczne czy tłumik drgań coś takiego, własnie od tych rzeczy mogą być te drgania, zalecenia jakie mi podał napisałem u góry.Naughty Mówil mi jeszcze, żeby po prostu nie jeździć na tak niskich obrotach na biegach typu dwójka żeby wytrzymało jak najdłużej, a sami wiecie że czasami po prostu się nie da, jakbym tak nie jechał to bym się w bramę u siebie nie zmieścił...

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-06-2014, 16:46 przez Oktawiusz.)

Odpowiedz
gibaj
kup inne auto Lol
sprzedaj grata i spokój z wałem Naughty

Odpowiedz
pauliosss
Zarejestrowani

op ni ma takiej opcji Biggrin najlepsze auto sporśród wszystkich suvów żadna toyota honda landrover niemiec nic nie dorówna rx-owi Biggrin

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi pauliosss za ten post post:
  • PRZEMO
larson
Zarejestrowani

Sorry, że odgrzewam, ale nie chcę tworzyć nowego topic-u. Mam bardzo podobne objawy, byłem u mechanika i wał. Podobno lekki banan i przez to jest to drżenie. Powiedział że mam trzy opcje: próbować regenerować, szukać po szrotach bądź nówka - przy czym nówka to najdroższa opcja. Co ostatecznie zrobił kolega-autor tego tematu?

Odpowiedz
kowal
Zarejestrowani

Z tego co pamiętam, to nowe kosztują średnio od 1k zł w górę (ewentualnie niech ktoś zweryfikuje - bo spotkałem się z takimi cenami). Regeneracja pewnie byłaby tańsza - pytanie czy dałoby się coś z tym zrobić? Prawdopodobnie wiązałoby się z wyważeniem wału napędowego.
Tutaj dopytaj http://takiewaly.pl/regeneracja-walow-napedowych/
Są zwrocławia, więc pewnie kurierem musiałbyś to wysłać.

Odpowiedz
gibaj
Zarejestrowani

Ropczyce lub Lomianki 
regeneracja 1100-1200 
zdejmij całkiem i kłopot z głowy 
chyba że jeździsz po lasach  Biggrin

Odpowiedz
adamos111
Zarejestrowani

Ropczyce odradzam.

Odpowiedz
Delta
Zarejestrowani

Odświeżam temat. Łożyska w podporach dają już o sobie znać. Znalazłem nowe-gotowe wały rozbieralne od 1400(Łomianki) do 1200,1300,2100(Ropczyce), pytanie gdzie się udać. I dlaczego zakład z Ropczyc ma taką rozbieżność, lepsze łożyska czy co? 

Również znalazłem luz na tej metalowej obudowie. To jest kolejny tłumik drgań, czy to jest już wiskoza?

Załączone pliki

Miniatury
   

Odpowiedz
Gizmo
Zarejestrowani

Ze słyszenia.... nie tylko do RX4 to wały z Ropczyc....

Odpowiedz
jevsan
Zarejestrowani

Kupiłem nowy wał w Łomianki dzisiaj ale gość mi mówił że on nie ma rozbieralne bo nie opłaca mu się, zapłaciłem 1200zł jutro lub środę montaż...
Patrys4891 napisał 11-08-2017, 08:17:
Zgodnie z 4 punktem regulaminu zaakceptowanego przy rejestracji, pierwszy post powinien znajdować się w powitaniach.

Następny post proszę napisać w odpowiednim miejscu.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-08-2017, 08:17 przez Patrys4891.)

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości