mjetek
17
0
0
4
SC II ph I
2003
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Koszalin
mjetek
Zarejestrowani
— 20-05-2016, 07:35
op
Witam!
Piszę w nietypowej sprawie, otóż byłem przed wczoraj u mechanika na wymianie oleju, i powiedziałem żeby się tylko zerknął dodatkowo w jakiej kondycji jest auto tzn. silnik (1.9 dci 120 km).
Zgodził się i powiedział koledze że ma ściągnąć ten wąż co przychodzi od turbiny, ten co idzie w stronę chłodnicy, odkręcił i zobaczył że jest zapocony od oleju, i tym samym stwierdził że silnik pochodzi max do wakacji, bo w tym wężu nie powinno był śladów oleju. Ja mu powiedziałem że przecież w każdym Diesel'u w tym miejscu trochę go jest a on że jak tak się dzieje to turbina przeładowuje uszkadzając tym samym zawory i powodując w końcowym efekcie obrót panewki.
Jak to powiedział nic tylko sprzedać jak najszybciej.
Ma sens to co stwierdził, należy się tym przejąć ?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-05-2016, 07:38 przez pio555.)
•
maciej1486
20,832
22
2242
237
SC III ph II
2012
1.6 dCi S&S eco2 130KM, 2011-2011
Nakło / Bydgoszcz
Nie do konca choc troche prawdy w tym jest.
Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS
•
pio555
30,477
122
10557
2,904
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Radom
pio555
Junior Administratorzy
— 20-05-2016, 07:47
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi pio555 za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to pio555 for this post
• Mati
krosser
3,448
19
1947
2,199
INNY
2013
INNY
Zamość
krosser
Zarejestrowani
— 20-05-2016, 07:50
•
Mati
26,519
100
4781
4,434
SC III ph II
2013
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Górzyce, Tarnobrzeg
Mati
Zarejestrowani
— 20-05-2016, 07:54
(20-05-2016, 07:35)mjetek napisał(a): to turbina przeładowuje uszkadzając tym samym zawory i powodując w końcowym efekcie obrót panewki. coś się mi to kupy nie trzyma
(20-05-2016, 07:35)mjetek napisał(a): ten co idzie w stronę chłodnicy, odkręcił i zobaczył że jest zapocony od oleju, i tym samym stwierdził że silnik pochodzi max do wakacji zmień mechanika
poczytaj jeszcze ten wątek dokładnie.... tu masz w skrócie
http://www.scenic-forum.pl/Watek-SCENIC-...#pid180436
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Mati za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to Mati for this post
• krosser
funkoval
14,278
42
2122
1,550
INNY
2015
INNY
Warszawa / Mazury
funkoval
Specjalisci
— 20-05-2016, 08:09
(20-05-2016, 07:35)mjetek napisał(a): Zgodził się i powiedział koledze że ma ściągnąć ten wąż co przychodzi od turbiny, ten co idzie w stronę chłodnicy, odkręcił i zobaczył że jest zapocony od oleju, i tym samym stwierdził że silnik pochodzi max do wakacji, bo w tym wężu nie powinno był śladów oleju. Ja mu powiedziałem że przecież w każdym Diesel'u w tym miejscu trochę go jest a on że jak tak się dzieje to turbina przeładowuje uszkadzając tym samym zawory i powodując w końcowym efekcie obrót panewki.
Możesz podać namiar na tego mechanika, żeby można go było omijać szerokim łukiem?
Olej w wężu do IC akurat nie pochodzi z komory spalania, bo z niej byłby po cyklu spalania wyrzucany do wydechu, a część gorąca i zimna turbiny są od siebie oddzielone. Gdyby zaś miał pochodzić z zaworów wdechowych, to znaczy, że cofałby się przez cały IC aż do węża, czyli pokonywał ciśnienie wytwarzane przez turbinę.
Olej w IC to w 90% przypadków kwestia uszczelniaczy wirnika turbiny.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-05-2016, 08:10 przez funkoval.)
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi funkoval za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to funkoval for this post
• mjetek
mjetek
17
0
0
4
SC II ph I
2003
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Koszalin
mjetek
Zarejestrowani
— 20-05-2016, 08:23
op
Tak właśnie myślałem że to jakaś ściemka, prosząc go o wyczyszczenie EGR i odmy mówił że niema to sensu skoro silnik już tak zajechany.
•
Mati
26,519
100
4781
4,434
SC III ph II
2013
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Górzyce, Tarnobrzeg
Mati
Zarejestrowani
— 20-05-2016, 08:37
(20-05-2016, 08:23)mjetek napisał(a): prosząc go o wyczyszczenie EGR i odmy mówił że niema to sensu jak nie wiedział jak to zrobić, to powiedział że sensu nie ma hahahha
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
•
haszczurur
2,415
22
682
532
SC II ph I
2004
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Warszawa
(20-05-2016, 08:23)mjetek napisał(a): Tak właśnie myślałem że to jakaś ściemka, prosząc go o wyczyszczenie EGR i odmy mówił że niema to sensu skoro silnik już tak zajechany. Odmę i EGR możesz wyczyścić sam wystarczy, że zapoznasz się z tematami na forum. Co do silnika 1.9 dci to faktycznie lubią się w nich obracać panewki. W większości przypadków jest to spowodowane zaniedbaniami. Wszystko zależy jaki auto ma przebieg i według tego należy dokonywać weryfikacji sprawności podzespołów. Olbrzymie znaczenie a nawet kluczowe ma tu sprawność pompy oleju od jej niesprawności zaczynają się problemy z turbiną i z panewkami. Nie ma się co oszukiwać w samochodzie około 10 letnim, turbodoładowanym dieslu w pewnych miejscach będą pojawiały się śladowe ilości oleju silnikowego. Kwestia ile i gdzie a także ile ubywa oleju z silnika w jakim czasie. Tego wszystkiego nie da się zweryfikować zdejmując jeden wężyk. Jeżeli masz jakieś pytania, coś cię niepokoi w pracy silnika czy innego podzespołu zadaj pytanie w odpowiednim dziale a w miarę wiedzy i możliwości na pewno ktoś udzieli ci odpowiedzi. Pewne jest, że na wiele pytań znajdziesz odpowiedź na tym forum gdyż wiele spraw było tu poruszonych i pozytywnie rozwiązanych. Miejmy nadzieję, że katastrofalny stan silnika w twoim SC II jest tylko histerią mechanika.
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi haszczurur za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to haszczurur for this post
• mjetek
mjetek
17
0
0
4
SC II ph I
2003
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Koszalin
mjetek
Zarejestrowani
— 22-05-2016, 20:28
op
Wczoraj spotkałem się z mechanikiem i przekazałem mu informacje jakie zdobyłem od Was koledzy, to dowiedziałem się że silnik ma przedmuchy na pierścieniach, stwierdził to bez mierzenia kompresji itp. Nawet jak wspomniałem że przecież jak by miał przedmuchy na pierścieniach to by kompresji nie było i palił by ogromne ilości oleju to powiedział że w tym silniku tego bym nie zauważył. Jedyne co zauważyłem to zapocenia w okolicach odmy.
•
|