Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Wycie pod maską silnika.


Kmarco1
Zarejestrowani

op W moim Scenicu II 1,9 dci 120 KM pojawiło się nie zidentyfikowane wycie dochodzące spod maski silnika. Występuje to tylko wtedy gdy silnik jest w pełni rozgrzany i w przedziale od około 2000 do 3000 obrotów, na każdym biegu. Nadmienię, że wymieniłem kompletny rozrząd plus inne rolki jak sugerował mechanik, lecz problem nie ustąpił. Może ktoś miał podobny problem i wie jak go rozwiązać.

Odpowiedz
sztapl
Zarejestrowani

Mam tak samo ale w przedziale 50 do 60 kmh. Wyje jak zatarcie łożysko . I tylko na ciepłym silniku i tylko gdy dodaję gazu.

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
haszczurur
Zarejestrowani

(29-10-2016, 06:18)Kmarco1 napisał(a): W moim Scenicu II 1,9 dci 120 KM pojawiło się nie zidentyfikowane wycie dochodzące spod maski silnika. Występuje to tylko wtedy gdy silnik jest w pełni rozgrzany i w przedziale od około 2000 do 3000 obrotów, na każdym biegu. Nadmienię, że wymieniłem kompletny rozrząd plus inne rolki jak sugerował mechanik, lecz problem nie ustąpił. Może ktoś miał podobny problem i wie jak go rozwiązać.

Czy wycie jak to określasz występuje tylko na obciążeniu (podczas jazdy) czy również na biegu jałowym? Rozumiem, że poniżej 2000 a powyżej 3000 nic nie wyje.

(29-10-2016, 07:03)sztapl napisał(a): Mam tak samo ale w przedziale 50 do 60 kmh. Wyje jak zatarcie łożysko . I tylko na ciepłym silniku i tylko gdy dodaję gazu.

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Czy ten objaw występuje tylko na ciepłym silniku może być złudne gdyż zimny silnik jest głośny i zagłusza inne dźwięki. Stąd niektórzy piszą, że objaw jest tylko na ciepłym a tak na prawdę może występować zarówno na zimnym jak i na ciepłym. Zwróć uwagę na łożyska kół podnieś samochód z jednej strony i zakręć kołem a później z drugiej.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-10-2016, 08:15 przez haszczurur.)

Odpowiedz
Kmarco1
Zarejestrowani

op Wycie występuje zarówno podczas jazdy jak i na postoju i tylko w tym przedziale obrotów. Powyżej 3000 może wyje ale silnik zaglusza i ciężko określić czy to wycie czy hałas silnika. Dźwięk jaki się wydobywa podobny jest do wyjacego łożyska, lecz trochę inny. Trudno to określić. Wycie związane jest z obrotami, a nie z prędkością pojazdu i przy dodawaniu gazu. Po puszczenie pedały gazu ustępuje.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-10-2016, 10:40 przez Kmarco1.)

Odpowiedz
sztapl
Zarejestrowani

u mnie to samo . puszczam pedał gazu i wycie ustępuje ale wydaje mi się że niezależnie od obrotów silnika. Mam skrzynię automatyczną.

Odpowiedz
Kmarco1
Zarejestrowani

op Ja mam skrzynię manualną i wycie jest tylko w przedziale tych obrotów co podałem wcześniej. Jak puszczę gaz i obroty spadną  wycie ustępują.  Pisałaś już że wyje zarówno podczas jazdy jak i na postju.  Skrzynię wykluczam gdyż jak podałem wycie też występują na  nie obciazonym silniku.

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

Zaskoczę Cię - ale zrzuć pasek osprzętu i wtedy posłuchaj.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz
Kmarco1
Zarejestrowani

op
(29-10-2016, 18:19)ko-ma napisał(a): Zaskoczę Cię - ale zrzuć pasek osprzętu i wtedy posłuchaj.

ko-ma co sugerujesz.

Odpowiedz
siwusek216
Zarejestrowani

(30-10-2016, 07:26)Kmarco1 napisał(a):
(29-10-2016, 18:19)ko-ma napisał(a): Zaskoczę Cię - ale zrzuć pasek osprzętu i wtedy posłuchaj.

ko-ma co sugerujesz.
Ten prosty sprawdzian powie czy wycie pochodzi z silnika czy z osprzętu.

Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
Kmarco1
Zarejestrowani

op Myślę że masz na myśli pasek klinowy. Też o tym myślałem.  Jak sprawdzę to dam znać. A jeżeli nie osprzęt to co może wyć innego?

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości