Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Wymiana kol a czujniki cisnienia


ushi
Zarejestrowani

op Czy to prawda ze przy wymianie kol z zimowych na letnie i odwrotnie (oba komplety maja czujniki cisnienia) trzeba za kazdym razem kasowac cos w komputerze?

Wysłane z mojego Passport przy użyciu Tapatalka

URSYNÓW żąda dostępu do morza!

JOEY doesn't share food!

[Obrazek: 418172.png]
Odpowiedz
funkoval
Specjalisci

http://www.scenic-forum.pl/showthread.ph...#pid207798

http://www.scenic-forum.pl/showthread.ph...#pid197554

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-03-2016, 07:26 przez funkoval.)

Odpowiedz
ushi
Zarejestrowani

op Dzieki! Czasami czlowiek zapomina o opcji szukaj Biggrin
Pzdr!

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

URSYNÓW żąda dostępu do morza!

JOEY doesn't share food!

[Obrazek: 418172.png]
Odpowiedz
tomibaranek
Zarejestrowani

Witam Koledzy.
Dużymi krokami zbliża się czas wymiany gumek w naszych dyliżansach z letnich na zimowe. Ja od niedawna jestem posiadaczem SC III z czujnikami ciśnienia, z którymi do tej pory nie miałem do czynienia w moim poprzednim SC II, i mam już małe zakłopotanie. Może ktoś obyty z tymi cudami podpowie co robić, które rozwiązanie wybrać ? Ale po kolei.

Mój obecny SC III porusza się na alufelgach 16" z czujnikami. Na zimę mam zostawione z poprzedniego SC II komplet dobrych zimówek, niestety jedna z opon po "zamachu" jednego wandala musi być używana wyłącznie z zastosowaniem poczciwej dętki. Opona została przekłuta w 3 miejscach tuż koło rantu felgi, struktura opony nie została naruszona i wulkanizator polecił zastosowanie owej dętki bo szkoda wyrzucać dobrą oponę. Niestety przekłucia nie da się "załatać" tak jak choćby dziury na bieżniku i dlatego opona bez dętki nie będzie utrzymywać ciśnienia.
I tu zaczynają się moje wątpliwości co z tym fantem zrobić, do głowy przychodzą mi takie rozwiązania:
a) przy użyciu CLIPa wyłączyć czujniki, zainwestować w felgi stalowe dla tych opon zimowych z założeniem 1 dętki i samemu sobie już koła sezonowo wymieniać
b) nie wyłączać czujników, kupić stalowe felgi i jeździć bez zwracania uwagi na komunikaty o braku czujników/kół/ciśnienia/przebitych oponach
c) kupić nową dokładnie taką samą oponę jak pozostałe stare dobre 3 opony i jeździć na alusach z czujnikami

Wychodzę z założenia, że skoro auto jest wyposażone w taką dogodność to chciałbym żeby to dalej działało i odrzuciłbym rozwiązanie "a". Bardziej skłonny jestem do punktu "b" niestety nigdzie na necie nie znalazłem info czy auto oprócz komunikatu tekstowego i świecącej się ikony "STOP" nie emituje jakiegoś ciągłego sygnału dźwiękowego, który utrudniałby podróżowanie przez okres zimowy do następnej zmiany kół na alusy z oponami letnimi i z fabrycznymi czujnikami. Opcję "c" też biorę pod uwagę i mógłbym machnąć ręką na dodatkowy wydatek okresowego płacenia wulkanizatorom za zmianę samych opon na alusach z czujnikami.

Jeżeli ktoś z Was jest w stanie rozwiać moje wątpliwości, wskazać co zrobić będę niezmiernie wdzięczny za pomoc. Jak wygląda sprawa z tymi dźwiękami (są czy ich nie ma) informujących o braku wykrycia czujników ciśnienia w kołach ???? 

PS. Koszt 4 felg stalowych to ok. 400-450zł, nowa opona 230zł.

[Obrazek: 1400169.png]
Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

Na początek czym prędzej zmień wulkanizatora
Co to za gość co każe dętkę zakładać do opony bezdetkowej
Jak opona uszkodzona to się ją wyrzuca i kupuję drugą

Wysłane z mojego Lenovo K50-t5 przy użyciu Tapatalka

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi pio555 za ten post post:
  • diabel
scrabi
Zarejestrowani

Dokup oponę i miej wszystko tak jak być powinno
Chyba że lubisz mieć choinkę na desce.

Zawsze do przodu, nigdy do tyłu.

 Zawsze do przodu, nigdy do tyłu. Biggrin 
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety....
Odpowiedz
maciej1486
Zarejestrowani

Kup felgi i nowa opone. Komunikat wyłącz Clipem. Szkoda alusów. Chyba tyle przezyjesz bez info o cisnieniu w kolach.

Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS


Odpowiedz
Gostom
Zarejestrowani

A czujników nie da się przełożyć?


Mobilnie ;)

[Obrazek: 2831916.png]
Odpowiedz
Oktawiusz
Zarejestrowani

Oczywiście że się da

RenGarage :: Zmiany konfiguracji :: Aktywacje :: Adaptacje :: TPMS :: Sterowniki :: Airbag :: Radia ::
Odpowiedz
tomibaranek
Zarejestrowani

Dzięki za odpowiedzi.
Czujniki da się przekładać ale takie zabawy dodatkowo kosztują i zajmują czasu, podobno nie wszyscy chcą się przy tym bawić bo boją się uszkodzić czujnik za kilka stów.
Z systemu czujników chcę korzystać więc biorąc pod uwagę koszty (4 felgi albo 1 opona) chyba pozostaje mi kupić nową gumę i tyle.

PS. doczytałem w instrukcji auta: Komunikat „Brak czujników ciśnienia kół” lub „Skontroluj czujniki ciśn. kół” Dane koło pojawia się na wyświetlaczu jako symbol w kolorze białym i oznacza usterkę czujnika lub brak czujnika na kole (np. gdy w pojeździe zamontowano koło zapasowe...). Wygląda na to, że w aucie nie rozlega się żaden sygnał dźwiękowy więc można jeździć na drugim komplecie felg bez czujników i nie zawracać sobie głowę wyświetlanymi komunikatami. Może to ktoś potwierdzić ??

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości