Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Wymiana sworzni i końcówek drążków kierowniczych


andrzej27r
Specjalisci

op Do wymiany potrzebne będą ,młotek ,lewarek ,dwie nasadki o średnicy większej jak średnica sworznia, albo pocięte dwa kawałki rury ,wybijak ,klucz 22mm ,16 mm,13 mm ,dwa sworznie oraz dwie końcówki drążków kierowniczych ,(sworznie zakupiłem Ruville ,ważna uwaga kupujcie takie gdzie w zestawie jest śruba ,bo potem są problemy ,końcówka febi )wszystkie części ok 160 zł
[Obrazek: thumb_hosting_zdjec_1373183445__dsc_0618.jpg]
Po ściągnięciu koła ,odkręcamy nakrętkę B mocującą sworzeń kluczem 16 mm i wybijamy śrubę A ,mimo zastosowania odrdzewiacza obie śruby mi się urwały i musiałem je wybić wybijakiem ,następnie podpieramy zwrotnicę lewarkiem i wybijamy sworzeń C ze zwrotnicy ,robiąc dźwignię rurą ,albo uderzając w wahacz od góry .
[Obrazek: thumb_hosting_zdjec_1373183511__dsc_0627.jpg] [Obrazek: thumb_hosting_zdjec_1373183567__dsc00111.jpg] [Obrazek: thumb_hosting_zdjec_1373183995__dsc00112.jpg] [Obrazek: thumb_hosting_zdjec_1373184049__dsc00114.jpg]
Gdy uda nam się wybić sworzeń odkręcamy nakrętkę końcówki drążka kierowniczego kluczem 16 mm ,i odchylamy zwrotnicę tak by mieć dostęp do sworznia .Uwaga ,trzeba uważać by półoś nie wypadła !U mnie lewa półoś niestety wyskoczyła i trochę oleju się wylało :mrgreen:
[Obrazek: thumb_hosting_zdjec_1373183899__dsc00107.jpg]

[Obrazek: thumb_hosting_zdjec_1373184189__dsc_0631.jpg]
Jeśli sworzeń ma zabezpieczenie ,to je wyciągamy ,jeśli nie to od razu podpieramy wahacz od dołu i za pomocą nasadki uderzając młotkiem od góry wybijamy sworzeń z wahacza .
[Obrazek: thumb_hosting_zdjec_1373184288__dsc_0632.jpg]
Gdy wybijemy sworzeń czyścimy gniazdo sworznia w wahaczu i zwrotnicy i wkładamy nowy sworzeń w gniazdo wahacza ,trzeba uważać by nie uszkodzić gumowej osłony sworznia
[Obrazek: thumb_hosting_zdjec_1373184480__77.jpg]
Podpieramy sworzeń od dołu nasadką większą jak średnic a sworznia ,
[Obrazek: thumb_hosting_zdjec_1373184610__dsc00120.jpg]
następnie od góry zakładamy drugą nasadkę ,albo kawałek rury ,ewentualnie bieżnie ze starego łożyska i uderzając młotkiem od góry nabijamy sworzeń w wahacz
[Obrazek: thumb_hosting_zdjec_1373184664__dsc00121.jpg]

[Obrazek: thumb_hosting_zdjec_1373184755__dsc00116.jpg]
Po nabiciu sworznia mocujemy go w gniazdo zwrotnicy ,lepiej jest to robić w dwie osoby ,jedna trzyma wahacz maksymalnie do dołu ,druga nastawia zwrotnicę ,uważając by nie wyszła półoś .Następnie sprawdzamy czy sworzeń wszedł w zwrotnicę do końca i blokujemy go nową śrubą-w moim zestawie jej nie było więc dałem zastępczą ,akurat mam kilka sztuk o odpowiedniej wytrzymałości .
[Obrazek: thumb_hosting_zdjec_1373184986__dsc00126.jpg]

[Obrazek: thumb_hosting_zdjec_1373185603__dsc00130.jpg]

Śruba powinna wejść z lekkim oporem ,jeśli idzie ciężko znaczy że sworzeń nie wszedł do końca ,zawsze lepiej obejrzeć sobie otwór na śrubę i zobaczyć czy jest przelot .
Gdy już mamy założony sworzeń bierzemy się za końcówkę drążka kierowniczego .Kluczem 13 mm blokujemy sobie drążek ,a kluczem 22 lekko popuszczamy nakrętkę kontrującą ,następnie przy zablokowanym drążku odkręcamy końcówkę drążka
[Obrazek: thumb_hosting_zdjec_1373223441__dsc_0626.jpg]

[Obrazek: thumb_hosting_zdjec_1373185656__dsc00131.jpg]

[Obrazek: thumb_hosting_zdjec_1373185146__dsc00128.jpg]
Wcześniej zmierzyłem sobie odległość suwmiarką od osłony drążka do śruby kontrującej by się zbieżność mocno nie rozjechała ,następnie wkręciłem nową końcówkę ustalając zapisany wcześniej wymiar .Po całej operacji i tak trzeba jechać ustawić zbieżność ,ale z doświadczenia wiem,że błąd ustawienia jest niewielki .Po dokręceniu końcówki mocujemy ją do zwrotnicy .
[Obrazek: thumb_hosting_zdjec_1373185272__dsc00129.jpg]
stare części to już złom,swoje jak widać przeszły :
[Obrazek: thumb_hosting_zdjec_1373185701__dsc00133.jpg]
Korzystając z okazji że jest ściągnięte koło od razu pomalowałem zaciski ,uprzednio je oczyszczając z zabrudzeń
[Obrazek: thumb_hosting_zdjec_1373185559__dsc00135.jpg]

Załączone pliki


.pdf   [Scenic II] Wymiana sworzni i końcówek drążków kierowniczych.pdf (Rozmiar: 1.67 MB / Pobrań: 316)

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-10-2014, 17:13 przez Asia.)

[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi andrzej27r za ten post post:
  • jarojas




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości