Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Zawieszenie twarde jak kamień


Seba777777
Zarejestrowani

op Temat zawieszenie

Od roku posiadam Scenica 2. Przez ten czas naprawiłem wszystkie bolączki mojego egzemplarza.
Tylko to zawieszenie. Jest twarde jak głaz. Wszystkie, nawet bardzo drobne nierównościach przenoszą się na wnętrze, na plastiki. Poprzeczne nierówności to już przeprawa. Samochód potrafi sobie podskoczyć. Mój mechanik twierdzi, że amory są słabej jakości, lecz są sprawne.
Panowie {może i Panie}, jak poprawić komfort jazdy? Czy to te amorki,? Czy sprężyny?
Przez ten rok przekonywałem się do Scenica, choć było trudno bo dotąd miałem tylko Niemce. Generalnie lubię go i chce zostawić. Ale to zawieszenie to zemsta jakiegoś Francuza z kręconym wąsikiem.
Proszę o pomoc.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-09-2022, 20:29 przez Seba777777.)

Odpowiedz
wojteks
Zarejestrowani

Czy sprawność amorów wynika z badania na stacji diagnostycznej?

Jeżeli tak to wymień je na nowe i nie najtańsze. Jeżeli to tylko słowa mechanika to też wymień je na nowe.
To auto ma 18 lat i pewnie z 250kkm przebiegu więc wymieniłbym równocześnie sprężyny.

Jest też możliwość że pojawi się wiele opinii że ten typ tak ma.

Odpowiedz
Seba777777
Zarejestrowani

op Wynika z opinii mechanika. Jakie amorki polecasz?

No tak. Przebieg 240. Rocznik 2004.

A tylna belka? Czy to ma znaczenie?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-09-2022, 07:02 przez Seba777777.)

Odpowiedz
itek
Moje SCII i SCIII od nowości, przeze mnie i pasażerów, są uważane za miękkie i komfortowe. Mam standardowe zawieszenie i koła "15", ciśnienie zawsze w górnej normie. Przebieg 350 i 400tys. Sprężyny dobrane po kolorach dla typu, nie wzmacniane i amory profilaktycznie po 250k.
Nie znam wiele aut tak łagodnie pokonujących nierówności. Jeśli ktoś wprowadza zmiany lub tuning, wymienia części inne niż poleca producent, to mogą być efekty o jakich mówisz. Dyskomfort i skojarzenia może dawać wybite elementy zawieszenia zespołu napędowego i cały "kram" w bagażniku.

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

Online
Zacznijmy od podstaw: jaki zastosowany jest rozmiar (profil) ogumienia, jakie jest ciśnienie w oponach.
Ogólnie posiadane przeze mnie Renault miały dość miękkie zawieszenia (praktycznie to tylko Peugeot miał bardziej komfortowe).

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Odpowiedz
Seba777777
Zarejestrowani

op Sprawdzę wszystko co napisaliście

Odpowiedz
wojteks
Zarejestrowani

(26-09-2022, 06:59)Seba777777 napisał(a): Jakie amorki polecasz?
OE Renault (przód około 400 za 2 sztuki, tył około 500 za 2 sztuki) lub ich dokładne zamienniki (żadnych tanich wynalazków typu Denckermann czy podobnej jakości).

Do tego nowe sprężyny (420 za 2 sztuki tył, przód podobna cena).

Finalnie wyjdzie jakieś 1700+robocizna i to co wyjdzie w praniu (np. łożyska kolumny przód czy sworznie.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości