Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

check injection/ check emission a pusta butla lpg


pawkam565
Zarejestrowani

op Witam.
Wczoraj przydażył mi sie pewien problem , rano jadąc do pracy auto odpaliłoodpaliło po czym zaczął się dławić , spadać z obrotów aż wkońcu zgasł, po ponownym zapaleniu i trzymaniu obrotów pedałem gazu auto zaczęło normalnie chodzic ale wywaliło check injection na desce i tak jakby miał z 50 kuca zamiast 112 , ledwo pod gorke podjeżdżał ale jakoś do pracy dojechałem.
Po pracy odpalił ale w dalszym ciągu obroty spadały aż zgasł i już nie chciał odpalić, kręcił ale nic sie nie działo...aż wkońcu pomyślałem czy to ma coś wspólnego z lpg bo butla albo była pusta albo już końcuweczka gazu i co sie okazało - po wyłączeniu lpg odrazu odpalił i nie było zadnego błędu auto chodziło tak jak powinno .
Pod wieczor chce odpalic i znow nie pali ,wiec odlaczylem aku bo myslałem ze moze to przez ten wczesniejszy błąd no i po podłaczeniu odrazu odpalił , normalnie cyrk...
Dzisiaj jade do pracy i znow to samo (tyle że już z pełną butlą lpg). Jak już odpalił to wywala check emission ale auto jechało tak jak powinno .
Ostatnio wymieniałem świece na nowe i wyciagalem po kolei cewki i przy kazdej była zmiana w obrotach , auto nie gasło. Dzis pojade na kompa ale chciałbym wiedzieć czy može miał ktoś taki przypadek i czy ta pusta butla lpg mogła coś naknocić czy jest to poprostu zbieg okoliczności

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

Online
(12-07-2022, 07:38)pawkam565 napisał(a): po wyłączeniu lpg odrazu odpalił i nie było zadnego błędu auto chodziło tak jak powinno .
moze LPG miesza sie z paliwem

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
pawkam565
Zarejestrowani

op wczoraj ostatnia uliczke przed domem pokonalem na benzynie i nie wlaczałem już LPG przed zgaszeniem a rano odpalając nadal ten sam problem . Czy moge wykluczyć przepuszczający elektrozawór lpg ? Po odpaleniu zdarzy się że auto jest bardzo czułe na pedał gazu, jeszcze ,, ręczny ,, nie puści a już obroty prawie w czerwone pole idą przy lekkim muśnięciu pedału gazu ;/

Odpowiedz
wojteks
Zarejestrowani

Zakręć mechaniczny zawór na butli lpg i pojeździj tylko na benzynie.

Odpowiedz
pawkam565
Zarejestrowani

op już chyba znalazłem rozwiązanie problemu , 2 z 4 świec były przykrecone na tyle że mogłem je bez klucza odkręcić przekręcając ręką samą nasadke ?? poprostu ostatnim razem jak wyczytałem na internecie o zerwanych gwintach to tak sie przejąłem tym że prawdopodobnie za słabo dokręciłem , mam nadzieje ze dokręcenie nie będzie tylko chwilowym rozwiązaniem i że problem juz nie wróci ;)

Odpowiedz
pawkam565
Zarejestrowani

op sorry za post pod postem.
Niestety auto znów przestało odpalać albo odpalało i traciło obroty aż gasło a czego bym nie czyscil, odłączał i podłączał spowrotem to za kazdym razem na jeden dzien był spokoj tzn pojechac do pracy i po pracy jakiś sklepik, ale teraz chodzi normalnie od 3 dni - ostatnią rzeczą którą sprawdziłem był czujnik położenia wałka rozrządu. Był cały zasyfiony a wtyczka mocno zaolejona, zapsikałem kontaktem i wypucowany czujnik podłączyłem spowrotem- czuć że pali momentalnie od wcisniecia START i nie mam tej obawy że zaraz zejdzie z obrotów i zgaśnie więc wszystko wskazuje że to było problemem.

Mam do was jeszcze 2 pytanka:
1. czy ten czujnik DZIAŁA albo NIE DZIAŁA i czy wyczyszczenie daje prawdziwy efekt czy powinno się go wymieniać na nowy bo to wróci ?
2. co mogło powodować że auto uruchamiało się z napisem SERVICE , lekkie muśnięcie pedału gazu powodowało bardzo wysokie obroty, a gdy tylko przestawałem go wciskać to zaraz gasł - jeżeli odpalił bez service to nie było problemu z tym wrażliwym pedałem gazu

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości