Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

poszukiwany pierwszy Scenic


filet
Zarejestrowani

op witam wszystkich,
jestem w trakcie poszukiwań swojego pierwszego Scenica Clap
do tej pory byłem [zasadniczo to jeszcze jestem] posiadaczem VW Passat B5 z rocznika 98 - ropniak 90 kucy.

ponieważ podczas tegorocznych wakacji zauważyłem, że mój dotychczasowy wóz nie posiada wystarczająco dużo miejsca [w szczególności przestrzeń bagażnika] dla mojej, co prawda niewielkiej rodzinki, ale sam wózek dla dziecka w bagażniku odbiera dużo możliwości załadunku przyszedł czas na zmianę i wybór padł na Scenica.

W głównej mierze interesuje mnie Scenic I w roczniku 2002/2003 [PH I i PH II] i tu mam też kila pytań do znawców/użytkowników:

1. które silniki są wydajniejsze i mniej awaryjne: benzyna [1.6 110 KM, 1.8 116 KM] czy diesel [1.9 dCi 105 KM] ? pisząc awaryjne mam na myśli stwierdzone przypadki, że któryś silnik cierpi na nadmierną tendencję do psucia się.

2. na co zwracać szczególną uwagę podczas zakupu ? np Ople jak wiadomo powszechnie mają kiepskie zabezpieczenie antykorozyjne. Czy w Scenicu są takie elementy, które zużywają się nadmiernie szybciej niż inne ?

zdecydowanie jestem przeciwnikiem gazowania silników dlatego moim faworytem jest diesel - tym bardziej, ze dodatkowo posiadam "oszczędności" z samochodu służbowego w postaci ON Cwaniak
jeżeli chodzi o ilość przejeżdżanych kilometrów miesięcznie to bywa przeróżnie - są miesiące kiedy samochodem przejadę łącznie 1000 km a są też takie gdzie w ciągu 3-4 dni zrobię 1600. Natomiast rocznie i tak wychodzi najmniej 15 000 przebiegu.

na pewno będę poszukiwał Scenica na rynku Niemieckim. Ponieważ ostatnio miałem tam okazję trochę się rozejrzeć i porównać z modelami wystawionymi u Nas i wiadomy jest fakt, że tam za tą samą kasę uda dostać się lepiej wyposażony egzemplarz + fakt ominięcia polskiego pośrednika

Oktawiusz
Zarejestrowani

Na którego scenica się nastawiasz? I czy II ? Po mocach silników domyślam się, że I.
Benzynowe są bardzo mało awaryjne. Dzieje się z nimi niewiele i bardzo rzadko. Za to diesel jak to diesel. Alo przejeździ 300tys bez wkładania złotówki albo będzie się psuł co chwilę.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-09-2014, 13:24 przez Oktawiusz.)

RenGarage :: Zmiany konfiguracji :: Aktywacje :: Adaptacje :: TPMS :: Sterowniki :: Airbag :: Radia ::
blazejk
Specjalisci

filet napisał(a):ponieważ podczas tegorocznych wakacji zauważyłem, że mój dotychczasowy wóz nie posiada wystarczająco dużo miejsca [w szczególności przestrzeń bagażnika] dla mojej, co prawda niewielkiej rodzinki, ale sam wózek dla dziecka w bagażniku odbiera dużo możliwości załadunku przyszedł czas na zmianę i wybór padł na Scenica.

Co do wielkości bagażnika to Passat czy Scenic I to będziesz miał problemy podobne, jak chcesz większy bagażnik to celuj w Grand Scenic II. Miałem Scenic I a teraz mam Grand Scenic II i różnica w bagażniku oraz przestrzeni w środku jest kolosalna. Moim zdaniem warto dołożyć do Grand'a a po za tym masz młodsze auto.

Grand Scenic II - 1,9dCi Confort Expression & Laguna II- 2,2dCi Automat Initiale Paris
"A teraz szybko, zanim dotrze do nas, że to bezsensu" - król Julian
[Obrazek: 1601105.png]
filet
Zarejestrowani

op
(29-09-2014, 15:44)blazejk napisał(a): Co do wielkości bagażnika to Passat czy Scenic I to będziesz miał problemy podobne, jak chcesz większy bagażnik to celuj w Grand Scenic II. Miałem Scenic I a teraz mam Grand Scenic II i różnica w bagażniku oraz przestrzeni w środku jest kolosalna. Moim zdaniem warto dołożyć do Grand'a a po za tym masz młodsze auto.

teoretycznie masz rację, jednak w pasku dodatkowym problemem [jak w każdym sedanie] jest brak możliwości zapakowania bagażu jeden na drugim- oczywiście nie mówię tu o pakowaniu pod sam sufit Biggrin

dodatkowo moim ograniczeniem zdecydowanie jest fundusz- zasadniczo do dyspozycji jest ok 1800 € a niestety póki co nie zanosi się aby było z czego dołożyć Sad
kolejnym "problemem" jest podejście żony tzn. boi się prowadzić większe samochody - co prawda między Scenic I a Grand Scenic różnica to zaledwie 40 cm no ale jednak, a swoja drogą to szczerze mówiąc najarałem się na tradycyjnego Scenica jak arab na kurs pilotażu Lol

blazejk
Specjalisci

Zrobisz jak będziesz uważał, to była tylko moja propozycja Biggrin

Ale najważniejsze jest to że porzucasz VW dla Scenic'a Thumbup

Grand Scenic II - 1,9dCi Confort Expression & Laguna II- 2,2dCi Automat Initiale Paris
"A teraz szybko, zanim dotrze do nas, że to bezsensu" - król Julian
[Obrazek: 1601105.png]
funkoval
Specjalisci

(29-09-2014, 18:29)filet napisał(a): najarałem się na tradycyjnego Scenica jak arab na kurs pilotażu Lol

Dla niektórych tradycyjny to SII, a SI - historyczny ;)

Nieważne, który kupisz -dobry egzemplarz sprawi Ci wiele radości funkcjonalnością.
Sugeruję SI 2.0 Pb, ale i 1.6 nie powinien być mułem.

(29-09-2014, 19:34)blazejk napisał(a): Ale najważniejsze jest to że porzucasz VW dla Scenic'a Thumbup

ja tam nie porzuciłem! tylko tak jakoś wyszło, że wolę jeździć szczeniakiem Thumbup

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-09-2014, 19:57 przez funkoval.)

Espera
Widzisz Fun, tradycyjny to SC III Thumbup

pio555
Junior Administratorzy

Online
filet napisał(a):które silniki są wydajniejsze i mniej awaryjne: benzyna [1.6 110 KM, 1.8 116 KM] czy diesel [1.9 dCi 105 KM]
każdy z nich jest mało awaryjny pod jednym warunkiem......właściwa obsługa i oczywiście niezajechany egzemplarz
filet napisał(a):Ople jak wiadomo powszechnie mają kiepskie zabezpieczenie antykorozyjne
akurat z tym się nie zgodzę moja,żona jeździ oplami od 10 lat zaden nie miał grama rdzy ale też żaden nie miał przygód blacharskich
filet napisał(a):zdecydowanie jestem przeciwnikiem gazowania silników dlatego moim faworytem jest diesel
a czemu to gaz to gaz właściwie założony nie sprawia problemów
a jak chcesz diesla sprzedam Ci swojego Biggrin albo Mati sprzeda Ci swojego bo obaj przesiadamy się na SC II

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
wolfik
Zarejestrowani

polecam 2litry 140 km wymiata poliftowy gaz chula bez problemu
Pio555 i Mati kupie od was oba diesle i zacznę chodowac w nich marchewki

Asia
Kobiety

Online
Wolfik trzeba było kupić scenica a nie jakiegoś łopla Thumbup
Ja ogólnie wolę jeździć dieslem niż zagazowanym , kwestia na jakiego się trafi Biggrin z gazem nie mam póki co dobrych wspomnień

Tapatalk





Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości