Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

problem z odpalaniem auta


Robi2976
Zarejestrowani

op Witam
Od jakiegoś czasu mam problem z odpaleniem autka. Problem pojawia się po dłuższym postoju. Np rano.
Pompka paliwa działa. przynajmniej słychać ją.  Po kilku, kilkunastu a czasem po kilkudziesieciu załączeniach zapłonu i uruchomieniu pompki auto zapala. Niekiedy auto zapali odrazu - prawidłowo.



Pytania?
Czy powodem takiego stanu rzeczy jest wadliwie działajaca pompa paliwa. a dokładnie zaworu zwrotnego??
Jeśli tak to który z przewodów znajdujący się w komorze silnika doprowadza paliwo do wtrysku?...

Jeśli zwór zwrotny nie działa poprawnie paliwo powinno wracać do zbiornika. Chciałbym to sprawdzić.
Z góry dziękuję za pomoc.

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

Online
świece,cewki, akumulator ma rozumieć sprawne
czujnik temperatury do sprawdzenia

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
Robi2976
Zarejestrowani

op Tak wszystko sprawne. Fakt że wymieniałem czujnik temperatury latem i można powiedzieć że od tamtego czasu pojawiły się problemy z zapalaniem.  Wskaźnik temperatury od jakiegoś czasu mnie niepokoi. Zachowuje się tak jakby auto było niedogrzane. Po przejechaniu około 5 km wskaźnik jest miedzy 3 a 4 kreską na skali. Podejrzewam co prawda nieprawidłowe działanie termostatu. Ale z drugiej strony węże dochodzące do chłodnicy są chłodne co  sugeruje  prawidłowe działanie termostatu.
Czy podłączenie auta pod komputer wykaże błędne działanie czujnika wody?

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

Online
(24-11-2015, 08:47)Robi2976 napisał(a): Wskaźnik temperatury od jakiegoś czasu mnie niepokoi. Zachowuje się tak jakby auto było niedogrzane.
może masz tak jak ja w oplu uszkodzony moduł wentylatorów-powoduje on załączanie wentylatora niezależnie od temperatury silnika-i jest tak,że po osiągnieciu 70 st właczws się wiatrak i schładza silnik i on nie ma prawa sie nagrzac do 90

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
Robi2976
Zarejestrowani

op Właśnie przejechałem około 30 km jednym ciągiem . Wskaźnik temperatury nie doszedł do połowy skali ani razu. Włączenie ogrzewania powodowało dość szybkie schłodzenie płynu o jedna kreskę. Po przejechaniu 30 km maska w górę... Węże doprowadzające płyn do chłodnicy wyraźnie ciepłe. Czyli wymieniam termostat.
Jeśli wymiana termostatu nie spowoduje poprawy spróbuje namierzyć ten moduł o którym piszesz.

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

Online
(24-11-2015, 12:58)Robi2976 napisał(a): Właśnie przejechałem około 30 km jednym ciągiem . Wskaźnik temperatury  nie doszedł do połowy skali ani razu. Włączenie ogrzewania powodowało dość szybkie schłodzenie płynu o jedna kreskę. Po przejechaniu 30 km maska w górę... Węże doprowadzające płyn do chłodnicy wyraźnie ciepłe. Czyli wymieniam termostat.
Jeśli wymiana termostatu nie spowoduje poprawy spróbuje namierzyć ten moduł o którym piszesz.
scenic niekonieczni może go posiadać podejrzewam,ze może to byc sterowane z UHC

(24-11-2015, 12:58)Robi2976 napisał(a): Czyli wymieniam termostat.
od tego zacznij bo to najprostsza czynność

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-11-2015, 13:19 przez pio555.)

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
Robi2976
Zarejestrowani

op Witam.
I problem chyba sam się rozwiązał. Otóż zatankowałem benzynę na innej stacji. Auto zapala bez żadnego problemu. Thumbup .

Co do termostatu.Został wczoraj wymieniony. Auto szybciej przeskakuje na gaz, co jest już jakąś  poprawą.
Dziekuje za podpowiedzi.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości