Na sam początek to należało by podpiąć pod CLIPa, ale ja mając te same błędy poradziłem sobie bez kompuera.
Po odpięciu aku na pewno wyskakuje błąd ESP/ASR ale on znika chwilę po ruszeniu samochodem, a jeśli chodzi ogólnie o łączenie się tych błędów to u mnie wyglądało to tak:
Sprawdź w pierwszej kolejności cewki:
Poodkręcaj śruby mocujące cewki i na włączonym silniku wyjmuj pojedyńczo cewkę i sprawdź czy po wyjęciu cewki silnik zatrzęsie się bardziej, jeśli tak to możemy założyć, że ta cewka jest ok
Przy okazji możesz powykręcać świece i zobaczyć, czy wszystkie mają podobny kolor i czy świeca i koniec cewki nie mają rdzawego nalotu, być może było tam dużo wilgoci.
Ja dodatkowo posprawdzałem cewki miernikiem czy mają prawidłowe oporności, ale były ok.
U mnie błąd Check Emissions wyskakiwał na dzień dobry, natomiast Check Injection i ESP/ASR nieregularne, czasem po kilku a czasem po kilkunastu minutach jazdy i wtedy auto zaczęło mocno reagowć na pedał gazu i odcinać przy ok. 3500obr.
Ja profilaktycznie wymieniłem wszystkie cewki i świece, ale to nie pomogło na długo.
Mój problem rozwiązał się w momencie, gdy wymieniłem śrubę trzymająca pierwszą cewkę (Od strony rozrządu), gdyż trzyma ona również czujnik zmiennych faz rozrządu, poprzednia nie dociskała zbyt mocno tych elementów (miała zjechany gwint), poza tym było strasznie zasyfione olejem itp i elementy metalowe na styku cewka-czujnik-silnik nie miały dobrego styku.
Czy ta śrubka i czyszczenie tych elementów rozwiązało problem tych błędów o których piszesz? W moim przypadku tak, a Tobie i innym pozostawiam to do sprawdzenia.
U mnie dodatkowo po skręceniu tego zespołu, tej jednej cewki odpaliłem samochód i wszystkie błędy z wyświetlacza zniknęły.
Ponadto wiele osób pisze właśnie o usterce ww. czujnika lub też o awarii sondy lambda no i oczywiście jest masa już tematów o tematyce "check emission", także proponuję poszukać.