Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

scenik II phII 1.4 16V 2003 traci moc na zimnym silniku


dawiduch
Zarejestrowani

op Witam serdecznie wszystkich użytkowników

Z góry przepraszam jeśli wstawiłem coś źle lub powtarzam temat ale...

Wstęp
Od niedawna jestem w posiadaniu scenika (a nawet dwóch Thumbup
Niestety ostatni mój zakup był dość dziwny 
kupiłem auto od gościa który kupił je na aukcji (uk) niestety nie bardzo mu się udało zrobił świeży MOT (przegląd) musiał zmienić hamulce po czym wystawił auto na sprzedaż niestety w momencie kiedy pojawił się klient odpalił auto i wszystko ok potem zgasił klient pooglądał i poprosił o ponowne odpalenie a tu kolps nie odpala (dzięki temu tanio go kupiłem) problemem okazał się magiczny bezpiecznik 25A (wskazówka dla tych co maja problemy jeśli w aucie niby wszystko ok a jednak nie kręci pierwsze co sprawdzić to właśnie ten bezpiecznik w skrzynce koło akumulatora w przypadku gdy działa central ale nie świecą zegary to ten długi czarny na plusie od akumulatora)

Problem właściwy

Autko ma jednak wadę z którą nie mogę dojść do ładu
mianowicie Odpala całkiem ładnie niby wszystko ok ale po około 30 sekundach obroty spadają do granicy wygaszenia silnika i falują dzieje się tak aż do 1500 obrotów jak przytrzymam na 2000 jest ok wcześniej mimo obrotów falują da się również usłyszeć strzały z wydechu jak by nie przepalał paliwa, po paru minutach (długość papierosa) silnik zaczyna pracować właściwie nawet ma werwę chodzi cichutko jak gdyby nigdy nic po zgaszeniu i chwilowym ostudzeniu (ale nie do końca) nawet gdy wskaźnik pokazuje 3 kreski problem pojawia się od nowa (faluje przygasa a po czasie chodzi świetnie)
Jeśli pozostawię go bez przygazowania na falujących obrotach wyświetla się check emmision a na obd wyświetla p0401 czyli sonda lambda za katalizatorem problem jednak w tym że poprzedni właściciel wymienił sonde na nową bo jak twierdzi myślał że to przez nią nie odpalał.

Zakończenie 
od trzech dni próbuje dojść do porozumienia ze scenikiem ale ewidentnie nie współpracuje
sprawdzałem sensory poprzez poszczególne odpinanie ich w celu sprawdzenia zmian w reakcji i za specjalnie nic nie odkryłem 
świece i cewki są ok 
map sensor wymieniony na używkę ale czyszczony jutro wymienię czujnik temperatury koło termostatu ale wątpię że to on 
mam znajomego który boryka się z podobnym problemem przy silniku 1.6 ale u niego komputer najpierw pokazał przepustnice a teraz knfz sensor niestety ja w moim silniku 1.4 tego nie mam a przepustnica wygląda ok.

Pytania 
Może to głupie ale się nie znam to pytam nie działa mi właściwie czujnik temperatury otoczenia pokazuje wartość bliską zeru czy może to mieć wpływ na mój problem?
Czy zaraz po odpaleniu prawidłowo pokazuje mi temperaturę silnika 1 kreskę czy może nic nie powinien pokazać?
Co jeszcze mogę sprawdzić?
Czy nowa lambda mogła zostać źle zamontowana? (choć błąd pokazuje się dopiero po dłuższym czasie na falujących obrotach jak wykasuje jest ok)

Dziękuje wszystkim którzy będą chętni coś podpowiedzieć
miro napisał 03-07-2016, 03:42:
Zgodnie z 4 punktem regulaminu, najpierw należy się przywitać w odpowiednim dziale.

Proszę dostosować się do regulaminu.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-07-2016, 03:42 przez miro.)

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

(03-07-2016, 01:12)dawiduch napisał(a): Może to głupie ale się nie znam to pytam nie działa mi właściwie czujnik temperatury otoczenia pokazuje wartość bliską zeru czy może to mieć wpływ na mój problem?
nie, to nie od tego. A czujnik możesz kupić za kilkanaście złotych i jest prosta wymiana można samemu w prawym lusterku masz czujnik

(03-07-2016, 01:12)dawiduch napisał(a): Czy zaraz po odpaleniu prawidłowo pokazuje mi temperaturę silnika 1 kreskę czy może nic nie powinien pokazać?
w SC II tak właśnie pokazuje, zaczyna się od już zapalonej 1 kreski

(03-07-2016, 01:12)dawiduch napisał(a): Czy nowa lambda mogła zostać źle zamontowana? (choć błąd pokazuje się dopiero po dłuższym czasie na falujących obrotach jak wykasuje jest ok)
może coś na kabelkach jest nie halo i stąd coś z sondą pokazuje nie tak

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
maciej1486
Zarejestrowani

Moze sonda jest chinska i wtedy tez dzieja sie cyrki

Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS


Odpowiedz
PRZEMO
Administratorzy

SII PHII to napewno nie 2003 rok i napewno nie 1.4 16V

Jeśli ktoś cię atakuje - milcz nic go tak nie wkurzy jak twój spokój i milczenie.

Cheers Zapraszamy na VIII Ogólnopolski Zlot Scenic-Forum.pl - 20-22.05.2022 - PLANOWANY
Odpowiedz
dawiduch
Zarejestrowani

op Dziękuje wszystkim za odpowiedzi

(05-07-2016, 04:58)PRZEMO napisał(a): SII PHII to napewno nie 2003 rok i napewno nie 1.4 16V

wiem źle ustawiłem parametry bo "na szybko się rejestrowałem" ale rok i silnik na 100% ten

Porobiłem trochę przy autku i problem prawie rozwiązany ale jeszcze odrobinę szarpie na zimnym silniku generalnie mam nadzieje że wymiana olejów i filtrów oraz flash silnika powinny zakończyć problem

Odnośnie co zrobiłem

krok 1 rozebrałem co popadnie aż do odmy i tu był pierwszy krok zawalona maksymalnie mazidłem przeczyściłem co i gdzie się dało
krok 2 i pewnie to powód wszystkiego w obudowie filtra (część za przepustnicą) znajdowało się około 2 litry oleju wyczyściłem jak umiałem
krok 3 przepustnica nie wyglądała źle ale tez oczyściłem
krok 4 wymieniłem czujnik temperatury (ten wkręcany) dało jakiś efekt ponieważ znacznie wolniej się grzeje
krok 5 wymieniłem MAP na używany sprawdzony oraz ten mały szary czujnik temperatury z przodu
krok 6 od tego "czegoś co zbiera opary" (czy jakoś tak Thumbup ) do przepustnicy idzie wężyk jakiś gamoń wkleił go na sylikon bo ułamał końcówki te do przepustnicy, wymarałem jakiś na szrocie i wymieniłem
krok 7 zapomniałem o lambda problemem była kostka a konkretnie skorodowany zielony kabel (ciekawe jakim cudem mechanik który to wymieniał nie sprawdził tego ale cóż to anglik oni potrafią tylko wymieniać)
krok 8 dla świętego spokoju czujnik temperatury zewnętrznej też wymieniłem bo i tak mnie drażnił

Po złożeniu wszystkiego w jedną całość i naładowaniu akumulatora bo padł działa Thumbup nie skacze już na obrotach (a przynajmniej nie na tyle żeby obrotomierz go wykrył) jednak jeszcze troszkę faluje tak zatrzęsie silnikiem zostawiłem go na odpalonym silniku na dobre 30min i pracuje bardzo ładnie zobaczymy co da wymiana oleju i filtrów bo ta maź to na korku tez widoczna więc podejrzewam co jest w środku.

następny w kolejce grand scenic 2005 1,5 dci albo sprzęgło albo cylinder

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

Sporo pracy zrobiłeś szacun, a co znaczy następny w kolejce? To ile ich posiadasz?

Podpis zwiał z miejsca zdarzenia - poszukiwania trwają...

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
Lepus
Zarejestrowani

Mati, przecież napisał na początku Biggrin
"Wstęp
Od niedawna jestem w posiadaniu scenika (a nawet dwóch Thumbup ) "

Turbino ty moja, ty jesteś jak zdrowie, ile cię trzeba cenić, ten tylko się dowie kto cię stracił...
Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

w innym wątku doczytałem że kolega prowadzi autohandel więc już wszystko jasne

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
dawiduch
Zarejestrowani

op Tak koledzy zajmuję się kupnem naprawą (przywróceniem do życia) i sprzedażą a ostatnio mam szczęście do sceniców aktualnie mam 2 opisywany wyżej przypadek kupiłem w przeliczeniu za 770zł myślę że dobra cena Biggrin

Anglicy nie są zbyt inteligentni potrafią oddać na złom samochód nawet 2007rok tylko dlatego że hamulce do wymiany ja naprawie to sam a warsztat angielski kasuje krocie
dla przykładu w zafirze 2012 w serwisie za wymianę klocków i tarcz życzą sobie 230 funtów przeliczcie na złotówki dodam że to cena bez robocizny bo samochód na gwarancji to nie dziwie się że tak robią

przykładowo miałem okazje kupić scenica 2004 za 250 funtów cena w sprzedaży koło 900 funtów ale dlaczego tak tanio bo samochód nie przeszedł przeglądu z powodu hamulcy pojechał do serwisu i usłyszał za wymianę klocków i tarcz 800 funtów wiec na jego logikę lepiej tanio sprzedać bo na złomie dostał by za niego 25 funtów
jak ktoś się zna to idealna okazja

Odpowiedz
funkoval
Specjalisci

(06-07-2016, 12:41)dawiduch napisał(a): Anglicy nie są zbyt inteligentni potrafią oddać na złom samochód nawet 2007rok tylko dlatego że hamulce do wymiany ja naprawie to sam a warsztat angielski kasuje krocie

Nie przesadzaj, to co napisałeś znaczy tylko, że mają wysokie ceny robocizny i potrafią liczyć. Na anglojęzycznym forum jest kupa tematów dotyczących samodzielnej naprawy tego czy owego w Renaultach, bo ludzie nie chcą płacić warsztatom.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości