Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

specyfilaja oleju do K4M 1,6 16V 112KM


wleniu
Zarejestrowani

op Koledzy,
Szukam, szukam specyfikacji Oleju jaki ma być lany do tego silnika.
W instrukcji nie znalazłem i jakoś w necie też nie mogę znaleźć (nieudolnie mi to idzie :-( )

Ma ktoś oryginalne zalecenia (dane oleju) jakie normy i jakie mam mieć właściwości olej do tego silnika ?

Lałem Shell ale widzę, ze na świece są dużo lepsze oleje od tego Shella

Ale proszę tylko o specyfikację , bez komentarzy : lej co lałeś, albo mój szwagier w garażu lał ..... :-)

Pozdrawiam
wlenie

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-01-2024, 10:33 przez wleniu.)

Odpowiedz
wojteks
Zarejestrowani

ELF EVOLUTION 900 FT 0W-30
albo
ELF EVOLUTION 900 SXR 5W-40
ELF EVOLUTION 900 SXR 5W-30

Lub z każdej innej firmy o podobnych parametrach

Odpowiedz
mb_17
Zarejestrowani

5W40 , ACEA A3, Renault RN 700/710 lub wg nowszej normy wstecznie kompatybilnej RN17. Co do marki to wybierz zgodnie z zasobnością portfela.

PS Shell całkiem przyzwoity olej, zwłaszcza Helix Ultra

pojemność układu ~4,8 litra

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-01-2024, 15:23 przez mb_17.)

były: Laguna I ph II 1.6 16V , Laguna II ph I 3.0 V6 24V, Laguna II ph I 1.8 16V, Octavia I 1.9TDI 
-> jest Grand Scenic II ph II 2.0T + Yaris III 1.5 Dual VVT-ie
Odpowiedz
wleniu
Zarejestrowani

op
(24-01-2024, 15:23)mb_17 napisał(a): 5W40 , ACEA A3, Renault RN 700/710 lub wg nowszej normy wstecznie kompatybilnej RN17. Co do marki to wybierz zgodnie z zasobnością portfela.

PS Shell całkiem przyzwoity olej, zwłaszcza Helix Ultra

pojemność układu ~4,8 litra

NO właśnie Shell mnie zaciekawił, ale jest jeszcze amsoil, revanol

Głupotę napisałem w pierwszym poście, lałem ELFA Evolution (a myślałem o SHellu)

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-01-2024, 21:17 przez wleniu.)

Odpowiedz
wleniu
Zarejestrowani

op
(24-01-2024, 21:14)wleniu napisał(a):
(24-01-2024, 15:23)mb_17 napisał(a): 5W40 , ACEA A3, Renault RN 700/710 lub wg nowszej normy wstecznie kompatybilnej RN17. Co do marki to wybierz zgodnie z zasobnością portfela.

PS Shell całkiem przyzwoity olej, zwłaszcza Helix Ultra

pojemność układu ~4,8 litra

NO właśnie Shell mnie zaciekawił, ale jest jeszcze amsoil, revanol

Głupotę napisałem w pierwszym poście,  lałem ELFA Evolution (a myślałem o SHellu)

Takie znalazłem w mojej ksiażecce, po niemiecku ale daje jakieś pojęcie

Załączone pliki

Miniatury
   

Odpowiedz
wojteks
Zarejestrowani

(24-01-2024, 21:14)wleniu napisał(a): revanol
Chyba Ravenol i do starego silnika raczej bym go nie wlał.

Odpowiedz
wleniu
Zarejestrowani

op
(25-01-2024, 08:22)wojteks napisał(a):
(24-01-2024, 21:14)wleniu napisał(a): revenol
Chyba Ravenol i do starego silnika raczej bym go nie wlał.

No właśnie, tylko dlaczego ? Jest jakiś powód ? Przecież zalecenia producenta spełnia. (wiadomo, ze chodzi o nowy silnik, ale przecież producenci mają świadomość, że silniki mogą mieć po pond 200 tys przebiegu, a zaleceń w instrukcji nie ma, aby np po 150 tys zmienić olej na inny)
Co może być wyznacznikiem użycia takiego czy innego oleju.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-01-2024, 09:44 przez wleniu.)

Odpowiedz
wojteks
Zarejestrowani

Ravenol to jeden z najbardziej myjących olejów jakie znam, jeżeli silnik jest czysty, bardzo czysty w środku to możesz wlać. Ale potem żeby nie było że zepsuł silnik tak jak wymiana oleju psuje automatyczne skrzynie biegów.

Odpowiedz
Binio
Zarejestrowani

Nie wiem na ile to ta sama sytuacja...

Dawno dawno temu...dostałem w spadku kadeta kanciaka, jeździł zawsze na lotosie z beczki. Postanowiłem o niego zadbać, wtedy polecany był mocno jakiś midland, świetny olej myjący itd. Od tego momentu zacząłem dolewać olej między wymianami, później przeszedłem na jakiś gęsty, chyba od disla coś.

Sc1ph2 wciąż w użytku. Młodsze pokolenie wzięło w obroty 
Odpowiedz
wleniu
Zarejestrowani

op
(25-01-2024, 13:20)wojteks napisał(a): Ravenol to jeden z najbardziej myjących olejów jakie znam, jeżeli silnik jest czysty, bardzo czysty w środku to możesz wlać. Ale potem żeby nie było że zepsuł silnik tak jak wymiana oleju psuje automatyczne skrzynie biegów.

Wojteks,
ciekawie się prowadzi z tobą dyskusje, ale argument że może uszkodzić silnik to słaby argument
Cały czas pytanie dlaczego ? Jeśli silnik jest baardzo brudny to po zalaniu super oleju, dalsze problemy wcale nie muszą oznaczą że przyczyną był olej, chociaż można domniemać, że wymycie brudów przez olej mogło by doprowadzić do uszkodzenia silnika i pewnie czasami się tak dzieje, aczkolwiek odnoszę wrażenie że u tych co mieli takie problemy było tak, ze był wcześniej wlany jakiś gęsty olej z motodokorem, a po wlaniu porządnego oleju po prosty wylazła usterka która była już wcześniej.
Jest w innej technologii, nie to co 20 lat temu, ale spełnia normę Renault 700/710, więc dlaczego nie ?
Zwłaszcza, że się robi płukanki silników. Ma zachowaną klasę lepkości i określone właściwość. To, że trochę syfu wypłucze, to argument trochę "słaby" (prawdziwy,ale słaby)

Nie mniej , zakupiłem RAVENOL VST 5W40 CleanSynto USVO, do tego płukanka, i filtr MANN-a.
Wziąłbym Amsoila, ale tam tylko w galonach 3,7l i trzeba dokupić 1l dodatkowo, więc cenowo nie wychodzi korzystnie
Zobaczymy co się stanie

(25-01-2024, 13:43)Binio napisał(a): Nie wiem na ile to ta sama sytuacja...

Dawno dawno temu...dostałem w spadku kadeta kanciaka, jeździł zawsze na lotosie z beczki. Postanowiłem o niego zadbać, wtedy polecany był mocno jakiś midland, świetny olej myjący itd. Od tego momentu zacząłem dolewać olej między wymianami, później przeszedłem na jakiś gęsty, chyba od disla coś.

Pewnie jakbyś naprawił silnik, to nie musiałbyś dolewać :-)
Zużyty lub uszkodzony silnik będzie zużywał olej, można zaradzić przez zmianę na gęściejszy, lub wlanie motodoktora, ale dalej zużyty silnik będzie silnikiem zużytym. A jeśli wlałeś olej o innej specyfikacji to wiadomo ... :-)

Tu mamy do czynienia - z innym producentem i w innej technologii, ale z zachowaną pełną specyfikacją producenta samochodu

Nie ma sensu tego kontynuować tej dyskusji , bo takowych jest na pęczki w necie i każdy ma swoją rację.

Jest specyfikacja :-)
może ktoś ma inną specyfikację odnośnie stosowanych płynów w tym aucie

(25-01-2024, 07:39)wleniu napisał(a):
(24-01-2024, 21:14)wleniu napisał(a):
(24-01-2024, 15:23)mb_17 napisał(a): 5W40 , ACEA A3, Renault RN 700/710 lub wg nowszej normy wstecznie kompatybilnej RN17. Co do marki to wybierz zgodnie z zasobnością portfela.

PS Shell całkiem przyzwoity olej, zwłaszcza Helix Ultra

pojemność układu ~4,8 litra

NO właśnie Shell mnie zaciekawił, ale jest jeszcze amsoil, revanol

Głupotę napisałem w pierwszym poście,  lałem ELFA Evolution (a myślałem o SHellu)

Takie znalazłem w mojej ksiażecce, po niemiecku ale daje jakieś pojęcie

Zastanawia mnie tylko :
poz 1 : wszystkie silniki - 5W40
 a ponizej
poz 2 : silniki benzynowe i z gazem - 5W30

To silniki benzynowe nie zawierają się w grupie "wszystkie silniki" ?? Jak to rozumieć ?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-01-2024, 14:10 przez wleniu.)

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości