Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Światło cofania Scenic III


Frugo001
Zarejestrowani

op Witam
W Scenicu III światło cofania to jakieś nieporozumienie nic nie oświetla.
Czy próbował ktoś z Was coś z tym zrobić.
Ja dałem mocna żarówkę led ale jakoś wiele to nie dało.
Może ktoś ma jakąś fajna lampkę która by można założyć w zderzak czy coś.

Odpowiedz
KulusioWy
Zarejestrowani

Światło cofania nie jest po to aby oświetlać, tylko po to aby sygnalizować twój manewr.
W przeciwnym wypadku byłaby tam założona H7 55W lub jakiś inny halogen Biggrin

Odpowiedz
Frugo001
Zarejestrowani

op
(16-03-2017, 09:47)KulusioWy napisał(a): Światło  cofania nie jest po to aby oświetlać, tylko po to aby sygnalizować twój manewr.
W przeciwnym wypadku byłaby tam założona H7 55W lub jakiś inny halogen Biggrin

OK
Ale mimo wszystko fajnie by było w nocy widzieć gdzie się cofa.
Mam tez Scenica I lift i tam sa dwie porządne lampy wstecznego i wszystko ładnie widać (na żarówkach P21W ) nie musi być 55W

Odpowiedz
TomaszB
Moderatorzy

(16-03-2017, 09:47)KulusioWy napisał(a): Światło cofania nie jest po to aby oświetlać, tylko po to aby sygnalizować twój manewr.
W przeciwnym wypadku byłaby tam założona H7 55W lub jakiś inny halogen Biggrin

Większej bzdury to dawno nie czytałem.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi TomaszB za ten post post:
  • gonas
KulusioWy
Zarejestrowani

(16-03-2017, 10:09)TomaszB napisał(a): Większej bzdury to dawno nie czytałem.

Ciekawe.

Cytat ze strony nauki jazdy:
Światła cofania

Przeznaczenie: sygnalizowanie cofania pojazdu
Umiejscowienie: z tyłu
Obowiązkowe: pojazd samochodowy, z wyjątkiem motocykla, i przyczepa o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 750 kg; dotyczy przyczepy zarejestrowanej po raz pierwszy po dniu 1 sierpnia 2009 r.
Dopuszczalne: pozostałe przyczepy
Barwa: biała
Kontrolka: nieobowiązkowa ale dopuszczalna
Jak używamy świateł cofania

Światło cofania powinno włączać się automatycznie wówczas, gdy włączony jest wsteczny bieg, a urządzenie włączające silnik znajduje się w położeniu umożliwiającym jego pracę.

(źródło: http://oskduet.pl/swiatla-samochodowe)

Więc chyba nie jestem jedyny.
Gdyby miały coś oświetlać to chyba wszędzie by były montowane po dwie, nie?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 16-03-2017, 10:33 przez KulusioWy.)

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi KulusioWy za ten post post:
  • pacha
TomaszB
Moderatorzy

To po co stosować w nich 21W żarówki skoro do sygnalizowania wystarczyłaby 5W.

Odpowiedz
KulusioWy
Zarejestrowani

Po to samo po co się je stosuje np. w kierunkowskazachBiggrin
Żeby były wyraźne.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 16-03-2017, 10:36 przez KulusioWy.)

Odpowiedz
[-] 2 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi KulusioWy za ten post post:
  • funkoval, pacha
pacha
Zarejestrowani

Mam jedynkę i trójkę fakt przy 1 są dwa światła cofania w każdej lampie po sztuce . Któryś z kolegów zapodał pomysł aby w 3 zamontować z dwóch stron z wersji angielskiej. Szczerze mi nie przeszkadza słabe światło najpierw się upewniam (rzucam okiem) czy nic nie ma w miejscu gdzie chce wjechać.

Wysłano z Sosnowca

Odpowiedz
funkoval
Specjalisci

(16-03-2017, 12:40)pacha napisał(a): Mam jedynkę i trójkę fakt przy 1 są dwa światła cofania w każdej lampie po sztuce . Któryś z kolegów zapodał pomysł aby w 3 zamontować z dwóch stron z wersji angielskiej.

Tyle że wtedy nie ma tylnego przeciwmgłowego, które jest obowiązkowe. A montaż tego ostatniego w kloszu lamp tylnych odpada z uwagi na homologację - za wysoko.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 16-03-2017, 13:22 przez funkoval.)

Odpowiedz
wienio83
Zarejestrowani

Fakt mogła by świecić lepiej...
Maialem scI,scII ale scIII najmniej z tylu widac.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości