Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

1.2 tce - uszkodzony silnik przy 3 cylindrze...


mojzesz92
Moderatorzy

(21-07-2019, 19:54)Przemek7 napisał(a): W Das Auto łańcuch padał po 40kkm...
Ale to w pierwszym 1.4tsi 160KM kompresor z turbiną lata 2008-2010. Teraz już jest ogarnięte

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
h4jt
Zarejestrowani

(20-07-2019, 06:42)Michał Spiechowicz napisał(a): Sojusz z Nissanem ostatnio mocno bokiem wychodzi renault... I 1.4 i 1.2 tce w porównaniu z francuskimi, wcześniejszymi silnikami sprawiają wrażenie jakby były zrobione z czekolady...

Ten sojusz dotyczy również silników dCi, które też dobija jeżdżenie na oleju po 30tys. i to jest największy problem w TCe i dCi !
Jedynie w 2.0dCi w busach i dostawczakach z mocą 90-140KM który ma dwukrotnie większą miskę olejową, dwa razy więcej oleju, duży filtr oleju oraz wzmocnione panewki, można sobie pozwolić na jazdę z interwałami olejowymi 30tys.km !

Wracając do 1.2TCe H5F, kupując używkę, a są one stosunkowo tanie radzę koledze przez włożeniem silnika  obejrzeć rozrząd, obejrzeć stan łańcucha i napinacza, po wychyleniu napinacza będzie wiadomo czy łańcuch jest rozciągnięty, tak czy inaczej ja bym wymienił rozrząd, bo koszt kompletu nie jest drogi - łańcuch, prowadnice, napinacz, śruby to koszt ~300zł, a montaż na wyciągniętym silniku będzie bardzo prosty.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 22-07-2019, 09:52 przez h4jt.)

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi h4jt za ten post post:
  • tomecio1987
tomecio1987
Zarejestrowani

op Dziękuję za sugestie Biggrin Już przed przeczytaniem posta zleciłem obejrzenie mechanikowi całego osprzętu, który zostaje Biggrin.
Wiem już, że turbo jest ok. Nie ma żadnych luzów itp. Myślałem kiedyś, że ono mi pierwsze strzeli, a tu psikus Biggrin

Odpowiedz
mrach
Zarejestrowani

Mam podobny problem - auto własnie stoi w ASO. Mam prośbę o napisanie więcej informacji nt OTS dla silników h5f - dzwoniłem do Renault Polska i niestety powiedzieli że nic takiego nie ma, ale prosili też o kontakt jak już będzie konkretna diagnoza.

Odpowiedz
mrach
Zarejestrowani

pierwsza rej 04.2013 przebieg 116 kkm

Odpowiedz
h4jt
Zarejestrowani

Który rok i jaki przebieg ? Wysłałem Ci kontakt do mnie, interesują nas wszelkie informacje na temat tego silnika, jego wcześniejszej historii i sposobu eksploatacji.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 06-08-2019, 08:24 przez h4jt.)

Odpowiedz
Kamsta
Zarejestrowani

Rozwiązanie techniczne tyczy się wybranych jednostek i odnosi się do dużego zużycia oleju. Jeśli auto jest w ASO to oni w ICM mogą sprawdzić czy do twojej jednostki jest aktywne to rozwiązanie techniczne. W tym momencie wymieniam silnik w Megane z 2014 roku. Oczywiście producent płaci za naprawę. Natomiast ostatnio było Clio z 2015 i w jego przypadku nie ma rozwiązania technicznego dotyczącej wymiany silnika. Renault Polska nie określiła dokładnie których silników h5f wymiana dotyczy.

Odpowiedz
arektrz
Zarejestrowani

(19-07-2019, 10:04)Kamsta napisał(a): Kolego ostatnio pojawił się żółty ots w ASO. Tyczy się on silników 1.2 tce. A chodzi w nim o to że każdy silnik jest do wymiany na koszt producenta. Tyczy się to aut do 6 lat z udokumentowana historia przeglądowa w ASO. Podjedź zapytaj a może uda się coś zrobić. Tylko szkoda że silnik rozebrany.

Jaka jest dokładnie specyfikacja silnika, którego dotyczyła wymiana?
PunkRock86 napisał 21-11-2019, 09:29:
Zgodnie z regulaminem forum :

pkt. 4. Każdy nowy użytkownik forum, przed założeniem nowego tematu i napisaniu pierwszego
posta, zobowiązany jest do zapoznania się z tym regulaminem, uzupełnienia profilu oraz
przywitania się w dziale http://www.scenic-forum.pl/Forum-Powitania" POWITANIA.

Zapraszamy do przywitania się z użytkownikami i dalszego uczestnictwa w życiu www.scenic-forum.pl

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-11-2019, 09:29 przez PunkRock86.)

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości