www121212
7
0
0
1
SC II ph II
2005
INNY
Gręboszów
op
Witam!
Mam problem z moim Sceniciem z 2004r.
Silnik odpalał bez problemu nawet na mrozie poniżej -10 stopni. Pewnego razu odpalił rano, następnie po przejechaniu 70 km i postaniu ~4h nie odpalił. Kręci dobrze ale za nic nie chce zapalić. Sprawdziłem filtr paliwa cze przypadkiem nic się nie zatkało od skraplającej się pary wodnej, ale nie wydaje mi się że to przez to. Zalany jest vervą.
Może ktoś ma pomysł co może być powodem? Wiem że może być ich dużo ale mam nadzieję, że ktoś ma większe doświadczenie niż ja i zna jakieś typowe przyczyny.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-01-2017, 15:56 przez pio555.)
•
Wojtgda
1,543
8
191
29
INNY
2016
1.2 Energy TCe 115KM 85kW (od 2016)
3miasto
Wojtgda
Zarejestrowani
— 21-01-2017, 15:38
•
www121212
7
0
0
1
SC II ph II
2005
INNY
Gręboszów
op
tego jeszcze nie próbowałem.
Wymieniłem filtr paliwa - bez efektu.
Sprawdziłem pompę paliwa. Na wyjściu do rozdzielacza po odkręceniu przewodu przy próbie zapalania nie leci paliwo. Leci natomiast po poluzowaniu śruby która jest (jak mi się wydaje) do odpowietrzania. Co może być nie tak z tą pompą? Czy mogła wysiąść tak nagle? A może coś w niej mogło się zatkać?
•
PRZEMO
32,342
67
7852
19,625
SC III ph II
2015
2.0 dCi 160KM, 2014-2016
Czaniec k/B-B
PRZEMO
Administratorzy
— 21-01-2017, 17:28
zobacz pod maską czy dużo powietrza masz po prawej stronie w przewodach paliwowych.
Jakiej firmy filtr paliwa ?
Jeśli ktoś cię atakuje - milcz nic go tak nie wkurzy jak twój spokój i milczenie.
Zapraszamy na VIII Ogólnopolski Zlot Scenic-Forum.pl - 20-22.05.2022 - PLANOWANY
•
michaldck
4,820
25
3866
5,273
INNY
2017
INNY
Kraków! (Węgrzce)
A bezpieczniki sprawdziłeś?
Wysłane z telefonu
Lubię mojego Scenica
Wydrze wydrzę wydrze wydrze wydrze wydrzę.
•
ko-ma
9,469
27
1546
39
INNY
2010
INNY
Końskie
ko-ma
Zarejestrowani
— 21-01-2017, 19:27
Po mroźnych doświadczeniach z pewnym Scenikiem (pozdrawiam właścicielkę) - podpiąć i odczytać błędy.
W rozpracowanym przeze mnie przypadku samochód też raptownie przestał odpalać przy dość niskich temperaturach.
Pierwszy odczytany błąd - zbyt małe ciśnienie paliwa w listwie.
Wymiana czujnika na inny, używany - zapali od razu.
Tu właściciel zdecydował się na podpięcie po dniówce grzebania i wizycie dwóch mechaników, którzy okazali się bezradni.
Może i tu usterka jest trywialna i szkoda grzebać tracąc czas i narażając się na koszty niepotrzebnie wykonanych prac?
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
•
www121212
7
0
0
1
SC II ph II
2005
INNY
Gręboszów
op
Udało się zapalić na plaka. Wymieniłem filtr powietrza. Jutro czyszczę egr. Zastanawiam się czy nie obrócić go o 120 stopni, wtedy jak sądzę będzie się otwierał ale nie przepuszczał spalin. Robił już ktoś może coś podobnego i może opisać efekty?
Wrzucam filmik wg którego chcę to zrobić, nie mam zamiaru go ciąć tylko dać jakąś podkładkę lub coś podobnego.
https://www.youtube.com/watch?v=J-Yu2X69Ge0
•
ko-ma
9,469
27
1546
39
INNY
2010
INNY
Końskie
ko-ma
Zarejestrowani
— 24-01-2017, 18:33
Skoro zapalił "na plaka" - sprawdzono,c czy świece żarowe są sprawne i grzeją ?
Co prawda przy jednej spalonej mój zapalił przy -20, ale mogą nie grzać wszystkie - i to bez sygnalizacji błędu na desce.
A wtedy poniżej zera nie zapali.
Druga sprawa: jest nieco ciplej, może paliwo jest kiepskie i na mrozie wytrącająca się parafina zatkała przewód (a teraz upłynniła się i paliwo dochodzi).
Dla pewności - dotankowanie do pełna z dodatkiem depresatora nie zaszkodzi.
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
•
Lepus
1,379
6
337
250
SC II ph I
2004
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Przemyśl
Lepus
Zarejestrowani
— 24-01-2017, 18:48
JW popieram radę. Miałem taki przypadek w innym aucie, dieslu. Za cholerkę nie chciał jechać, choć zapalał i po krótkim czasie gasł. Skończyło się na wylaniu ropy ze zbiornika, płukaniu, wymianie filtra i zalaniu świeżego paliwa. Ta Verwa mogła być jeszcze letnia, więc mrozy jej zaszkodziły, a raczej samochodowi.
Turbino ty moja, ty jesteś jak zdrowie, ile cię trzeba cenić, ten tylko się dowie kto cię stracił...
•
pio555
30,606
122
10640
2,917
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Radom
pio555
Junior Administratorzy
— 24-01-2017, 18:52
(24-01-2017, 17:10)www121212 napisał(a): Udało się zapalić na plaka czyli problem z paliwem
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
•
|