Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

1.5 dci 105KM, nagle przestał odpalać.


www121212
Zarejestrowani

op Witam!
Mam problem z moim Sceniciem z 2004r. 
Silnik odpalał bez problemu nawet na mrozie poniżej -10 stopni. Pewnego razu odpalił rano, następnie po przejechaniu 70 km i postaniu ~4h nie odpalił. Kręci dobrze ale za nic nie chce zapalić. Sprawdziłem filtr paliwa cze przypadkiem nic się nie zatkało od skraplającej się pary wodnej, ale nie wydaje mi się że to przez to. Zalany jest vervą. 
Może ktoś ma pomysł co może być powodem? Wiem że może być ich dużo ale mam nadzieję, że ktoś ma większe doświadczenie niż ja i zna jakieś typowe przyczyny.
pio555 napisał 21-01-2017, 15:56:
Zapraszamy do przywitania się z innymi użytkownikami. Pierwszy post zgodnie z regulaminem pkt.4 powinien znajdować się w Powitaniach.

Kolejny post proszę napisać w Powitaniach. http://www.scenic-forum.pl/Forum-Powitania

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-01-2017, 15:56 przez pio555.)

Odpowiedz
Wojtgda
Zarejestrowani

A na plaka pali???

Odpowiedz
www121212
Zarejestrowani

op tego jeszcze nie próbowałem.
Wymieniłem filtr paliwa - bez efektu.
Sprawdziłem pompę paliwa. Na wyjściu do rozdzielacza po odkręceniu przewodu przy próbie zapalania nie leci paliwo. Leci natomiast po poluzowaniu śruby która jest (jak mi się wydaje) do odpowietrzania. Co może być nie tak z tą pompą? Czy mogła wysiąść tak nagle? A może coś w niej mogło się zatkać?

Odpowiedz
PRZEMO
Administratorzy

zobacz pod maską czy dużo powietrza masz po prawej stronie w przewodach paliwowych.
Jakiej firmy filtr paliwa ?

Jeśli ktoś cię atakuje - milcz nic go tak nie wkurzy jak twój spokój i milczenie.

Cheers Zapraszamy na VIII Ogólnopolski Zlot Scenic-Forum.pl - 20-22.05.2022 - PLANOWANY
Odpowiedz
michaldck
Zarejestrowani

A bezpieczniki sprawdziłeś?

Wysłane z telefonu

Lubię mojego Scenica Biggrin
Wydrze wydrzę wydrze wydrze wydrze wydrzę.
Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

Po mroźnych doświadczeniach z pewnym Scenikiem (pozdrawiam właścicielkę) - podpiąć i odczytać błędy.
W rozpracowanym przeze mnie przypadku samochód też raptownie przestał odpalać przy dość niskich temperaturach.
Pierwszy odczytany błąd - zbyt małe ciśnienie paliwa w listwie.
Wymiana czujnika na inny, używany - zapali od razu.
Tu właściciel zdecydował się na podpięcie po dniówce grzebania i wizycie dwóch mechaników, którzy okazali się bezradni.
Może i tu usterka jest trywialna i szkoda grzebać tracąc czas i narażając się na koszty niepotrzebnie wykonanych prac?

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz
www121212
Zarejestrowani

op Udało się zapalić na plaka. Wymieniłem filtr powietrza. Jutro czyszczę egr. Zastanawiam się czy nie obrócić go o 120 stopni, wtedy jak sądzę będzie się otwierał ale nie przepuszczał spalin. Robił już ktoś może coś podobnego i może opisać efekty?
Wrzucam filmik wg  którego chcę to zrobić, nie mam zamiaru go ciąć tylko dać jakąś podkładkę lub coś podobnego.

https://www.youtube.com/watch?v=J-Yu2X69Ge0

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

Skoro zapalił "na plaka" - sprawdzono,c czy świece żarowe są sprawne i grzeją ?
Co prawda przy jednej spalonej mój zapalił przy -20, ale mogą nie grzać wszystkie - i to bez sygnalizacji błędu na desce.
A wtedy poniżej zera nie zapali.
Druga sprawa: jest nieco ciplej, może paliwo jest kiepskie i na mrozie wytrącająca się parafina zatkała przewód (a teraz upłynniła się i paliwo dochodzi).
Dla pewności - dotankowanie do pełna z dodatkiem depresatora nie zaszkodzi.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz
Lepus
Zarejestrowani

JW popieram radę. Miałem taki przypadek w innym aucie, dieslu. Za cholerkę nie chciał jechać, choć zapalał i po krótkim czasie gasł. Skończyło się na wylaniu ropy ze zbiornika, płukaniu, wymianie filtra i zalaniu świeżego paliwa. Ta Verwa mogła być jeszcze letnia, więc mrozy jej zaszkodziły, a raczej samochodowi.

Turbino ty moja, ty jesteś jak zdrowie, ile cię trzeba cenić, ten tylko się dowie kto cię stracił...
Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

(24-01-2017, 17:10)www121212 napisał(a): Udało się zapalić na plaka
czyli problem z paliwem

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości