Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

1.5 dci 106KM traci moc przy lekkim dodawaniu gazu, "usterka elektroniki"


ko-ma
Zarejestrowani

(28-07-2020, 09:45)Rado Pendziałek napisał(a):
(21-07-2020, 13:45)andrzejwa napisał(a): Czujnik położenia pedału hamulca może powodować problemy z mocą ale masz błąd czujnika ciśnienia doładowania - DF004. Może przejrzeć ten czujnik, jest na wierzchu, dostęp bardzo dobry.

Mechanik twierdzi, że ręczny jest ok. Przeczyściłem czujnik benzyną ekstrakcyjną - a także gniazdo mocowania i wyczyściłem wnętrze czujnika (pod tą wypustką) patyczkiem do uszu z benzyną. Podpinaliśmy do kompa - nie wyskoczyły od poprzedniego razu te błędy, ale niestety kilka razy pojawił się problem z mocą. Mam wrażenie, że problem narasta przy nieco dynamiczniejszej jeździe i dłuższych trasach. W tej chwili mechanik nie wie, co to może być, bo objawy są niejednoznaczne i komp nic nie pokazuje.
I nadal nie będzie wiedział, bo w SCII czujnik pedału hamulca albo wcale nie daje komunikatu o błędzie, albo powoduje komunikat o błędzie elektroniki.
Jego reanimacja jest bezcelowa i nieskuteczna, podobnie jak montaż zamienników (sprawdzone w praktyce).
Podpowiedź pomocnicza: czasami usterka objawia się dodatkowo tym, że po uruchomieniu silnika światłą :"stop" działają TYLKO przy pierwszym naciśnięciu pedału, później giną, sytuację uzdrawia wyłczenie i uruchomienie silnika - ale tylko na jedno depnięcie. Warto sprawdzić - dość groźna usterka, występująca bez żadnych komunikatów i oznak.
Drugi objaw - czasami usterka powoduje możliwość uruchomienia silnika na luzie BEZ wciskania pedału hamulca. Także groźne - warto sprawdzić.
Co do czujnika ciśnienia - zgoda, będzie powodował szarpania, ale także nie da żadnych komunikatów o błędzie, przynajmniej nie w Sc II. Idąc tym torem raczej przyglądał bym się mechanizmowi regulacji geometrii turbosprężarki - jako całości. Trop jest obiecujący, zwłaszcza w kontekście przegrzewania wydechu (map-sensor steruje ilością podawanego paliwa)

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-08-2020, 10:47 przez ko-ma.)

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi ko-ma za ten post post:
  • Rado Pendziałek
Rado Pendziałek
Zarejestrowani

op
(03-08-2020, 08:05)art385 napisał(a): U mnie co prawda nie wywalało błędu elektroniki ale jak auto nagle traciło moc i jakbyś mu kotwice podczepił a odpuszczenie gazu pomagało to był to czujnik hamulca za jakieś 30-40 ziko oryginalny. Mój clip nie pokazywał niczego.

Bardzo ciekawa usterka. Ciekawe, czy może to mieć związek z podobno jakoś lekko wiszącą linką ręcznego (tak stwierdził diagnosta). Dzięki za tip. Gdzie jest ten czujnik? Orientujesz się może? U mnie objawy dokładnie takie jak u Ciebie.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-08-2020, 13:55 przez Rado Pendziałek.)

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

Online
Czujnik jest nad pedałem hamulca

Wysłane z kolorowego kalkulatora

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
Rado Pendziałek
Zarejestrowani

op Panowie, kupiłem ELM327 i udało mi się połączyć przez Car Scanner, ale łączył się dokładnie tylko na zapalonym silniku. Nie wywaliło żadnych błędów DTC poza:

"P0571 - ECU: Jednostka sterująca silnika Status: Oczekiwana usterka obecna, oczekiwana usterka wystąpiła podcazs tego cyklu jazdy, Test nie został zakończony, zweryfikowana usterka obecna

oraz

OBDII: Cruise control/brake switch A - circuit malfunction"

Po wykasowaniu błędów, póki co nie powróciły.

W dziale "Testy emisji" wywaliło mi 2x "nie zdany" w punktach: system paliwowy oraz składniki.

Czyżby komp mi mówił, że jest wywalony czujnik hamulca oraz nieprawidłowo ustawiona mieszanka paliwa/źle działa system paliwowy?

BTW. czy ktoś może polecić dobrego, szybko działającego diagnostę od dci w okolicach Skoczów/Cieszyn/Bielsko-Biała/Ustroń?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-08-2020, 20:09 przez Rado Pendziałek.)

Odpowiedz
andrzejwa
Zarejestrowani

Masz błąd czujnika położenia pedału hamulca, zainstaluj sobie pyclip i odczytuj prawidłowy opis błędu. Drugi błąd związany z tempomatem zawsze pojawia się przy tego typie błędzie i należy go ignorować.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi andrzejwa za ten post post:
  • Rado Pendziałek
Rado Pendziałek
Zarejestrowani

op
(04-08-2020, 20:50)andrzejwa napisał(a): Masz błąd czujnika położenia pedału hamulca, zainstaluj sobie pyclip i odczytuj prawidłowy opis błędu. Drugi błąd związany z tempomatem zawsze pojawia się przy tego typie błędzie i należy go ignorować.

Dziękuję. Czy chodzi o ten czujnik?

allegro

Niestety PyClip 3.5 u mnie się na telefonie wywala przy próbie podpięcia. Nie potrafię też odnaleźć oficjalnej apki w sklepach, a jedynie udało mi się ściągnąć plik od którejś osoby z tego forum. Na Car Scanner póki co brak błędów i ma w tej chwili "zdane" wszystkie testy emisji spalin.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-08-2020, 11:15 przez Rado Pendziałek.)

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

(05-08-2020, 11:12)Rado Pendziałek napisał(a):
(04-08-2020, 20:50)andrzejwa napisał(a): Masz błąd czujnika położenia pedału hamulca, zainstaluj sobie pyclip i odczytuj prawidłowy opis błędu. Drugi błąd związany z tempomatem zawsze pojawia się przy tego typie błędzie i należy go ignorować.

Dziękuję. Czy chodzi o ten czujnik?

allegro

Tak.
Zwróć uwagę na sposób montażu (konieczność wyregulowania długości popychacza, najlepiej zacząć od jego wydłużenia przed włożeniem na miejsce).

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi ko-ma za ten post post:
  • Rado Pendziałek
Rado Pendziałek
Zarejestrowani

op Dziękuję za podpowiedzi. Ostatecznie siedział u mnie czujnik z nieco inną wtyczką, ale po półtora miesiąca od wymiany wciąż nie mam problemów z wyskakującą awarią. Biggrin

Niestety spalanie dalej na poziomie ok 6.2l, nieważne, czy trasa, czy miasto. W zasadzie po mieście nie jeżdżę - przejazdy Skoczów-Cieszyn-Bielsko-Gliwice, albo dalsze trasy.

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

(14-10-2020, 12:15)Rado Pendziałek napisał(a): Dziękuję za podpowiedzi. Ostatecznie siedział u mnie czujnik z nieco inną wtyczką, ale po półtora miesiąca od wymiany wciąż nie mam problemów z wyskakującą awarią. Biggrin

Niestety spalanie dalej na poziomie ok 6.2l, nieważne, czy trasa, czy miasto. W zasadzie po mieście nie jeżdżę - przejazdy Skoczów-Cieszyn-Bielsko-Gliwice, albo dalsze trasy.

Spalanie 6,2 to jeszcze nie tragedia.
Aktualnie wożę się z nieco słabszą wersją tego silnika i z 5-biegową skrzynią.
Większość jazdy to średnie miasto, trochę odcinków szosowych, ale przejeżdżanych dość wolno.
Średnie spalanie w takich warunkach to aktualnie ok. 6,1 .
Na długiej trasie, bez zbytniego gonienia wyszło 4,70.
Ten silnik co do zużycia paliwa jest bardzo wymagający od kierowcy, trzeba naprawdę wypracować sobie nieco specyficzną technikę jazdy żeby zgubić ten litr...

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości