Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

1.5 dci 106KM twarde sprzęgło


Rado Pendziałek
Zarejestrowani

op Moje 1.5 dci 106KM w Scenicu II 2007 ma twardy pedał sprzęgła. Samochód ma 133 000km od nowości. W jednej rodzinie cały czas i w cepiku się zgadzają przebiegi, a ponieważ samochodem najpierw jeździł starszy pan, a potem jego córka i był drugim autem w rodzinie, to jestem w stanie w to uwierzyć. Przebieg głównie miejski. Sprzęgło nie przejawia żadnych oznak zużycia w postaci ślizgania się lub szarpania. Jedynie zbyt twardy pedał. Dwóch mechaników oglądało, jeździło i testowało. Jeden twierdzi, że trzeba wymienić płyn hydrauliczny sprzęgła i będzie git, a drugi, że to wymiana płynu nic nie zmieni, ale za to jest to kwestia kończącego się docisku sprzęgła i pewnie będzie sprzęgło się kończyć za niedługo. Zdaniem tego drugiego nie trzeba będzie przy okazji robić dwumasy, bo nie ma teraz objawów jej zużycia.

Co o tym myślicie? Faktycznie kończy się sprzęgło, czy da się pracę pedału jakoś poprawić bez wielkich kosztów i zrzucania skrzyni?

Odpowiedz
andrzejwa
Zarejestrowani

Z doświadczenia w 1.5 dci powiem jedno, słuchaj drugiego mechanika.

Odpowiedz
Rado Pendziałek
Zarejestrowani

op
(08-03-2020, 21:35)andrzejwa napisał(a): Z doświadczenia w 1.5 dci powiem jedno, słuchaj drugiego mechanika.

Miałeś podobny objaw z pedałem sprzęgła? Czy chodzi np. o wymianę sprzęgła bez dwumasu?

Odpowiedz
Neonixos666
Zarejestrowani

twardy pedał to też może być zacierająca się łapa sprzęgła w punkcie podparcia

Odpowiedz
Rado Pendziałek
Zarejestrowani

op
(08-03-2020, 22:22)Neonixos666 napisał(a): twardy pedał to też może być zacierająca się łapa sprzęgła w punkcie podparcia

Dzięki! Na czym wtedy polega naprawa? Drogie toto?

Odpowiedz
Neonixos666
Zarejestrowani

Nie chce wprowadzać w błąd trzeba zweryfikować czy tam jest wysprzęglik zewnętrzny i łapa czy wysprzęglik jest z łożyskiem bez łapy bezpośrednio na wałku.

Odpowiedz
andrzejwa
Zarejestrowani

(08-03-2020, 22:22)Neonixos666 napisał(a): twardy pedał to też może być zacierająca się łapa sprzęgła w punkcie podparcia
W tym modelu takiego czegoś nie ma.
Ciężko chodzące sprzęgło zazwyczaj wynika z zużytej tarczy. Jest cieńsza i trzeba większej siły by przełamać sprężynę centralną.
Wymienić komplet to znaczy tarcza z dociskiem i powinno dużo lżej pracować.

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

Online
W tym modelu jest docisk samonastawny (wiem, bo mam 2 szt i sprzęgło już robiłem).
Zakres pracy docisku się kończy, tarcza cienka - to i działać nie chce płynnie.
Przed rozebraniem samochodu sprawdźcie jedną rzecz: pedał sprzęgła, konkretnie jego połączenie z popychaczem pompki sprzęgła.
Lubi się urywać, a wtedy mamy cuda z dużym oporem pracy czy znacznym "wpadaniem pedału". Też przerabiałem.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz
Rado Pendziałek
Zarejestrowani

op
(09-03-2020, 09:14)ko-ma napisał(a): W tym modelu jest docisk samonastawny (wiem, bo mam 2 szt i sprzęgło już robiłem).
Zakres pracy docisku się kończy, tarcza cienka - to i działać nie chce płynnie.
Przed rozebraniem samochodu sprawdźcie jedną rzecz: pedał sprzęgła, konkretnie jego połączenie z popychaczem pompki sprzęgła.
Lubi się urywać, a wtedy mamy cuda z dużym oporem pracy czy znacznym "wpadaniem pedału". Też przerabiałem.

Super, bardzo dziękuję za porady Panowie!

Odpowiedz
andrzejwa
Zarejestrowani

(09-03-2020, 09:14)ko-ma napisał(a): W tym modelu jest docisk samonastawny (wiem, bo mam 2 szt i sprzęgło już robiłem)
Kilka razy wymieniałem docisk w 1,5 dci według mnie to najzwyklejszy docisk. Nie samonastawny jak w 1,9 dci lub F4R. Jesteś pewny, że 1,5 dci ma samonastawne sprzęgło?

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości