Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

1.6 16V 110KM


Patrykus91
Zarejestrowani

op Cześć. Niedawno kupiłem scenica 3 1.6V z 2009 roku + LPG. Od samego początku po pierwszym odpaleniu (lub po dłuższym) jest problem. Po odpaleniu po rozgrzaniu
Spada na chwilę z obrotow do 600-700 następnie wraca do normy. Po zakupie naprawiłem podszybie woda lala się na cewki nr 2 i 3 . Wyczyściłem wszystko wymieniłem świecę bosh przerwa 0,7mm i zakupiłem 4 nowe cewki beru. Niestety problem ten sam. Najgorsze jest to że w zbiorniczku wyrownawczym mam u góry lekkie masełko. Filtr powietrza bez oleju ale w do locie też trochę masła Myślałem że to uszczelka natomiast zrobiłem test na co2 i płyn nie zmienił barwy.. Macie może jeszcze jakieś pomysły? Delikatnie chyba ubyło płynu.
PunkRock86 napisał 11-03-2021, 16:41:
Zgodnie z regulaminem forum :

pkt. 4. Każdy nowy użytkownik forum, przed założeniem nowego tematu i napisaniu pierwszego
posta, zobowiązany jest do zapoznania się z tym regulaminem, uzupełnienia profilu oraz
przywitania się w dziale http://www.scenic-forum.pl/Forum-Powitania" POWITANIA.

Zapraszamy do przywitania się z użytkownikami i dalszego uczestnictwa w życiu www.scenic-forum.pl

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-03-2021, 16:41 przez PunkRock86.)

Odpowiedz
PunkRock86
Moderatorzy

Online
Delikatny osad na korku nie koniecznie musi zwiastować UPG, podobnie dzieje się kiedy silnik jest niedogrzewany, jeździ na krótkich odcinkach.

Whistling Żłopię browar, jaram szlugi,nie ma na mnie żadnej siły.
Byłem punkiem, jestem punkiem, będę punkiem do mogiły.


Odpowiedz
Wozny84
Zarejestrowani

Mam takiego samego Scenic'a z tym samym silnikiem. Jak kupiłem go pół roku temu to też miałem problem z falującymi obrotami. U mnie pomogło czyszczenie przepustnicy. Jeśli chodzi o ubywający płyn, u mnie problem jest z obudową termostatu. Ja nie widziałem ale mechanik się przyjrzał i jest osad z płynu wokół obudowy. U mnie ubywa płynu ok 0.5 L na 6 tys km.

Wysłane z mojego HTC U Ultra przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
Patrykus91
Zarejestrowani

op Właśnie chce się zabrać za czyszczenie przepustnicy
. Czy muszę odpisać do tego akumulator? Jeśli tak to będę musiał później wpisywać jakieś kody czy coś?

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

czyścisz przepustnice tylko pamiętaj o wymianie oringów
aku nie trzeba odpinać
przepustnica sam sie zaadoptuje ale mozna ja adoptować CLIP

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
Patrykus91
Zarejestrowani

op Tak patrzę na zdjęcia z przeglądu dolotu i patrzę że brakuje o ringuSad

Zdjęcia syfu w zbiorniczku i mam "smarka" w dolocie

Smark w dolocie i zbiorniczek plynu

Załączone pliki

Miniatury
           

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-03-2021, 18:55 przez Patrykus91.)

Odpowiedz
adi84
Zarejestrowani

W dolocie to pewnie z odmy poszło. A zbiorniczek jakoś tragicznie nie wygląda. Ubywa Ci płynu?

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi adi84 za ten post post:
  • Ropuch
Patrykus91
Zarejestrowani

op No coś ubyło za 2godzinki jade do sklepu po uszczelke przepustnicy (po numerze vin ma być niby jedna) wyczyszcze przepustnice i uzupełnię płyn na max wtedy za tydzień dwa sprawdzę czy ubylo

Odpowiedz
Patrykus91
Zarejestrowani

op Wyciągnąłem zbiorniczek bo tragicznie wyglądał. Wolałem nowy plyn teraz będę monitorował co się tam dzieje. Przepustnica wyczyszczona nowa uszczelka siedzi siedzi jednak chwilkę po odpaleniu (2, 3 i kolejnym jak silnik rozgrzany dalej na chwilę z obrotow spada. Wrzucę link na yt za chwilkę.

Załączone pliki

Miniatury
           

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Patrykus91 za ten post post:
  • mallutki78
szymin89
Zarejestrowani

Możliwe że jeszcze gdzieś jest nieszczelność w dolocie stąd te spadanie z obrotów.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości