Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

1.6 16V skrzynia wydluzenie 6 biegu


mb3366
Zarejestrowani

op Czesc,
Ostatnio natrafiłem na watek o wydluzaniu ostatniego biegu (SCII gdzies tu na forum). Czy ktos cos podobnego przeprowadzal w SC III/Megi III w skrzyni 6 biegowej ?

Zestopniowanie oryginału jest dziwne i przy 100km/h jest juz 2800obr/min. Sami wiecie jak wyglada to przy 140...
O dynamike bym sie nie martwil, bo i tak na 6 biegu nie wystepuje  Lol . W sumie do przyspieszania zostałby bieg 5.
Jezdze tak, ze nie wrzucam 6 przy 60 jak to podpowiada komputer, wiec mysle ze dalbym rade.

Odpowiedz
Wojtgda
Zarejestrowani

W tamtym watku wrzucony byl numer telefonu do milego Pana co robi skrzynie. Zadzwon zapytaj on napewno duzo podpowie ;)

Odpowiedz
mb3366
Zarejestrowani

op Po Świętach wezmę sie za temat. Mam tylko nadzieje, ze nie trzeba wyjmować i rozbierać skrzyni, bo  alo wtedy chyba odpuszczę. W skrzyniach 5 biegowych widzę na fotkach klapkę rewizyjną z dostępem do 5 biegu, u mnie jeszcze nie sprawdziłem, ale na fotkach nic takiego nie widnieje.
Na chwile obecna trochę teorii, Wydaje mi sie, że wiem który 6 bieg chciałbym przeszczepić. Numery wydaje mi sie, że tez namierzyłem, ale skonsultuje to z macherem od skrzyń.
W załączniku mała tabelka. Od Diesla 6 bieg będzie raczej za długi, Przy dCi 110km 5 bieg jest już dłuższy od mojej 6-tki Biggrin więc mógłby być problem z uciągnięciem budy (mowie oczywiście o skrzyniach TL4 6 biegowych).
Optymalnie wydaje sie:
albo przeszczep skrzyni od 1.2 TCE ale tu może trzeba będzie wymienić 1 półoś, sprzęgło (inne numery oryginału) i nie wiadomo co jeszcze, nawet nie jestem pewny czy mocowania podejdą, albo przeszczep samego 6 biegu od 1.2 TCE - Skrzynia TL4  069 albo 070.
Powinno to obniżyć prędkość obrotowa przy 120km/h o około 500 obr.  Clap Jedynym mankamentem byłby "shifter" mówiący, żeby przy 60 wrzucić 6 bieg ... ale z tym da się żyć. Widzę, że minimalna prędkość do zapięcia 6 byłaby 70km/h a realnie od 80 powinno jechać normalnie (obr ok 2000).

Zmiana oczywiście byłaby zauważalna w dużej mierze na autostradzie, @3300 obr 140 licznikowe Biggrin, elastyczność pójdzie się paść, ale na 6 biegu tak czy inaczej nie istnieje. Chęć przyspieszenia wymaga redukcji (tak samo z reszta reagują automaty nawet w mocnych dieslach, mocniejsze naciśnięcie gazu = redukcja ).
Prędkości max i tak pewnie tym samochodem nigdy nie sprawdzę, wiec zobaczymy Biggrin

Załączone pliki

Miniatury
   

.pdf   Renault_31162_global_en.pdf (Rozmiar: 124.46 KB / Pobrań: 22)

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości