sportway
1,627
331
120
INNY
2018
INNY
Był SportWay 1.8
op
Klimatyzacja automatyczna. Dmuchawa działa ciągle na pełnych obrotach. Po naciśnięciu przycisku Off przełącza jedynie na obieg wewnętrzny i nadal dmucha. Rozumiem, że sterownik (ta kostka z tranzystorem). Czy jest możliwość naprawy poprzez wymianę tranzystora? Jeżeli tak, to jaki to typ?
Coś takiego?: https://www.youtube.com/watch?v=cwkDBUWiAYc
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-11-2018, 15:59 przez sportway.)
•
filozof
5,157
17
1534
1,910
SC I ph II
2001
2.0 i 16V 140KM, 1999-2003
Lublin
filozof
Zarejestrowani
— 25-11-2018, 17:34
Tranzystor odpowiada tylko za prędkość wentylatora. Ja bym szukał raczej w panelu sterowania. To wygląda na jakieś zwarcie.
Piszę poprawnie po polsku; chyba, że nie zauważę autokorekty.
Nie odpowiadam na PW z pytaniami technicznymi. Jest do tego odpowiedni dział.
•
sportway
1,627
331
120
INNY
2018
INNY
Był SportWay 1.8
op
Tranzystor Kiedy się spali też moze miec zwarcie emiter-kolektor.
•
filozof
5,157
17
1534
1,910
SC I ph II
2001
2.0 i 16V 140KM, 1999-2003
Lublin
filozof
Zarejestrowani
— 26-11-2018, 07:50
Tylko u Ciebie piszesz, że wyłącznik przestawia na wewnętrzny obieg. Takie zachowanie może sugerować awarię panelu sterowania. Sterowanie kierunkiem nawiewu nie znajduje się przy wentylatorze.
Piszę poprawnie po polsku; chyba, że nie zauważę autokorekty.
Nie odpowiadam na PW z pytaniami technicznymi. Jest do tego odpowiedni dział.
•
sportway
1,627
331
120
INNY
2018
INNY
Był SportWay 1.8
op
To nie u mnie na szczęście, w sumie mógłbym mu panel przełożyć z mojego na test. Dużo roboty z tym będzie? Bo czasu jak na lekarstwo.
•
Lepus
1,369
6
332
248
SC II ph I
2004
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Przemyśl
Lepus
Zarejestrowani
— 26-11-2018, 21:07
Są dwa rodzaje awarii związane z tranzystorem. Albo dmuchawa nie działa, albo dmucha na full. Wymiana tranzystora nie stwarza problemów. Jest na forum watek o tym, są tam też podane typy tranzystorów do wymiany. Trzeba tylko dobrze zalutować, sprawdzić dociśnięcie tranzystora do radiatora (z dodatkiem pasty), sprawdzić złączki.
Turbino ty moja, ty jesteś jak zdrowie, ile cię trzeba cenić, ten tylko się dowie kto cię stracił...
•
filozof
5,157
17
1534
1,910
SC I ph II
2001
2.0 i 16V 140KM, 1999-2003
Lublin
filozof
Zarejestrowani
— 29-11-2018, 07:55
(26-11-2018, 19:20)sportway napisał(a): Dużo roboty z tym będzie Chyba dwa wkręty pod popielniczką i kilka zatrzasków...
@ Lepus masz rację, tylko tutaj awaria objawia się inaczej niż zwykle. Dmuchawa, owszem, nie włącza się ale nikt nigdy nie pisał, żeby mu wyłącznik zmieniał kierunek dmuchania...
Piszę poprawnie po polsku; chyba, że nie zauważę autokorekty.
Nie odpowiadam na PW z pytaniami technicznymi. Jest do tego odpowiedni dział.
•
sportway
1,627
331
120
INNY
2018
INNY
Był SportWay 1.8
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-12-2018, 17:13 przez sportway.)
•
sportway
1,627
331
120
INNY
2018
INNY
Był SportWay 1.8
op
Winnym okazał się silnik wentylatora. Bardzo ciężko pracował, co powodowało przegrzewanie się W80NF55-08. Nie przewidzieli zabezpieczenia termicznego. Nie spalił się również bezpiecznik. No ale sprawa ogarnięta. Tranzystorki zamienne z wyższym amperarzem są po 10zl w sklepach z elementami elektronicznymi.
•
|