Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

1.6 dci nieszczlna pompa wtryskowa CR Scenic III


pabloj_21
Zarejestrowani

op Witajcie.
Szukam opinii użytkowników sceniców. W moim modelu z 2012 r. powstał nowy problem - nieszczelność pompy wtryskowej CR. Wg mojego mechanika jeździć aż padnie całkiem. Jednak z racji planów wyjazdu wakacyjnego w trasę ok. 6 tys. km (za granicę) wolałbym uniknąć sprowadzania zepsutego samochodu na lawecie.

I tu pytanie do Was - czy faktycznie posłuchać mechanika i liczyć, że jeszcze z rok pojeździ czy jednak wymieniać. Dylemat spowodowany ceną samej pompy - regenerowana fabrycznie przez Boscha kosztuje ok. 2.200 PLN. 

Co sądzicie na ten temat?

Odpowiedz
arsen008
Zarejestrowani

Jaki przebieg ??

Odpowiedz
andrzejwa
Zarejestrowani

Online
Jak przeciek jest po niskiej stronie ciśnienia to bym olał, jak po wysokiej to bym nie ryzykował.

Odpowiedz
Neonixos666
Zarejestrowani

Czym ta nieszczelność objawia się samym wyciekiem czy coś się dzieje z autem? daj jakieś foty ja kto wygląda.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-05-2019, 22:18 przez Neonixos666.)

Odpowiedz
Grzegorz Łubieński
Zarejestrowani

Jak pojedziesz za granicę i tam ona padnie to koszty zepsutych wakacji i zholowania auta do domu przewyższą koszt wymiany pompy. Ja bym nie ryzykował i wymieniał

Odpowiedz
Neonixos666
Zarejestrowani

Jest to pompa CP1H3 do której na pewno są zestawy naprawcze w ludzkich pieniądzach i da się to w miarę normalnie ogarnąć. Podobna pompa jest do 2.0 dci więc może taki zestaw pasuje.

https://allegro.pl/oferta/zestaw-pompy-c...7797396601

Odpowiedz
pabloj_21
Zarejestrowani

op mechanik podał mi numer pompy: H8201045496.
zdjęć nie mam. objawy to wyciek oleju napędowego. chyba nie jest monstrualnie duży. objawy jakie jeszcze mam to lekkie dławienie podczas przyspieszania (co kiedyś było tłumaczone obniżaniem momentu obrotowego).
przebieg samochodu to nieco ponad 135 tys. km
nie wiem po której stronie jest to wyciek. objaw zewnętrzny jest taki, że po peszlu w którym idzie kabel do czujnika temperatury spalin ścieka olej napędowy (nie kapie).

Odpowiedz
h4jt
Zarejestrowani

Nie ryzykuj wymień przed wakacjami, jakieś dwa miesiące temu autostradowa laweta przywiodła nam z A4 pod warsztat Lagunę 3 2.0dCi z padnięta pompą.
Z tego co pamiętam pompy są takie same w 1.6dCi, 2.0dCi i Masterze 2.3dCi. Kumplowi w Nissanie X-Trail padła na gwarancji przy przebiegu niecałe 50tys.km.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-05-2019, 20:04 przez h4jt.)

Odpowiedz
pabloj_21
Zarejestrowani

op umówiłem się w serwisie bosch'a na uszczelnienie pompy. liczą za całą robotę z wyjęciem i włożeniem pompy oraz jej regeneracją maks 1050 brutto w tym 350 za wyjęcie i włożenie a uszczelnienie w przedziale 550-700 w zależności co będzie do roboty.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 31-05-2019, 09:54 przez pabloj_21.)

Odpowiedz
Neonixos666
Zarejestrowani

zawsze to będziesz miał gwarancję na to jak zrobisz w serwisie.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości