Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

1.6 zimny gaśnie


morszczuk
Zarejestrowani

op Siemanko w ten piękny dzień. 
Scenic II 1,6, 16V, automat. 
Od pięciu dni przy porannym włączaniu samochodu silnik gaśnie. Po rozgrzaniu problem delikatnie ustępuje, chociaż czasami zdarza mu się tracić obroty na biegu jałowym.  Nie wiem czy to przez to, ale skutkowało to śmiercią akumulatora, więc kupiłem nowy, bo poprzedni już miał 6lat, więc prędzej czy później by zdechł. Poczytałem trochę to forum i metodą prób i błędów poodłączałem różne złącza czujników. 
Czujniki temperatury na dole silnika nie przyniosły oczekiwanych skutków natomiast odłączenie tego czegoś na górze przy wlewie oleju -tak. Samochód równo pracuje, nie gaśnie i na razie jest elegancko.
Moje pytanie brzmi: Co to jest? Czy mogę to sam wymienić/naprawić? CLIP zamówiony i za kilka dni powinienem go dostać. Co robić Panowie?

Załączone pliki

Miniatury
       

Odpowiedz
dziekan_alzair
Zarejestrowani

Ja miałem to samo i pomogło wyczyszczenie przepustnicy.

W ostateczności może być jeszcze koło zmiennych faz rozrządu.Kiedy wymieniałeś? Może już czas?

Najpierw zacząłbym od przepustnicy.

Odpowiedz
miro
Moderatorzy

Przy wlewie oleju jest elektrozawór koła zmiennych faz rozrządu.Jego odpiołeś,przynajmniej tak wnioskuję z fotek.

"Ludzie,którzy twierdzą,że czegoś nie da się zrobić, nie powinni przeszkadzać ludziom którzy właśnie to robią."

                                                               
  Cheers Zapraszamy na VI Ogólnopolski Zlot Scenic-Forum.pl -Sielpia Wielka 14-16 czerwiec 2019 roku
Odpowiedz
morszczuk
Zarejestrowani

op
(11-05-2016, 17:56)dziekan_alzair napisał(a): Ja miałem to samo i pomogło wyczyszczenie przepustnicy.

W ostateczności może być jeszcze koło zmiennych faz rozrządu.Kiedy wymieniałeś? Może już czas?

Najpierw zacząłbym od przepustnicy.

Nie mam pojęcia kiedy koło wymieniane. Od 43 dni mam ten samochód a w historii serwisowej nie ma wzmianki o tym. I teraz dylemat -samemu się grzebać z przepustnicą czy oddać do komisu, gdyż 3miesiące gwarancji obowiązują. Ale ci angielscy mechanicy to ni chu-chu się nie znają na robocie.

Odpowiedz
Marian1981
Zarejestrowani

...teoretycznie jeśli masz gwarancję to wal do nich niech sprawdzają.
Czujnik+koło+pasek rozrządu+wymiana trochę kosztują i jeśli masz gwarancję to wg mnie korzystaj. W sytuacji jeśli to przepustnica to sam jesteś w stanie to zrobić jeśli masz pojecie odkręcanie/przykręcenia. Ja dla ułatwienia rozebrałem podszybie i dobrze jest wymienić uszczelkę.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Marian1981 za ten post post:
  • morszczuk
maciej1486
Zarejestrowani

Ogarnij przepustnice sam jeśli to nie pomoże korzystaj z gwarancji.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi maciej1486 za ten post post:
  • morszczuk




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości