Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

1.6dCi ospała reakcja na wciśnięcie pedału gazu


lekkir
Zarejestrowani

op Siemano,
 
Pytanko do użytkowników 1.6 dCi - samochód żony i bardzo rzadko nim jeżdżę, ale wziąłem go na wycieczkę i od razu miałem dwa spostrzeżenia, które nie dają mi spokoju…

Czy Wasze dizelki też tak mają, że:

1)     prawie do 1.9 tyś/obr. brak życia? przyśpiesza jakby nie mógł, później szatan!
2)     podczas dłuższej jazdy ze stałą prędkością obrotową np. 2,2 tyś obrotów pedał gazu w podłogę a on ok 1,5-2,0 sekundy potrzebuje żeby rozpocząć proces przyśpieszania. Nie ma takiego objawu jak cały czas operuję pedałem gazu (np. odpuszczę gaz, wciskam go a on momentalnie reaguje).

Czy ten typ tak po prostu ma? czy za bardzo jestem przyzwyczajony do charakterystyki mojej maszynki na PB?
Może dziś będę miał chwilę żeby podłączyć go pod Clipa i posprawdzać go w teście dynamicznym

Odpowiedz
broda1301
Zarejestrowani

Mój reaguje od razu i ciągnie już od 1500 obr.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi broda1301 za ten post post:
  • lekkir
lekkir
Zarejestrowani

op I ogarnąłem temat ospałej reakcji na pedał gazu - przeprowadziłem dostępne adaptacje w sterowniku wtrysk i problem zniknął ale przypuszczam, że wypadało by wyczyścić EGRy, przepustnice itp...

1. Czy bez rozbierania połowy auta da się w miarę bezproblemowo wyciągnąć EGRa po stronie zimnej (z tyłu)?
2. Co jeszcze sugerujecie wyczyścić ?
3. Ktoś może się jeszcze udzielić od jakich obrotów zaczyna mu ładnie się zbierać ?

Przy okazji adaptacji i późniejszych testów drogowych wyskoczył mi na desce błąd "skontroluj samochód" a interfejs wyrzucił błąd DTC922c64 czujnik ciśnienia oleju - jak się okazało (zgodnie z sugestiami na forum) problem z masą czujnika. Ten kto wymyślił ten patent na masę powinien dostać nobla. Ale temat ogarnięty.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-06-2021, 08:05 przez lekkir.)

Odpowiedz
lekkir
Zarejestrowani

op Jako że forum ma na celu m.in. pomagać to sobie sam odpowiem/pomogę - przynajmniej na punkt nr 2.

Aby rozwiązać problem z ospałą reakcją na gaz należy najprawdopodobniej wyczyścić przepływomierz powietrza - wymontować go i rzucić okiem na kanał obejściowy powietrza wykonany z białego tworzywa, który może być solidnie oblepiony drobinkami kurzu czy też innych mikrocząstek Biggrin wówczas pewnie i sam element pomiarowy nie będzie wyglądał o wiele lepiej... Wyczyścić, zmontować, zrobić test drogowy - powinno być lepiej (u mnie zadziałało).

Pozostaje mi jeszcze pojeździć innymi 1.6dCi żeby odpowiedzieć sobie na punkt 1. mojego pytania, bo niestety odpowiedzi są próbą niereprezentatywną...

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 06-08-2021, 10:12 przez lekkir.)

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi lekkir za ten post post:
  • PunkRock86
lekkir
Zarejestrowani

op Jak rozpocząłem tak zakończę wątek bo uważam, że problem został całościowo rozwiązany, tj pkt. 2 już dawno temu a pkt 1 dopiero teraz (rzadko jeżdżę tym autkiem więc nie miałem wewnętrznej presji).

Ogólnie na 99% rozbijało się o wężyk (223214784R) do czujnika ciśnienia spalin (8201000764) a i może również o czujnik, dokładniej:
- wężyk najprawdopodobniej miał nieszczelność - zanim całkowicie go wypaliło, warto również przeczyścić metalowy przewód który biegnie od kolektora wydechowego do przedmiotowego czujnika;
- czujnik wymyłem wtryskując do niego środek do czyszczenia EGR.

Temat do którego się przykleiłem i do którego wkleiłem LOGI przed i po: POST Z ROZWIĄZANIEM

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-07-2022, 09:28 przez lekkir.)

Odpowiedz
[-] 2 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi lekkir za ten post post:
  • pafcioc22, zonker




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości