Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

1.9 DCI Bardzo głośna praca silnika


artur.kharchenko
Zarejestrowani

op Dzień dobry,

Problem następujący, wczoraj podczas powrotu z pracy wywaliło komunikat "injection fault" oraz komunikat "stop" praktycznie przy samym punkcie docelowym. Jechałem na rezerwie najwidoczniej (mój błąd, zmęczenie po pracy), więc skoczyłem drugim autem po paliwo. Kanistetek, pompka pod maską i odpalił. Dzisiaj rano natomiast po wyruszeniu pojawiły się ogromne stuki (klekotanie). Głośne przy postoju, mniej przy jakichś większych prędkościach. Klekot niesamowity, więc naturalnie wróciłem na parking. Pytanie, co może być przyczyną? Panewka odwrócona? Wtryski? Dwumasa? Rozumiem, że nikt tu nie ma szklanej kuli, ale czy może to mieć związek z komunikatem?

Dźwięki podobne do tych

https://youtu.be/m_4uTciihHc

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-11-2017, 14:48 przez artur.kharchenko.)

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

Czy przypadkiem silnik nie zgasł podczas jazdy?

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz
artur.kharchenko
Zarejestrowani

op Nie. Ani podczas komunikatu ani przy stukach. Nie chciał zapalić po zatrzymaniu na parkingu, ale po uzupełnieniu paliwa odpalił bezproblemowo. Komunikat więcej się nie pojawiał.

Odpowiedz
Lepus
Zarejestrowani

Wiem, że to mało prawdopodobne, ale nie nalałeś przypadkiem benzyny?

Turbino ty moja, ty jesteś jak zdrowie, ile cię trzeba cenić, ten tylko się dowie kto cię stracił...
Odpowiedz
artur.kharchenko
Zarejestrowani

op Nie. Biggrin

Odpowiedz
jarcun
Zarejestrowani

Może wtrysk się,, zawiesił,,  skoro nie było paliwa

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

Po zalaniu benzyną będzie tak stukać na wolnych, ale za autem będzie chmura białego dymu ( a i to tylko przy zawartości benzyny do ok. 50%).
Mnie tu bardziej słychać twardą pracę z totalnie przestawionym kątem wtrysku paliwa.
Stąd to pytanie o zgaśnięcie.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-11-2017, 07:58 przez ko-ma.)

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz
artur.kharchenko
Zarejestrowani

op Na pewno nie jest to kwestia zalania benzyny.

Turkot dochodzi z prawej górnej strony silnika (zaraz obok poduszki wierzchniej). Takie przynajmniej odnoszę wrażenie. Samochód również zaczął mocniej kopcić przy odpaleniu (ale tylko raz dużym buchem). Później pluje olejem (chociaż podejrzewam, iż jest to kwestia odmy i zaworku w większym stopniu).

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

(08-11-2017, 22:53)artur.kharchenko napisał(a): Później pluje olejem
Czy to na pewno olej, czy nie np. woda z wydechu?
Po przemyśleniu - radzę jednak sprawdzić, czy samochód nie został dotankowany jednak benzyną.
Łatwo sprawdzić - po otworzeniu wlewu zapach jest jednoznaczny, mieszanka paliw o dużej zawartości benzyny daje się zapalić zapałką.
Sprawdzić warto zwłaszcza, jeśli na takim paliwie silnik nie pracował dłuzej, niż minutę-dwie - jest szansa, ze po wyczyszczeniu układu obejdzie się bez przykrych skutków.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-11-2017, 08:29 przez ko-ma.)

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz
#asiarek
Zarejestrowani

Popsikaj wodą z płynem do naczyń wokół wtryskiwaczy. Wygląda mi to na wydmuchaną uszczelkę (miedzianka) pod wtryskiem.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości