Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

1,9 dci 120 KM - uszczelnienie podstawy odmy


ko-ma
Zarejestrowani

op Pytanie: czy uszczelnienie plastikowego korpusu mieszczącego bagnet oleju i pełniącej rolę wlewu oleju - na połączeniu z blokiem silnika polega na prostym wciśnieciu tego elementu w otwór w bloku, czy jest tam jakieś uszczelnienie?
Problem pojawił sie po wymianie oleju, puszka była luźna i pokazał sie wyciek oleju wydmuchanego z bloku. Złącze wyczyszczone, wciśnięte - niby się trzyma - ale włąśnie: niby.
Czy tak ma być?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 23-06-2016, 19:18 przez ko-ma.)

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

(23-06-2016, 16:15)ko-ma napisał(a): puszka była luźna
(23-06-2016, 16:15)ko-ma napisał(a): ale włąśnie: niby.
Czy tak ma być?
powinna być wciśnięta i przykręcona na dwie śrubki na kluczyk 10

[Obrazek: 4423_1.jpg]
tak wygląda odma, czy u Ciebie nie ma możliwości przykręcić ją?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 23-06-2016, 17:03 przez Mati.)

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

op Problemy są dwa:
- nie widzę żadnego mocowania. Mocowanie jakieś wymyślę i dorobię.
- na załączonej fotce - na tulei wchodzącej w blok jest o-ring, u mnie nic tam nie ma (gładko).

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 23-06-2016, 17:14 przez ko-ma.)

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz
haszczurur
Zarejestrowani

Może jeszcze brakuje tulejki-podstawy odmy http://img06.allegroimg.pl/photos/400x30...5671113194

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

op Właśnie tulejka jest - i na tym złączu jest wyciek .
U mnie jest ta z lewej : http://2.allegroimg.pl/original/17/55/68...5568972210
Ta z prawej jest po prostu bez tej podstawy.
I pytanie: jak tą tuleję uszczelnić?
==================
Edit: Obczytawszy się mądrości ludowych z internetu: podstawę odmy trzeba po prostu wbić w blok - i tyle. Jeśli jest luźna - wymienić na nową (wyłącznie element oryginalny).
Na razie podstawa wbita (wepchnięta) w blok - zobaczymy, ile wytrzyma.
Prawdopodobnie uszkodzenie powstało podczas siłowego rozwiązywania problemu odkręcenia filtra oleju.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 23-06-2016, 19:22 przez ko-ma.)

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

(23-06-2016, 19:22)ko-ma napisał(a): podstawę odmy trzeba po prostu wbić w blok - i tyle. Jeśli jest luźna - wymienić na nową
sam znalazłeś odpowiedź.. tak właśnie trzeba zrobić...
(23-06-2016, 19:22)ko-ma napisał(a): Na razie podstawa wbita (wepchnięta) w blok - zobaczymy, ile wytrzyma.
miejmy nadzieję że jak najdłużej Biggrin

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości