Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

1.9 dci 120KM F9A - Ciężko odpala na ciepłym HELP


wojjtekk
Zarejestrowani

op Witam wszystkich zainteresowanych.
Mam problem z silnikiem 1.9 dci F9A 120KM SC II ph I 2004.
Problem polega na utrudnionym rozruchu zagrzanego/rozgrzanego silnika (temp. 3-4 kreski ).
Silnik po częściowym remoncie tzn. dół silnika zrobiony, czyli (całościowy szlif wału korbowego -czopy główne i korbowe, Panewki - wzmacniane i wiadomo Olej, Filtr itp.)
Po tym zabiegu objawy jak wyżej.
Pytanie w czym tkwi problem? Dodam,że samochód na zimnym odpala bez zastanowienia.
Wszystkie sugestie mile widziane. Proszę o pomoc.

P.S Wesołych świąt wielkanocnych.

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

Online
poczytaj
https://www.scenic-forum.pl/Watek-SCENIC...ym-silniku

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
wojjtekk
Zarejestrowani

op Dzięki za zainteresowanie. No właśnie temat już przeczytany zanim zamieściłem wpis, generalnie wszystko w sieci przeszukane.
Czujnik położenia wału jak najbardziej ok, bo zamieniony z mojego drugiego Sceniola, którym cały czas jeżdżę.
Mój bardzo ciężko odpala na rozgrzanym, ale tak się składa, że jest po szlifie wału. Silnik po pierwszym uruchomieniu pracował na obrotach jałowych stale ok 40min.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 16-04-2017, 08:48 przez wojjtekk.)

Odpowiedz
haszczurur
Zarejestrowani

Sprawdź rozrząd a dokładnie to czy pompa wysokiego ciśnienia ustawiona jest na znaku. Istnieje teoria, że w F9A pompy nie trzeba ustawiać, u mnie pompa nie była ustawiona i niby nic się złego nie działo ale wczoraj zmieniałem rozrząd i pompę ustawiłem na znak. Samochód nie był mułowaty ale po tym ustawieniu ma naprawdę dobrego kopa. U szwagra w M II też F9A jak pompy nie ustawiłem na znak to ciężko palił i kopcił.

Odpowiedz
wojjtekk
Zarejestrowani

op Okey na pewno sprawdzę w takim razie. A powiedz mi, w którym miejscu znajduje się ten znak na kole pompy CR... patrzyłem, patrzyłem na foto i nie widzę żadnej kropki/znaku. Ma on być umiejscowiony na którymś z zębów koła?
Szczerze mówiąc to pierwsze słyszę o ustawianiu pompy CR na znak w 1.9 dci.

Odpowiedz
miro
Moderatorzy

W 1.9dci nie ma znaku na pompie wysokiego ciśnienia.

"Ludzie,którzy twierdzą,że czegoś nie da się zrobić, nie powinni przeszkadzać ludziom którzy właśnie to robią."

                                                               
  Cheers Zapraszamy na VI Ogólnopolski Zlot Scenic-Forum.pl -Sielpia Wielka 14-16 czerwiec 2019 roku
Odpowiedz
haszczurur
Zarejestrowani

Znak znajduje się na kole zębatym, dokładnie tak samo wygląda jak znak na kole zębatym wałka rozrządu. Z tym, że nie ma żadnego znaku na obudowie pompy. Powinno być 28 ROWKÓW na pasku od znaku wałka rozrządu do znaku na pompie. Na pasku rozrządu masz 3 kreski, kółko zębate wału ustawiasz na godz. 7 a po za tym masz blokadę wału, na kole wałka rozrządu i na blaszanej obudowie masz znak i po ustawieniu wszystkiego liczysz 28 rowków i zakładasz pasek. Znaki muszą pokryć się z 3 kreskami na pasku. Zgadza się są opinie, że pompy CR nie ustawiamy na znak gdyż czujnik położenia jest na wałku rozrządu ale tak jak już wyżej pisałem. Jedne silniki F9A chodzą a inne nie. To samo tyczy się silnika F9K (Laguna, Espace) wszędzie piszą, że to ten sam silnik co F9A. Do niedawna też tak uważałem, po tych opiniach jak wymieniałem swój silnik to włożyłem F9K z Espace i niby pasuje ale tak faktycznie to trzeba przerabiać. Inne jest mocowanie pompy CR (koło zębate pompy idzie pod skosem do koła wałka rozrządu) i pasek rozrządu tnie obudowę pompy wody. Idzie to skorygować poprzez podkładki dystansowe ale jest jeszcze inny problem, przy wymianie rozrządu trzeba odkręcać pompę CR i skręcać dopiero po założeniu paska rozrządu. Spowodowane jest to innym rozstawem otworów w silniku. Poczytaj to wszyscy piszą, że to samo a jednak co innego i tak też jest w przypadku znaku na pompie CR.

(16-04-2017, 09:29)miro napisał(a): W 1.9dci nie ma znaku na pompie wysokiego ciśnienia.

Na pompie nie ma ale jest na kole. Przecież w piątek ustawiałem to wiem. To jest znak zrobiony fabrycznie a nie przez domorosłego mechanika.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 16-04-2017, 09:38 przez haszczurur.)

Odpowiedz
wojjtekk
Zarejestrowani

op Witam wszystkich po długiej przerwie, spowodowanej wyjazdem poza granice kraju. Z tego powodu temat trochę zapomniany Sad ...
Po powrocie czekała mnie dalsza walka z problemem

Przechodząc do tematu...

Tak więc rozrząd sprawdzony po raz kolejny - Był ustawiony prawidłowo w 10000% (nie ma mowy o pomyłce).
Ale ustawiłem raz jeszcze, tym razem pompę CR także na znak stosując się do powyższej rady. Wszystko na znaki (kreski na pasku pokrywają się ze znakami.)
Potwierdzam jest fabryczny znak na kole pompy CR (sprawdzone w dwóch innych autach). W rezultacie powyższa czynność nie przyniosła oczekiwanego efektu. Kwasny
Silnik sprawia wrażenie jak by coś go trzymało Help
 
Postanowiłem jeszcze raz zdjąć miskę olejową i zobaczyć co i jak z panewkami. Stan panewek korbowodowych widoczny na zdjęciach Down
Dodam tylko, że samochód przejechał na nich ok 50km i może ok 5h pracy na wolnych obrotach.

Przy montażu wszystko dokręcone kluczem dynamometrycznym.

LINK DO ZDJĘĆ - https://goo.gl/photos/xBB66uVvCDFDh3H77

Za chwilę zamieszczę także film, który przedstawia rozruch rozgrzanego silnika.

Proszę was o pomoc, bo nie wiem już o co chodzi. Każda sugestia mile widziana...

Samochód był też uruchamiany z dodatkowym źródłem zasilania (Kable) - Bez efektu

Odpowiedz
kszyba
Zarejestrowani

Oł shiiet.
Wygląda na to że nie masz smarowania.

Odpowiedz
wojjtekk
Zarejestrowani

op LINK DO FILMU - https://www.youtube.com/watch?v=bicAey4Dkwg

Pompa została wymieniona na nową. Chodzi gładko... Dlaczego mogło by nie być smarowania?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-06-2017, 15:26 przez wojjtekk.)

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości