Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

1.9 dci ciężko odpala.


Art19
Zarejestrowani

op Witam,
Mam problem ze swoim 1.9 dci,mianowicie,ciężko odpala przy 5°C do -5°C  ,na -24 odpala bez problemu,odpala po 5-6 sekundach kręcenia,jak już odpali to chodzi normalnie,.
Sprawdziłem aku,rozrusznik,świece,wtryski.
Może to być czujnik temperatury jak tak to gdzie on się znajduję?
Pozdrawiam,
TomaszB napisał 27-04-2017, 10:56:
Zgodnie z regulaminem który zaakceptowałeś przy rejestracji pierwszy post powinien znajdować się w Powitaniach http://www.scenic-forum.pl/Forum-Powitania .
Zapraszamy do przywitania się z innymi użytkownikami. Kolejny post proszę napisać w Powitaniach.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-04-2017, 10:56 przez TomaszB.)

Odpowiedz
PunkRock86
Moderatorzy

Online
Czujnik temp. cieczy chłodzącej znajduje się na obudowie termostatu.

Whistling Żłopię browar, jaram szlugi,nie ma na mnie żadnej siły.
Byłem punkiem, jestem punkiem, będę punkiem do mogiły.


Odpowiedz
Art19
Zarejestrowani

op Chodzi mi głównie o czujnik temp.silnika

Odpowiedz
PunkRock86
Moderatorzy

Online
To jest właśnie ten czujnik. Jeśli się nie mylę na termostacie są zamontowane dwa czujniki - jeden podaje informacje do ECU a drugi na zegary.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-04-2017, 11:14 przez PunkRock86.)

Whistling Żłopię browar, jaram szlugi,nie ma na mnie żadnej siły.
Byłem punkiem, jestem punkiem, będę punkiem do mogiły.


Odpowiedz
Art19
Zarejestrowani

op Ok.Dzięki,wiesz może jak go sprawdzić,jak ściągnę wtyczkę to odpali?

Odpowiedz
PunkRock86
Moderatorzy

Online
Przemierzyć multimetrem bądź pewniejsze - podpięcie pod CLIP . Zdjęcie wtyczki niewiele wniesie do sprawy bo ECU nie otrzyma informacji o temp. silnika, więc zachowa się podobnie jak z podpiętym uszkodzonym.

Whistling Żłopię browar, jaram szlugi,nie ma na mnie żadnej siły.
Byłem punkiem, jestem punkiem, będę punkiem do mogiły.


Odpowiedz
wygrys
Zarejestrowani

Miałem to samo. U mnie pomogła wymiana sterownika świec źarowych.

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
PunkRock86
Moderatorzy

Online
Dlatego napisałem o CLIP. Po odczytaniu błędów z ECU będzie więcej wiadomo.

Whistling Żłopię browar, jaram szlugi,nie ma na mnie żadnej siły.
Byłem punkiem, jestem punkiem, będę punkiem do mogiły.


Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

(27-04-2017, 11:21)PunkRock86 napisał(a): Przemierzyć multimetrem bądź pewniejsze - podpięcie pod CLIP . Zdjęcie wtyczki niewiele wniesie do sprawy bo ECU nie otrzyma informacji o temp. silnika, więc zachowa się podobnie jak z podpiętym uszkodzonym.
Nie do końca tak. Mierzenie multimetrem przy jednej, konkretnej, temperaturze niewiele da. Trzeba by zdejmować charakterystykę w całym zakresie temperatur pracy.
Odłączenie czujnika spowoduje przejście sterownika w tryb pracy awaryjnej dla tego kanału - i w wielu przypadkach spowoduje natychmiastową poprawę. W każdym razie - jeśli czujnik winien, powinno się dać jeździć.
Nieciągłość pracy czujnika rzadko powoduje zapisanie błędu.
Uszkodzenie sterownika świec żarowych daje komunikat o błędzie prawie zawsze.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz
Piotrek Moskal
Zarejestrowani

Jeżeli jest taka usterka zazwyczaj powinno się podpiąć auto pod komputer a później myśleć co dalej, po co tracić czas i pieniądze i gdybać co by było gdyby... Jeżeli komputer nic nie pokaże to zazwyczaj zostaje usterka mechaniczna i wtedy się gdyba co to może być.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości