Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

ASB DP0


DaroZS
Zarejestrowani

(06-12-2020, 08:01)vitia napisał(a): Czyli jednak brakło cierpliwości? Szkoda. Ktoś inny?
Ja naprawdę się staram. Wsadziłem w ta skrzynie już 2500zł i kiepsko byłoby teraz odpuścić. Niestety nie wszystko potrafię znaleźć w książce czy necie. A jak już wspominałem, moje doświadczenie z samochodami kończy się na takich, które przestały być produkowane wraz upadkiem komuny...

Nie możesz czy nie chcesz oddać w końcu auta do zakładu specjalizującego się w ASB?

Odpowiedz
vitia
Zarejestrowani

op Nie znam takiego, który byłby godny polecenia. Inna sprawa, że lubię grzebać w swoich autach.

Odpowiedz
vitia
Zarejestrowani

op Jeśli zdarzy się, że ktoś tu jeszcze zaglądnie w ten temat, proszę o odpowiedź.

1. Co oznacza litera P przy biegu? Widoczne w clipie podczas jazdy. Czy to oznacza zapięcie lock-upu?

[Obrazek: 2d2983aac7a98.png]

2. Oglądając w manualu sekwencje zmian elektrozaworów EVS zauważyłem, że:
    a. zawór nr 6 wg tabelki ciągle jest nieaktywny - dlaczego? Jakie ma on inne zadanie?
    b. na 3 i wstecznym biegu wszystkie zawory są nieaktywne - jaka jest więc różnica? Taśma hamulcowa?
3. W czasie jazdy próbnej, zauważyłem, że na pierwszym biegu aktywne są zawory 3,4,5 po czym po chwili 5 przestaje być aktywny, bieg wciąż jest 1. Wg tabelki z manuala powinny być aktywne te trzy zawory (3,4,5). Czy ma być tak jak u mnie? Czy coś nie działa jak trzeba?



https://youtu.be/gV1RIEhITcw

Sugestie Przemka sprawdzone - wszystkie czujniki mają książkowe oporności. Element 60 z figury 13 - nie istnieje w mojej skrzyni w ogóle. Tak samo w drugiej skrzyni, którą mam na części, do podmiany niektórych elementów. W tym miejscu jest po prostu otwór i tyle.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-12-2020, 10:57 przez vitia.)

Odpowiedz
adamvet
Zarejestrowani

Z tego co pamiętam, to po wodzie wymienili mi: wszystkie tłoki, panewki, uszczelniacze (simeringi) wewnątrz skrzyni, oraz musiałem pojechać na regulację bloku zaworów bo było mocne przyhamowanie przy redukcji z 4 na 3. Teraz skrzynia ma 30tyś i jest ok. Za tydzień w poniedziałek będę na działce mam tam graty, które oddali mi po remoncie to jeszcze zobaczę co tam jest.
Tu jest link do m.in. tabeli pracy elektrozaworów:
http://www.prnd.pl/automatyczna-skrzynia...4,4,3.html
Sprawdź jeszcze różnicę miedzy zadanym ciśnieniem oleju, a ciśnieniem oleju w momencie kiedy następuje poślizg.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-12-2020, 11:41 przez adamvet.)

Odpowiedz
vitia
Zarejestrowani

op Co ciekawe, ta tabela różni się znacząco od tej z manuala serwisowego Renault. I której tu wierzyć?

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości