Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Akumulator się rozladowuje thalia


pawlosio
Zarejestrowani

op Witam.
Drugim moim autem jest thalia z 2004 roku silnik 1.4.

Mam teraz z nim problem.
3 dni temu mi nie odpalił   - objawy jak totalnie rozładowany akumulator..zero reakcji..
Naladowalem akumulator i wszystko ok.

Niestety po 4 dniach znów to samo..
Tak rozładowany że nawet zamek centralny się nie otworzył.. 
Jak już drugi raz to zaczynam się martwić i szukać.
Otworzyłem maskę. Miernikiem zmierzylem napięcie na akumulatorze- pokazał 8.5V

Odpaliłem to z kabli..na uruchomiony silniku na klemach 13.3 V..stała wartość nie zmieniająca się.

Napięcie mierzone bezpośrednio z alternatora 13.7V
Tylko jak wierzyłem z alternatora bezpośrednio to miernik pokazywał wahniecia: przeważnie 13.7V Ale spoko do co kilka kilkanaście sekund spadało do 8 lub 5 lub 2.4 V. Te chwilowe spadki pojawiały się tylko na moment Ale były.. 
Czy powinny się pojawiać takie spadki bezpośrednio na alteratorze?
Napięcie na klemach stale 13.3 V.

Starałem się sprawdzić czy coś kradnie prad- podłączyłem się pod kleje minusów szeregowo.. zakres 5 super i nic...zmniejszylem zakres i nic...
Podpialem taki skaner obd i przeskanowalem aplikacja car scanner i zero błędów.. 

Czy te osiągnięcia na alternatora napięcia wskazują że to alternator?
Czego szukać i co sprawdzać dalej?

Odpowiedz
pawlosio
Zarejestrowani

op Czytam sobie w necie o moim problemie..
Powinienem dodać jeszcze jeden w sumie objaw z ostatnich kilkunastu dni..
Czasem zdarza się że przy próbie uruchomienia silnika kontrolka od immo zamiast palić się przez ok 3 sekundy i zgasnac to mryga.
Rozumiem że to immo nie pozwala odpalić...
W książce przeczytałem że ta mrugajaca kontrolka oznacza błąd systemu - czyli błąd immo?

Odpowiedz
Karolkm
Zarejestrowani

Akumulator trup

Odpowiedz
wojteks
Zarejestrowani

A może i alternator też.

Odpowiedz
pawlosio
Zarejestrowani

op Samochód ma.20 lat.
Ja mam to od 3 miesięcy.
Akumulator wymieniany 13 miesięcy temu - jest rachunek i gwarancja ( akumulator jeden z najtanszych).

Dziś posiedzialem dłużej przy aucie..
Jednak altek dobry - stale napięcie 14.3 (namalowany akumulator i oczyszczone miejsce pomiaru altka z rdzy).

Akumulator- hm wydaje mi się że jeszcze nie tego- Ale.to się okaże..

Coś posiadało mi prąd przy wyłączonym silniku..różnie.. raz 0.02A a czasem 0.4A..

Zajmowałem bezpieczniki i próbowałem zlokalizować co kradnie prad..
Dosyć ciężko to zrobić w aucie 20 letnim i "nowym" dla mnie- czego bym nie ruszył to jakieś niespodzianki.. A najgorsze że czasem coś kradlo prąd A czasem jak by choć bujać autem to już nie kradlo- takie cuda- i przez to utrudniona diagnoza- wystarczy że wsiadajac do auta bujnalem ciężarem auto to przestawalo kraść prad- lub zaczynało..

Ostatecznie najprawdopodobniej oświetlenie wnętrza kradlo prąd- widać że ktoś tam strasznie grzebal- jakieś taśmy, jakieś izolacje, coś klejone, coś lutowanie itd - totalna amatorka. Wypialem wtyczke - światełka brak - Ale prądu nie pobiera.


Druga przyczyna może być niedzialajaca zarowka HB3 przod światła dzienne..(nawet nie zauważyłem że nie dziala)..wyjalem żarówkę jutro kupię..


No i zobaczę czy jak te dwie usterki usunąłem czy dalej będzie się.rozladowywal..

Tak bywa jak jeździ się.20 letnim używanym autem . Pewnie poprzedni właściciel ( jeden właściciel przez w0 lat) by wiedział gdzie szukać przyczyny..
Ano takie uroki 20 letniej thalia..

Ale Poza tym to świetny przemieszczacz po mieście...

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-06-2022, 20:09 przez pawlosio.)

Odpowiedz
wobli
Zarejestrowani

(28-06-2022, 14:27)pawlosio napisał(a): Czego szukać i co sprawdzać dalej?

Na początek proponuję wyłączyć autouzupełnianie albo nie pisać po pijaku ;)

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi wobli za ten post post:
  • Mati
pawlosio
Zarejestrowani

op A jak się wyłącza autouzupelnianie?

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

(28-06-2022, 20:54)pawlosio napisał(a): A jak się wyłącza autouzupelnianie?
Spróbuj przeczytać dokładnie to co napisałeś, popraw błędy pisowni.

Wysłane z kolorowego kalkulatora Biggrin

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
anmo
Zarejestrowani

Witam.
I podłączam sie do tematu pare dni temu stwierdziłem, że mój akumulator rozładowuje sie nowy ponad rok temu kupiony. Pobór pradu na postoju wacha sie 0.56Am - 0,24Am. Po przejechaniu 120 km akumulator miał napiecie ponad 13v po półgodzinie spadek napiecia do 12,60v, a po odłaczenia klemy wrociło napiecie do 12,80 v. W związku z powyższym sprawdziłem bezpieczniki pod siedzeniem kierowcy (w pierwszej kolejnosci) i po wypieciu bezpiecznika od hamulca postojowego pobór pradu spadł do 0,02 - 0,01Am po ponownym wpieciu bezpiecznika ponownie wzrósł pobór prądu. Nadmieniam, ze hamulec działa jak książka pisze. W związku z czym mam pytanie co może kraść prąd na postoju między bezpiecznikiem, a hamulcem postojowym. Z góry dziękuje za informacjie.

Odpowiedz
wojteks
Zarejestrowani

Zapewne gnijąca wiązka elektryczna albo sam moduł hamulca, to że działa to nie znaczy że nie jest wewnątrz mokry/skorodowany.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi wojteks za ten post post:
  • anmo




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości