Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Auto ciężko pali, brak mocy, świecąca kontrolka ABS


Daria
Kobiety

op Witam Was Serdecznie!

Dosłownie tydzień temu kupiłam Scenica 2007 1.6l 16V 115 KM. Przy jeździe próbnej wszystko było bez zarzutu. Niestety problemy zaczęły się juz w dniu gdy go kupiliśmy. 
Otóż: przestała działać szyba od kierowcy. Rano po nocnej zmianie stałam 1,5 godziny na parkingu firmowym (dowalił mróz -5 ;) ) najpierw nie mogłam go odpalić, jak odpalił to skrzynia biegów ani drgnęła, tylko 1-2 w góre i dół.
Auto bardzo ciężko pali. Gdy stoi przez kilka godzin (bez mrozów) przy wciśnięciu START bardzo brzydko rzęzi, odpali tylko gdy kilka razy wcisne gaz do dechy, często później gaśnie. 
Cały czas świeci się kontrolka ABS, a kilka dni temu zaczął pokazywać się komunikat CHECK ABS, do tego dochodzi CHECK BREAK, CHECK DOORS LOCKS etc. 
No i chyba największy problem - nie mam mocy. Ruszyć z miejsca nie tak ciężko, ale żeby go rozbujać to na 1-2 do 4 tys. trójka praktycznie tak samo, zawyje i pójdzie , i jak juz ma prędkość można wrzucić czwórkę. Trzymając krótko biegi nie jestem w stanie jechac wiecej jak 30 na godzine. Podjazd pod niewielką górkę jest już dużym problemem, pod wiekszą górkę to katastrofa. Ja rozumiem, że to jest spore auto z niewielkim silnikiem, ale czasem mi się wydaje, że szybciej byłoby wyciąść i go popchać ;) I proszę powiedzcie mi, czy tak ma być i taki jego urok, czy coś jest nie tak?
Ogólnie kupiłam go za normalną cenę 1000 funtów. Jestem z niego zadowolona, jest bardzo pakowny, trzyma się drogi i świetnie się go prowadzi (mimo że nigdy nie byłam przekonana do francuzów). Najbardziej jednak zastanawia mnie to, że w dzień kupna miał robiony MOT . Oczywiście go oblał, za wycieraczki i jedną żarówkę. Po wymianie tych rzeczy tego samego dnia przepuścili go na następnym przeglądzie, nigdzie nie było nic wspomniane o usterkach silnika, ABSach itp. Dlatego zastanawiam się, czy jest sens brać go do mechanika, żeby wydać kolejny tysiąc zanim znajdą co mu dolega. Przez poprzednie doświadczenia nie ufam tutejszym mechanikom, znachorom i innym takim. Czy ktoś z Was miał podobne problemy i mógłby podpowiedzieć, co sprawdzić najpierw, gdzie może leżeć problem?

Z góry ślicznie dziękuje
Daria
   
pio555 napisał 07-03-2018, 10:01:
Pierwszy post zgodnie z regulaminem pkt.4 http://www.scenic-forum.pl/Ogloszenie-Re...enic-Forum 
powinien znajdować się w Powitaniach http://www.scenic-forum.pl/Forum-Powitaniatam się przywitaj.
Kolejny post proszę napisać w Powitaniach

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-03-2018, 10:35 przez Asia.)

Odpowiedz
kiwikrakow
Zarejestrowani

przydałby się tam ktoś z clipem, ale uk nie słynie z dobrych i tanich mechaników. Sporo masz dziwnych błędów, ale na początek posprawdzaj czy masz odpowiednie ciśnienie w kołach (od tego może być błąd abs), a jak masz jak to warto by sprawdzić czy cewki i świece pracują odpowiednio,najprościej zdjąć osłonę silnika , kluczyk 10/13 i po kolei wyciągać z gniazda na zapalonym aucie i obserwować pracę silnika jak nie będzie różnicy to możliwe że cewka lub/i świeca do wymiany ( tylko uwaga z dołu cewki przeskakuje iskra i może popieścić) . generalnie jak wyciągniesz świece z gniazd to końcówki nie mogą mieć śladów wody. śrubujcie na początek. a to dziwne dźwięki sa tylko na początku jak odpalasz czy cały czas? jak tylko na początku to może być padnięte koło zmiennych faz rozrządu ale to nie jest tragedia można z tym żyć.a podczas robienia rozrządu wymienić. Jaki jest poziom oleju wyświetlany na ekranie po odpaleniu. powinien być komunikat poziom oleju ok i przyciskiem na dźwigni wycieraczek przesuniesz zobaczysz oooo pytanie ile jest ooo? może ktoś coś jeszcze wymyśli.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-03-2018, 01:21 przez kiwikrakow.)

Żona powiedziała wybieraj albo ja albo scenic, a ja lubię to auto...
Odpowiedz
Paffcioo
Zarejestrowani

Proponuje sprawdzic akumulator. Jak za malo pradu to naladowany w elektronike francuz zaczyna marudzic. Sam mam tylko troche starszego szczeniaka i tez rozne przygody sie zdazaja.
Jesli szyba sie nie otwiera to najprawdopodobniej mechanizm podnoszenia szyby umarl.
Tak jak kolega kiwikrakow wczesniej pisal. Przydalby sie oblukany w temacie gosc z Clip'em do diagnostyki. W U.K. przy badaniu mot, bardziej interesuje diagnoste czy maszyna nie zagraza bezpieczeństwu na drodze oraz czy jest bezpieczna dla uzytkownikow, chodzi mi o pasy bezpieczenstwa,uklad hamulcowy,oswietlenie zewnetrzne...stan szyb,reflektorowo,wycieraczkio...bieznik opon...itp.ogolnie stopien zuzycia jednostki. Byc moze zbieglo sie w czasie iz przeszedl badanie drugi raz, a teraz usterki sie skumulowaly. W SII 1.6 16V czesto zuzywaja sie cewki zaplonowe, kolo zmiennych faz rozrzadu jest malotrwale jak i pompa paliwa w baku sie zaciera przy czestych jazdach na rezerwie. Z tym bledem z zamknieciem drzwi- byc moze czujniki koncowe otwarcia/zamkniecia lub problem w centralnym zamku (byc moze funkcja automatycznego ryglowania drzwi podczas ruszenia nie dziala? -jesli byla aktywna).
Clip do diagnostyki i mozna cos myslec dalej.

Wysłane z mojego LG-K350 przy użyciu Tapatalka

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-03-2018, 18:55 przez Paffcioo.)

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Paffcioo za ten post post:
  • kiwikrakow
Daria
Kobiety

op Hejka. Mam nowe wieści, może przyda się komuś z podobnym problemem. Autko wczoraj poszło do mechanika. Przyczyną braku mocy i prawie nie jechania pod górkę jest... sprzęgło. Sama się zdziwiłam ale mechanik zapewniał , że to jest w 100% przyczyną. Silnik pracuje równo, nie spada na obrotach tylko sprzęgło go nie puszcza. Wymienimy i zobaczymy. Jeszcze te głośne dźwięki, niestety nie pamiętam jak nazywała się część która zawiodła. Można z tym żyć, tylko będzie coraz głośniejsze. Wymienimy przy okazji rozrządu. Kontrolka abs to tylko czujnik do wymiany.

Odpowiedz
kiwikrakow
Zarejestrowani

Szerokości! oby tak było. a dźwięki to pewnie koło zmiennych faz rozrządu. z tym można żyć.

Żona powiedziała wybieraj albo ja albo scenic, a ja lubię to auto...
Odpowiedz
A2-eR11
Zarejestrowani

(13-03-2018, 22:57)kiwikrakow napisał(a): dźwięki to pewnie koło zmiennych faz rozrządu. z tym można żyć.

Raczej nie można zyc... jak juz sa dzwieki to bedzie problem za chwile z odpalaniem silnika, bledami na desce i brakiem mocy znow...

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości