Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Automat JATCO JF613E, serwis skrzyni


uki214
Zarejestrowani

op Drodzy koledzy i koleżanki. Mam Grand Scenica ph2 2.0dci z 6-biegowym automatem JATCO JF613E.

Przejechałem nim jak dotąd 40k. Aktualnie przebieg to 300k. Po zakupie oddałem auto do serwisu skrzyń automatycznych, gdzie uzupełniono mi olej. Nie jestem specjalistą w temacie automatów, więc prośba o wyrozumialosc.

Chciałbym wykonać jakiś porządny serwis tej skrzyni. Wymienić cały olej, sprawdzić jej stan.

Prośba więc o sugestie dotyczące warsztatów, które mają z tym modelem skrzyni doświadczenie i mogą wykonać taki serwis odpowiednio i rzetelnie. Jeśli znacie takie miejsce czy macie doświadczenie w temacie, byłbym wdzięczny za każde sugestie.

Najlepiej łódzkie, lub mazowieckie. Choć to nie wymóg.

Szerokości i wesołych świąt w tym dziwnym czasie.



Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
uki214
Zarejestrowani

op Bump.
Serio, nikt nic z tą skrzynią?


Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 18-07-2020, 20:42 przez uki214.)

Odpowiedz
Przemek7
Zarejestrowani

Uzupełniono? Dolano 100ml czy wymieniono 3,5 l?

Czy skrzynia wchodzi w tryb awaryjny, czy dziwnie zrzuca, przeciąga biegi? Jakieś opiłki w oleju? Szumi/wyje?

Złota zasada informatyków (i pewnie nie tylko) - jak działa to nie ruszać!

Z mojego doświadczenia sugeruję zmieniać olej co 40 tys km. (tzn. zmienia/zlewa się połowa z całej objętości - ze względów konstrukcyjnych skrzyni). Jeśli masz obawy co do oleju to np 3 zmiany co kilka tysięcy km, tak aby maksymalnie wykorzystać właściwości świeżego oleju.
Ta skrzynia (podobnie jak DP0) nie daje pełnej możliwości wymiany oleju, jedynie podczas rozbiórki skrzyni.

Olej tylko Elf ELFMATIC J6 lub RAVENOL ATF Type J2/S (żadne multi universal ATF itp)

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 18-07-2020, 21:46 przez Przemek7.)

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Przemek7 za ten post post:
  • A2-eR11
uki214
Zarejestrowani

op To moje pierwsze auto z asb. Po zakupie pojechałem do serwisu skrzyń automatycznych, jedynego jaki znałem, i dostałem info zwrotne, że majster dolał trochę oleju, i generalnie to wystarczy. Dodał, że to nie najlepszy wybór jeśli chodzi o automaty z uwagi na jej słabe smarowanie, czy chłodzenie. Ale jeździć. Furka super wygodna, jeździ ok - przyjąłem to. Myślę - spoko.

Wiem, że Renault obstawia za tym, że w tych skrzyniach nie ma potrzeby wymiany oleju i koniec.

Z tego, co czytałem gdzieś indziej - Jatco uważa inaczej. Jestem skłonny przychylić się do stanowiska producenta skrzyni, jeśli tak jest.

Minęło 40tkm. W międzyczasie znalazłem gdzieś informacje, że nie da się przeprowadzić automatycznej wymiany oleju w tej skrzyni, stąd rozumiem, że nie ma możliwości spuścić całego oleju z układu w sposób statyczny.

Na co dzień auto serwisuje mi mechanik, który prowadzi warsztat ogolno-serwisowy. Zapytałem go o tą skrzynie. Mówi, że nie ma problemu. Potem jednak dzwoni i mówi, że nie bardzo wiedza jego tygrysy, gdzie tu korek spustowy jest, że filtra nie da się wymienic, że tą skrzynia jakąś inna nieco niż te, które do tej pory widział.

Stąd szukam kogoś, kto zna konkretnie te skrzynie.

Auto od zakupu jeździ w sumie tak samo, tzn. potrafi szarpnąć przy zmianie przełożeń na postoju, potrafi lekko szarpnąć przy "cisnieciu w gaz na pale bez wyczucia". Jak jadę spokojnie z wyczuciem, zmienia biegi płynnie. Zauważyłem jednak jakiś czas temu coś takiego, że jak go odpalam i ruszam to przy zmianie biegu z 1 na 2 czuć taki delikatny zgrzycik pod pedlam gazu. Czuję to na stopie wciskając gaz. Pojawia się on tylko przy tej pierwszej zmianie z 1 na 2 bieg zaraz po odpaleniu. Potem już tego nie ma. Przez jakiś czas ten objaw jakby zniknal. Ostatnio znów się pojawil. Nie wchodzi w żaden tryb awaryjny, ani nie wyskakuje żaden błąd na desce, ani na komputerze.

No i pojawiła się myśl, że, za fajnie byłoby znaleźć kogos, kto te skrzynie dobrze zna. Że może jeśli nie zaszkodzi jej jakoś przedłużyć żywota poprzez wymianę choćby oleju, to dobrz byłoby to zrobić.

Z tego co piszesz, wniosek jest taki, że jest możliwość takiej częściowej, lub kilkukrotnej wymiany oleju statycznie, a kazda inna czynność to już remont skrzyni?



Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 22-07-2020, 21:20 przez uki214.)

Odpowiedz
A2-eR11
Zarejestrowani

Ten zgrzycik... jaką prędkość masz wtedy na liczniku? Bo byc moze to nie jest od skrzyni biegow, tylko autotest systemu ABS...

Co do wymian oleju to się zgadza, mozna tylko czesciowo wymienic. Bez filtra.
Przy 4 biegowym automacie stosowanym w renault DP0 dopiero 8 wymiana oleju da rezultat wymiany 100%. W tej bedzie podobnie...

Odpowiedz
arsen008
Zarejestrowani

Wymiana oleju tylko statycznie . Ogólnie skrzynia jest pancerna , jak padnie ceny miedzy 1000 - 2000 zł za dobrą skrzynię chyba że tylko konwerter to 800 zł regeneracja

Odpowiedz
adamvet
Zarejestrowani

Ja swoją skrzynię DP0 po rozszczelnieniu chłodniczki robiłem tu: https://akpp.pl/
Skrzynie sam zdemontowałem i zamontowałem, z zakresu naprawy i ceny jestem zadowolony.
Jeżeli chodzi o wymianę oleju to, tak jak do DP0 statycznie, ale są oferowane wymienniki, które montuje się zamiast chłodniczki i służą do dynamicznej wymiany oleju. Może do Twojej skrzyni również taki adapter jest dostępny. Zadzwoń może Tobie coś podpowiedzą. Generalnie firma ma korzenie za wschodnią granicą, ale jeżeli chodzi o obsługę to uważam, że jest OK.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości