Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Błąd P 0234


Redipp
Zarejestrowani

op Witam.
U mnie sprawa wygląda tak:
- komunikaty: 
"  skontroluj wtrys paliwa oraz układ wydechu no i naturalnie pochodne tempomat itd." pojawiają się na 5 lub 6 biegu przy obr 2000. Tak auto jedzie normalnie bez błędów i utraty mocy

- błąd który pojawia się to P0234

Wymieniono:
Przewody turbiny intercoolera, świece żarowe, rozrząd, czujnik ciśnienia spalin

Dziwne wskazanie z komp na Egr oraz temperatury wg foto

Załączone pliki

Miniatury
                       

Odpowiedz
siwusek216
Zarejestrowani

Turbo przeładowuje, stawiał bym na boost controler albo przytarta geometria (o ile jest w tym silniku)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odpowiedz
deejayp40
Zarejestrowani

Online
U mnie przepustnica wydechu nie działała prawidłowo i też pokazywało błąd skontroluj ukld wydechowy.

Odpowiedz
siwusek216
Zarejestrowani

(05-04-2021, 13:28)deejayp40 napisał(a): U mnie przepustnica wydechu nie działała prawidłowo i też pokazywało błąd skontroluj ukld wydechowy.


P0234 to błąd ewidentne od przeładowania turbiny wiec może go powodować map sensor, boost controler (N75), zatarta geometria turbiny, niesprawny aktuator (gruszka), nieszczelny wężyk podciśnienia układu sterowania doładowaniem przeważnie te elementy są winne.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odpowiedz
Redipp
Zarejestrowani

op Tak tylko jak wyjaśnić przed pojawieniem się błędu dane z EGR:
1. LOW PRESSURE EGR AIR TEMPERATURE minus 37 stopni generalnie zakres w trakcie pracy taki sam
2. Parametry prawi się nie zmieniają w trakcie jazdy są stale
EGR VALVE OPENENG REFERENCE minus 3.99%
EGR VALVE OPENENG minus 7.96 %
Pozostałe dane z EGR zmieniają się i coś tam na nich się dzieje

Hmmm najbliżej mi do wymiany EGR po nie czujnika MAP

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-04-2021, 14:38 przez Redipp.)

Odpowiedz
siwusek216
Zarejestrowani

(05-04-2021, 14:35)Redipp napisał(a): Tak tylko jak wyjaśnić przed pojawieniem się błędu dane z EGR:
1. LOW PRESSURE EGR AIR TEMPERATURE minus 37 stopni generalnie zakres w trakcie pracy taki sam
2. Parametry prawi się nie zmieniają w trakcie jazdy są stale
EGR VALVE OPENENG REFERENCE minus 3.99%
EGR VALVE OPENENG minus 7.96 %
Pozostałe dane z EGR zmieniają się i coś tam na nich się dzieje

Hmmm najbliżej mi do wymiany EGR po nie czujnika MAP


To w takim układzie dlaczego wywala błąd doładowania a nie pozycji egr? Na 6 zdjęciu masz wartość 178kPa (MAP) jeśli to jest wartość wskazywana na wolnych obrotach to winny map sensor powinen wskazywać ok 100kPa.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odpowiedz
kazik52
Zarejestrowani

P 0234 Błąd przeładowania. Nadmierne doładowanie silnika sprawdź map sensor

          Diagnostyka CLIP V200  ---- Wzbudzacz czujników ciśnienia kół ZC-02   

       
         

Odpowiedz
Redipp
Zarejestrowani

op
(05-04-2021, 15:37)siwusek216 napisał(a):
(05-04-2021, 14:35)Redipp napisał(a): Tak tylko jak wyjaśnić przed pojawieniem się błędu dane z EGR:
1. LOW PRESSURE EGR AIR TEMPERATURE minus 37 stopni generalnie zakres w trakcie pracy taki sam
2. Parametry prawi się nie zmieniają w trakcie jazdy są stale
EGR VALVE OPENENG REFERENCE minus 3.99%
EGR VALVE OPENENG minus 7.96 %
Pozostałe dane z EGR zmieniają się i coś tam na nich się dzieje

Hmmm najbliżej mi do wymiany EGR po nie czujnika MAP


To w takim układzie dlaczego wywala błąd doładowania a nie pozycji egr? Na 6 zdjęciu masz wartość 178kPa (MAP) jeśli to jest wartość wskazywana na wolnych obrotach to winny map sensor powinen wskazywać ok 100kPa.

Te 178kPa to wskazanie gdzies na 6biegu obroty 1700

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odpowiedz
siwusek216
Zarejestrowani

Jedyne co jesteś w stanę sprawdzić to map a właściwie jego wskazania na wolnych obrotach jak pisałem powinien pokazywać ok 100kPa i szczelność wężykiem podciśnienia od gruszki do N75 i zasilający ten zawór. Do kontroli gruszki czy podciśnienia potrzeba już wakuometr i pompkę podciśnieniową.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości