Kapitan Powolny
990
0
127
14
SC III ph I
2009
1.6 16V 110KM, 2014-2016
Poznań
op
Witajcie,
Mam taki ciekawy objaw związany ze skrzynią biegów. Jeśli dynamicznie ruszę z pierwszego biegu to blokuje mi lewarek zmiany biegów- nie ma szans żeby wrzucić dwójkę
Czasem sporadycznie zdarza się, przy normalnej jeździe że dzieje się to samo przy przełożeniu z dwójki na trójkę. Kolejny objaw to siłowanie się z lewarkiem przy wrzucaniu wstecznego- zdarza się że wchodzi za trzecim razem.
W trakcie roboty ostatniej roboty przy sprzęgle mój mechanik wskazał że jest do wymiany poduszka skrzyni (czy to ta ósemka słynna) i teraz pytanie czy te objawy które wam podałem są związane z rozwaloną poduszką, czy raczej jest to związane z ilością oleju w skrzyni?
Czekam na podpowiedzi, która poducha jest do wymiany (poduszka przy rozrządzie była wymieniana dwie wymiany rozrządu temu- bo się rozpadła przy odkręcaniu)
Coś jest nie tak. Jeżdżę Scenicem od ponad roku i nic nie odpadło, nic się nie zepsuło. Kim Ci Francuzi myślą, że są? Niemcami?
•
filozof
5,168
17
1555
1,912
SC I ph II
2001
2.0 i 16V 140KM, 1999-2003
Lublin
filozof
Zarejestrowani
— 16-10-2020, 10:49
Poduszka na początek, jeśli jest zerwana, to tak się może dziać. Jeśli masz wyciek że skrzyni, to warto dodać oleju, powinno pomóc. Trzecia rzecz to łącznik elastyczny drążka może być naderwany.
Nr 12
Piszę poprawnie po polsku; chyba, że nie zauważę autokorekty.
Nie odpowiadam na PW z pytaniami technicznymi. Jest do tego odpowiedni dział.
•
Kapitan Powolny
990
0
127
14
SC III ph I
2009
1.6 16V 110KM, 2014-2016
Poznań
op
Dzięki Filozof
Może doprecyzuje, kiedy gwałtownie przyspieszę i zakleszczy mi lewarek to kiedy wysprzęglę i auto zwolni prawie do zera to da się drążek przerzucić i można jechać dalej. Na logikę domniemam, że skrzynia się podnosi i zostaje w takim położeniu że nie da się przełożyć biegu bo łącznik "stoi" w miejscu
Coś jest nie tak. Jeżdżę Scenicem od ponad roku i nic nie odpadło, nic się nie zepsuło. Kim Ci Francuzi myślą, że są? Niemcami?
•
Kapitan Powolny
990
0
127
14
SC III ph I
2009
1.6 16V 110KM, 2014-2016
Poznań
op
(16-10-2020, 11:03)Kapitan Powolny napisał(a): Dzięki Filozof
Może doprecyzuje, kiedy gwałtownie przyspieszę i zakleszczy mi lewarek to kiedy wysprzęglę i auto zwolni prawie do zera to da się drążek przerzucić i można jechać dalej. Na logikę domniemam, że skrzynia się podnosi i zostaje w takim położeniu że nie da się przełożyć biegu bo łącznik "stoi" w miejscu
Poduszka wymieniona i wszystko elegancko
Jedynie ostatnio podczas mrozów krótko po ruszeniu miałem problem ze wstecznym i wbiciem jedynki- ale po przejechaniu kilkuset km chyba odmarzło i działa teraz ok
Coś jest nie tak. Jeżdżę Scenicem od ponad roku i nic nie odpadło, nic się nie zepsuło. Kim Ci Francuzi myślą, że są? Niemcami?
•
ko-ma
9,469
27
1546
39
INNY
2010
INNY
Końskie
ko-ma
Zarejestrowani
— 21-02-2021, 18:18
(21-02-2021, 18:07)Kapitan Powolny napisał(a): (16-10-2020, 11:03)Kapitan Powolny napisał(a): Dzięki Filozof
Może doprecyzuje, kiedy gwałtownie przyspieszę i zakleszczy mi lewarek to kiedy wysprzęglę i auto zwolni prawie do zera to da się drążek przerzucić i można jechać dalej. Na logikę domniemam, że skrzynia się podnosi i zostaje w takim położeniu że nie da się przełożyć biegu bo łącznik "stoi" w miejscu
Poduszka wymieniona i wszystko elegancko
Jedynie ostatnio podczas mrozów krótko po ruszeniu miałem problem ze wstecznym i wbiciem jedynki- ale po przejechaniu kilkuset km chyba odmarzło i działa teraz ok
Zmień olej w skrzyni. Serio.
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
•
Kapitan Powolny
990
0
127
14
SC III ph I
2009
1.6 16V 110KM, 2014-2016
Poznań
op
(21-02-2021, 18:18)ko-ma napisał(a): (21-02-2021, 18:07)Kapitan Powolny napisał(a): (16-10-2020, 11:03)Kapitan Powolny napisał(a): Dzięki Filozof
Może doprecyzuje, kiedy gwałtownie przyspieszę i zakleszczy mi lewarek to kiedy wysprzęglę i auto zwolni prawie do zera to da się drążek przerzucić i można jechać dalej. Na logikę domniemam, że skrzynia się podnosi i zostaje w takim położeniu że nie da się przełożyć biegu bo łącznik "stoi" w miejscu
Poduszka wymieniona i wszystko elegancko
Jedynie ostatnio podczas mrozów krótko po ruszeniu miałem problem ze wstecznym i wbiciem jedynki- ale po przejechaniu kilkuset km chyba odmarzło i działa teraz ok
Zmień olej w skrzyni. Serio.
Właśnie w tym rzecz że wymieniałem. Co prawda już jakiś czas temu i teraz była dolewka (cieknie nieszczęsny wybierak) i miałem to dosłownie chwilę. To nawet bardziej nie było siłowanie się z lewarkiem tylko jakbym nie mógł wcelować w "ścieżkę" biegu
Coś jest nie tak. Jeżdżę Scenicem od ponad roku i nic nie odpadło, nic się nie zepsuło. Kim Ci Francuzi myślą, że są? Niemcami?
•
ko-ma
9,469
27
1546
39
INNY
2010
INNY
Końskie
ko-ma
Zarejestrowani
— 22-02-2021, 12:42
(21-02-2021, 19:56)Kapitan Powolny napisał(a): (21-02-2021, 18:18)ko-ma napisał(a): (21-02-2021, 18:07)Kapitan Powolny napisał(a): (16-10-2020, 11:03)Kapitan Powolny napisał(a): Dzięki Filozof
Może doprecyzuje, kiedy gwałtownie przyspieszę i zakleszczy mi lewarek to kiedy wysprzęglę i auto zwolni prawie do zera to da się drążek przerzucić i można jechać dalej. Na logikę domniemam, że skrzynia się podnosi i zostaje w takim położeniu że nie da się przełożyć biegu bo łącznik "stoi" w miejscu
Poduszka wymieniona i wszystko elegancko
Jedynie ostatnio podczas mrozów krótko po ruszeniu miałem problem ze wstecznym i wbiciem jedynki- ale po przejechaniu kilkuset km chyba odmarzło i działa teraz ok
Zmień olej w skrzyni. Serio.
Właśnie w tym rzecz że wymieniałem. Co prawda już jakiś czas temu i teraz była dolewka (cieknie nieszczęsny wybierak) i miałem to dosłownie chwilę. To nawet bardziej nie było siłowanie się z lewarkiem tylko jakbym nie mógł wcelować w "ścieżkę" biegu
To albo zewnętrzny mechanizm zmiany biegów, albo linki.
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
•
|