Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Brak mocy renault scenic 1.9 dci 2002


TOMI
Zarejestrowani

op Witam!
Mam problem z moim renault scenic 1.9 dci 2002
Brak mocy podczas jazdy jak i podczas ruszania,na 2 biegu prawie 3000 ob. a on jedzie jak żółw.
potrzebuje czasu do nabrania prędkości.
Przy 3000ob zaśmierdziało paloną gumą w kabinie.
Do tej pory było ok miał zryw i moc,dziś podczas jazdy nagle osłabł!!

Odpowiedz
maciej1486
Zarejestrowani

Najpierw zajrzeć pod maske czy coś się nie stało, a potem diagnostyka.

Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS


Odpowiedz
leszek11112
Zarejestrowani

no to masz sprzęgło do wymiany

Odpowiedz
Qmaty
Zarejestrowani

Sprzęgło do wymiany to by było jakby obroty silnika rosły a auto nie przyspieszało.Ja obstawiam że jakiś wąż na dolocie spadł i turbo dmucha ale nie tam gdzie trzeba.Miałem taką historię tyle że 1.9 Dti.

Odpowiedz
leszek11112
Zarejestrowani

qumaty przeczytaj dobrze [ 3000tys. obrotów , a powoli się rozpędza ] typowy obiaw ślizgającego się sprzęgła , i czuć spaloną tarczę

Odpowiedz
Qmaty
Zarejestrowani

Dla mnie brak mocy to niewłaściwe wkręcanie się silnika na obroty.Jeśli jest to uszkodzone sprzęgło to TOMI źle opisał objawy- silnik się wkręca ale auto nie przyspiesza.Poza tym palone sprzęgło nie śmierdzi paloną gumą - tam nie ma gumy.

Odpowiedz
TOMI
Zarejestrowani

op Obroty dochodzą do 2500 i dalej nie idą.....

Odpowiedz
Qmaty
Zarejestrowani

Możesz sprawdzić oprócz dolotu też przepływomierz (odepnij od niego wtyczkę jeśli auto wróci do żywych jest do wymiany)możesz tez mieć egr do czyszczenia

Odpowiedz
twilk7
Zarejestrowani

Zawieszony zawór EGR

Wysłane z Redmi Note 7 przy użyciu klawiatury

Odpowiedz
itek
Gdyby to było sprzęgło, to silnik powinien pracować dynamicznie na biegu jałowym i podczas stabilnej jazdy, lecz tylko przy rozpędzaniu przenoszenie napędu byłoby opóźnione (ślizganie). Jak już się rozpędzi, szczególnie na jedynce, to powinno być jak przed awarią. Uszkodzone sprzęgło szarpie podczas ruszania, ślizga, lub nie pozwala włożyć biegu. Smród spalonego sprzęgła jest bardzo charakterystyczny i nieco inny od spalonej gumy. Test ślizgania, to gwałtowne ruszanie na III biegu-czy zdusi silnik.
Rada-jedź do dobrego mechanika i "nie lecz się przez internet" bo eksperymenty czasami więcej kosztują, niż właściwa diagnoza i naprawa.
Powodzenia.

Na podstawie spalin z rury, też można coś wnioskować.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości