Agent
24
0
9
2
SC II ph II
2008
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Jaroty
Agent
Zarejestrowani
— 09-03-2022, 20:45
Witam, zacznę od tego, że pół roku temu (w wakacje) przestała mi działać dmuchawa w Scenicu II w wersji z klimatronikiem. Wyświetlacz działał ale nie dmuchało powietrze. Wymieniłem rezystor dmuchawy i nawiew wrócił.
Dzisiaj jednak podczas jazdy znowu przestał działać nawiew (wyświetlacz cały czas sprawny). Pierwsza rzecz - sprawdziłem bezpiecznik 40 A pod kierownicą i okazał się być spalony. Włożyłem drugi - dmuchawa nie włączyła się, a bezpiecznik momentalnie się spalił. Przy pierwszej awarii dmuchawy, bezpiecznik pod kierownicą nie był spalony. Ktoś wie co może być teraz przyczyną ciągłego przepalania się bezpiecznika? Przeraża mnie perspektywa wymiany silnika dmuchawy, a raczej rozkręcanie całej deski rozdzielczej.
•
szymin89
418
1
83
42
SC III ph I
2009
1.4 TCe 16v 130KM, 2009-2011
Berlin/Augustów
szymin89
Zarejestrowani
— 10-03-2022, 05:14
Gdzieś musi być przyczyna palącego się bezpiecznika. Nie masz problemu z wilgocią w samochodzie?
Nie pamiętam czy da się wypiąć wtyczkę z opornicy lub dmuchawy bez zdejmowania deski ale jak wypniesz i bezpiecznik nie będzie się przepalał to winowajcę trzeba szukać między tymi dwoma elementami.
Inna możliwość to próba zakręcenia wiatrakiem, może od strony filtra kabinowego da się dojść. Jeśli dmuchawa jest zatarta to również będzie się przepalał bezpiecznik.
•
Agent
24
0
9
2
SC II ph II
2008
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Jaroty
Agent
Zarejestrowani
— 10-03-2022, 07:29
Dzięki, a czy teoretycznie jak sama dmuchawa (silnik) jest ok, to gdy odepnę rezystor ten pod schowkiem, to bez tego rezystora dmuchawa będzie kręcić się? Bo najpierw bym chciał wykluczyć najprostszą w demontażu rzecz, czyli rezystor.
•
Agent
24
0
9
2
SC II ph II
2008
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Jaroty
Agent
Zarejestrowani
— 10-03-2022, 18:47
Chyba znalazłem przyczynę, upalona jedna kostka od rezystora:
https://zapodaj.net/b14e501b79a00.jpg.html
https://zapodaj.net/408dfa5485ad5.jpg.html
Niestety w Olsztynie próżno szukać takiej kostki, zostaje internet i czekanie na przesyłkę.
•
ko-ma
9,451
26
1527
39
INNY
2010
INNY
Końskie
ko-ma
Zarejestrowani
— 10-03-2022, 19:34
Kupowałem niedawno takie kostki jako "zestaw naprawczy" na all...
Przesyłka była na drugi dzień. Koszt jakieś kilkanaście zł.
Uwaga: kolory przewodów nie zawsze zgadzają się z kolorystyką w wiązce samochodu - trzeba łączyć kierując się kolejnością pinów we wtyczce - dlatego przed obcięciem konieczne jest solidne foto.
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
•
Agent
24
0
9
2
SC II ph II
2008
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Jaroty
Agent
Zarejestrowani
— 11-03-2022, 19:26
Olsztyn miasto wojewódzkie, a głupiego bezpiecznika 40 A nie można nigdzie znaleźć, o kostkach do rezystora też można zapomnieć. Ale w miasteczku Orneta dorwałem dzisiaj szrocie Scenica z klimatronikiem i panowie mi wycięli kostkę. Wymieniłem ją oraz rezystor i nawiew wrócił. Tyle dobrego.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-03-2022, 19:26 przez Agent.)
•
shakar
23
0
2
6
SC II ph II
2006
1.9 dCi 130KM, 2003-2009
Lędziny
shakar
Zarejestrowani
— 27-03-2022, 11:11
Podepnę się , też mam problem z wentylatorem - bezpieczniki sprawdzone( zarówno zasilanie wentylatora jak i zasilanie panelu sterowania klimy), rezystor dmuchawy nowy (zamiennik z firmy NTY) a wentylator dalej nie pracuje. Wtyczki nienadpalone, wentylator pracuje po zmostkowaniu kabli zasilających.
CLIP nie widzi żadnych błędów, wartości nasłonecznienia się zmieniają, temperatury zewnętrzna i wewnętrzna zbliżona do rzeczywistych i też się zmieniają, jedynie co mnie zastanawia to temperatura (Temp. 1)żądana powietrza nawiewanego - po ustawieniu na panelu 27 st C , Temp. 1 ustawia się na -7, a po ustawieniu na panelu 15 st, Temp. 1 ustawia się na 0 st C ??
Jest sposób aby podać impuls sterujący na moduł(rezystor sterujący) wentylatora, aby sprawdzić czy moduł na pewno sprawny, lub jak sprawdzić panel sterujący klimą/nawiewem ten w konsoli? Jak do wtyczki(szerokiej) podepnę miernik na kabel sterujący to powinien zmierzyć jakieś napięcie przy próbie zmiany obrotów wentylatora a jeżeli tak to próbę taką wykonać przy wpiętej wtyczce w rezystor czy wypiętej(jak by to nie był multipleks to było by jasne co i jak sprawdzić ) ?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-03-2022, 11:13 przez shakar.)
•
shakar
23
0
2
6
SC II ph II
2006
1.9 dCi 130KM, 2003-2009
Lędziny
shakar
Zarejestrowani
— 27-03-2022, 13:59
(27-03-2022, 11:11)shakar napisał(a): Podepnę się , też mam problem z wentylatorem - bezpieczniki sprawdzone( zarówno zasilanie wentylatora jak i zasilanie panelu sterowania klimy), rezystor dmuchawy nowy (zamiennik z firmy NTY) a wentylator dalej nie pracuje. Wtyczki nienadpalone, wentylator pracuje po zmostkowaniu kabli zasilających.
CLIP nie widzi żadnych błędów, wartości nasłonecznienia się zmieniają, temperatury zewnętrzna i wewnętrzna zbliżona do rzeczywistych i też się zmieniają, jedynie co mnie zastanawia to temperatura (Temp. 1)żądana powietrza nawiewanego - po ustawieniu na panelu 27 st C , Temp. 1 ustawia się na -7, a po ustawieniu na panelu 15 st, Temp. 1 ustawia się na 0 st C ??
Jest sposób aby podać impuls sterujący na moduł(rezystor sterujący) wentylatora, aby sprawdzić czy moduł na pewno sprawny, lub jak sprawdzić panel sterujący klimą/nawiewem ten w konsoli? Jak do wtyczki(szerokiej) podepnę miernik na kabel sterujący to powinien zmierzyć jakieś napięcie przy próbie zmiany obrotów wentylatora a jeżeli tak to próbę taką wykonać przy wpiętej wtyczce w rezystor czy wypiętej(jak by to nie był multipleks to było by jasne co i jak sprawdzić ) ?
Doprecyzuję, bo to ważne - wersja z klimatyzacją automatyczną więc nie typowa opornica steruje obrotami a moduł z feralnym tranzystorem
•
|