Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Brak niskich obrotów po uruchomieniu silnika


zybi20
Zarejestrowani

op Witam serdecznie,
Od jakiegoś czasu ok 5-6 miesięcy mam następujący problem: otóż rano po odpaleniu zimnego samochodu nie zawsze utrzymuje on niskie obroty tzn. odpali i zaraz gaśnie lub ma bardzo niskie obroty (trzęsie silnikiem) - nie dzieje się tak zawsze a tylko czasami. Rozwiązaniem jest dodanie gazu tzn. jak zaskoczy na sekundę wystarczy dodać gazu i wszystko wraca do norm tzn. są niskie obroty, co możne być przyczyną takiego stanu rzeczy?
Samochód to Scenic II z 2007 roku (lift) silnik 1,6 benzyna 16V

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-08-2017, 13:16 przez zybi20.)

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

Mam dokładnie to samo i Miro z tego co pamiętam też
Jak na razie brak rozwiązania

Wysłane z mojego Lenovo K53a48 przy użyciu Tapatalka

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi pio555 za ten post post:
  • hubert
michal6616
Zarejestrowani

Miałem podobny problem ale nie w scenicu. W tamtym przypadku winny był zacinający się silnik krokowy który nie odbijał. Oczywiście nie sugeruje wymiany. Najpierw czyszczenie. Jak wyciągnąłem go w tamtym samochodzie to regulacji wymagała przepustnica.

Regulacja była potrzebna przez to że wyjmowałem silnik krokowy.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-08-2017, 09:12 przez michal6616.)

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

Z tym że tu nie ma krokowca

Wysłane z mojego Lenovo K53a48 przy użyciu Tapatalka

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
zybi20
Zarejestrowani

op W tygodniu wyczyszczę przepustnice jak starczy czasu, może to będzie to......

Odpowiedz
Ralfi
Kobiety

Czyszczenie i oringi.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-08-2017, 21:53 przez Ralfi.)

┌∩┐
Odpowiedz
zybi20
Zarejestrowani

op A orientuje się ktoś może jak jest ona uszczelniana? Tzn. nigdy jej nie wyciągałem a chciałbym to zrobić za jednym razem (nie wiem jakie muszę mieć uszczelki i gdzie je kupić czy są tylko w ASO)

Odpowiedz
zybi20
Zarejestrowani

op Witam,
Zgodnie z obietnicą odpisuje, więc tak:
Problem chyba rozwiązany, przepustnica wyczyszczona kilka dni temu samochód ma zdecydowanie stabilniejsze niskie obroty i troszkę wyższe --> problem z rannym gaśnięciem nie wystąpił (póki co). Sama robota dość łatwa i szybka, mi udało się wymontować przepustnicę bez demontażu czegokolwiek (odłączyłem tylko rurę od powietrza, podciśnienie i wtyczkę od przepustnicy. Co ciekawe do uszczelnienia nie występują w niej o-ringi tak jak piszą niektórzy, które zresztą nie są tanie (2 sztuki około 60-70zl), u mnie była tylko jedna uszczelka (taka okrągła i płaska - zwalcowany o-ring :Biggrinej koszt to w zaprzyjaźnionym sklepie 10zł (org renault)

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości