Stanisław Zając
8
0
0
0
SC II ph II
1996
1.9 dCi FAP 130KM, 2003-2009
Lubatowa
op
Renault Scenic 1.9 dci 130 KM, przebieg 360 tys. Olej w silniku wymieniany regularnie co 15 tys., nie bierze i nie brał oleju, nie dymi. Spalanie 5,7 l/100km, Z części przy silniku wymieniana była tylko rura od interculera i przy okazji czyszczony zawór EGR.
Samochodem przejeździłem ponad 200 tys. i auto poza małymi awariami sprawuje się dobrze. Dwa miesiące temu pojawił się błąd zapchanego filtra cząstek stałych oraz nastąpił spadek mocy. Szybsza jazda nie pomogła więc go wypaliłem stacjonarnie. Błąd zniknął ale problem chwilowego braku mocy pozostał (bez komunikatu o błędzie). Po odpaleniu samochodu od nowa auto pracowało poprawnie. Mechanik polecił wyciągnięcie filtra i czyszczenie w specjalistycznym zakładzie. Zostało to zrobione. Po tych naprawach jest lepiej ale pojawił się problem z buczeniem silnika przy obrotach powyżej 2000 w szczególności po przejechaniu kilkunastu kilometrów na rozgrzanym silniku. Po przejechaniu 200 km od naprawy pojawił się komunikat o regeneracji katalizatora, który szybko znikną. Przejechałem 1000 km w tym po autostradach i nadal jest tak samo. Buczenie występuje także przy spadku prędkości obrotów. Moc jest ale trochu mniejsza niż wcześniej i nie ma takiego zrywu przy przyśpieszaniu. Turbina działa. Błędów nie ma. Co może być problemem? Autko ma swoje lata ale jest ekonomiczne i wygodne i nie chciałbym się go pozbyć.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-08-2018, 08:07 przez Mati.)
•
Grzegorz Łubieński
1,899
8
291
88
SC III ph I
2010
1.6 16v 110KM, 2009-2011
Szczecin Pogodno, Zachodniopomorskie, Poland
A czasem nie wcieli bebechów z FAPa zamiast go wyczyścić?
Wysłane z mojego S60 przy użyciu Tapatalka
•
Stanisław Zając
8
0
0
0
SC II ph II
1996
1.9 dCi FAP 130KM, 2003-2009
Lubatowa
op
(09-08-2018, 07:57)Grzegorz Łubieński napisał(a): A czasem nie wcieli bebechów z FAPa zamiast go wyczyścić?
Wysłane z mojego S60 przy użyciu Tapatalka
Nie wycieli. Został wyczyszczony na specjalistycznej maszynie. Otrzymałem pisemne potwierdzenie z badań przed i po czyszczeniu w zakresie zanieczyszczeń oraz czteroletnią gwarancje
•
Stanisław Zając
8
0
0
0
SC II ph II
1996
1.9 dCi FAP 130KM, 2003-2009
Lubatowa
op
Problem dalej nie rozwiązany
Komputer pokazuje błąd DF308 - Niedrożność filtra cząstek stałych - wewnętrzna usterka elektroniczna oraz
DF312 Żądanie prędkości - Niespójna prędkość pojazdu
Błędy po wykasowaniu powracają a samochód jedzie w trybie serwisowym. Filtr cząstek stałych i katalizator wyczyszczony.
Na Google wyczytałem, że błąd DF 308 to zawór przestawiania klapy dławiącej
pio555 napisał 04-09-2018, 11:12:
Zapraszamy do przywitania się z innymi użytkownikami. Pierwszy post zgodnie z regulaminem pkt.4 powinien znajdować się w Powitaniach.
Kolejny post proszę napisać w Powitaniach. http://www.scenic-forum.pl/Forum-Powitania
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-09-2018, 11:12 przez pio555.)
•
Grzegorz Łubieński
1,899
8
291
88
SC III ph I
2010
1.6 16v 110KM, 2009-2011
Szczecin Pogodno, Zachodniopomorskie, Poland
Czyli tzw "hamulec górski" - do hamowania silnikiem . Problem wielokrotnie opisywany na forum
Wysłane z mojego S60 przy użyciu Tapatalka
•
Stanisław Zając
8
0
0
0
SC II ph II
1996
1.9 dCi FAP 130KM, 2003-2009
Lubatowa
op
(04-09-2018, 11:13)Grzegorz Łubieński napisał(a): Czyli tzw "hamulec górski" - do hamowania silnikiem . Problem wielokrotnie opisywany na forum
Wysłane z mojego S60 przy użyciu Tapatalka
Mogę prosić o jakieś szczegóły. Co wymienić, przeczyścić, sprawdzić?
•
Grzegorz Łubieński
1,899
8
291
88
SC III ph I
2010
1.6 16v 110KM, 2009-2011
Szczecin Pogodno, Zachodniopomorskie, Poland
Czytaj na forum, jest to dokładnie opisane
Wysłane z mojego S60 przy użyciu Tapatalka
•
Stanisław Zając
8
0
0
0
SC II ph II
1996
1.9 dCi FAP 130KM, 2003-2009
Lubatowa
op
(04-09-2018, 13:49)Grzegorz Łubieński napisał(a): Czytaj na forum, jest to dokładnie opisane
Wysłane z mojego S60 przy użyciu Tapatalka
Czytam i nie wiele znajduję opisów dotyczących problemów wynikłych z hamowania silnikiem i powiązanych z moimi sprawami.
Czy chodzi może o czujnik ciśnienia doładowania?
•
Grzegorz Łubieński
1,899
8
291
88
SC III ph I
2010
1.6 16v 110KM, 2009-2011
Szczecin Pogodno, Zachodniopomorskie, Poland
Chodzi o silniczek klapki na wydechu
Wysłane z mojego S60 przy użyciu Tapatalka
Jeśli oczywiście go posiadasz
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-09-2018, 15:09 przez Grzegorz Łubieński.)
•
A2-eR11
3,226
23
884
1,639
SC II ph II
2006
1.9 dCi FAP 130KM, 2003-2009
Malbork
A2-eR11
Zarejestrowani
— 05-09-2018, 06:58
Jesli chodzi o silniczek klapki, to w S II takiego nie ma na wydechu... Wiec na bank nie on jest problemem.
Sprawdz czy sa prawidlowo i szczelnie zalozone wężyki ktore ida od FAP do czujnika.
•
|