Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Buczeniem silnika. Renault Scenic 1.9 dci 130 KM


Stanisław Zając
Zarejestrowani

op Renault Scenic 1.9 dci 130 KM, przebieg 360 tys. Olej w silniku wymieniany regularnie co 15 tys., nie bierze i nie brał oleju, nie dymi. Spalanie 5,7 l/100km, Z części przy silniku wymieniana była tylko rura od interculera i przy okazji czyszczony zawór EGR.

Samochodem przejeździłem ponad 200 tys. i auto poza małymi awariami sprawuje się dobrze. Dwa miesiące temu pojawił się błąd zapchanego filtra cząstek stałych oraz nastąpił spadek mocy. Szybsza jazda nie pomogła więc go wypaliłem stacjonarnie. Błąd zniknął ale problem chwilowego braku mocy pozostał (bez komunikatu o błędzie). Po odpaleniu samochodu od nowa auto pracowało poprawnie. Mechanik polecił wyciągnięcie filtra i czyszczenie w specjalistycznym zakładzie. Zostało to zrobione.   Po tych naprawach jest lepiej ale pojawił się problem z buczeniem silnika przy obrotach powyżej 2000 w szczególności po przejechaniu kilkunastu kilometrów na rozgrzanym silniku. Po przejechaniu 200 km od naprawy pojawił się komunikat o regeneracji katalizatora, który szybko znikną. Przejechałem 1000 km w tym po autostradach i nadal jest tak samo. Buczenie występuje także przy spadku prędkości obrotów. Moc jest ale trochu mniejsza niż wcześniej i nie ma takiego zrywu przy przyśpieszaniu. Turbina działa. Błędów nie ma. Co może być problemem? Autko ma swoje lata ale jest ekonomiczne i wygodne i nie chciałbym się go pozbyć.
Mati napisał 09-08-2018, 08:07:
Zapraszamy do przywitania się z innymi użytkownikami

Pierwszy post zgodnie z regulaminem pkt.4 http://www.scenic-forum.pl/Ogloszenie-Re...enic-Forum 
powinien znajdować się w Powitaniach http://www.scenic-forum.pl/Forum-Powitania tam się przywitaj.
Kolejny post proszę napisać w Powitaniach.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-08-2018, 08:07 przez Mati.)

Odpowiedz
Grzegorz Łubieński
Zarejestrowani

A czasem nie wcieli bebechów z FAPa zamiast go wyczyścić?

Wysłane z mojego S60 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
Stanisław Zając
Zarejestrowani

op
(09-08-2018, 07:57)Grzegorz Łubieński napisał(a): A czasem nie wcieli bebechów z FAPa zamiast go wyczyścić?

Wysłane z mojego S60 przy użyciu Tapatalka

Nie wycieli. Został wyczyszczony na specjalistycznej maszynie. Otrzymałem pisemne potwierdzenie z badań przed i po czyszczeniu w zakresie zanieczyszczeń oraz czteroletnią gwarancje

Odpowiedz
Stanisław Zając
Zarejestrowani

op Problem dalej nie rozwiązany
Komputer pokazuje błąd DF308 - Niedrożność filtra cząstek stałych - wewnętrzna usterka elektroniczna oraz
DF312 Żądanie prędkości - Niespójna prędkość pojazdu

Błędy po wykasowaniu powracają a samochód jedzie w trybie serwisowym. Filtr cząstek stałych i katalizator wyczyszczony. 
 
Na Google wyczytałem, że błąd DF 308 to zawór przestawiania klapy dławiącej
pio555 napisał 04-09-2018, 11:12:
Zapraszamy do przywitania się z innymi użytkownikami. Pierwszy post zgodnie z regulaminem pkt.4 powinien znajdować się w Powitaniach.

Kolejny post proszę napisać w Powitaniach. http://www.scenic-forum.pl/Forum-Powitania

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-09-2018, 11:12 przez pio555.)

Odpowiedz
Grzegorz Łubieński
Zarejestrowani

Czyli tzw "hamulec górski" - do hamowania silnikiem . Problem wielokrotnie opisywany na forum

Wysłane z mojego S60 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
Stanisław Zając
Zarejestrowani

op
(04-09-2018, 11:13)Grzegorz Łubieński napisał(a): Czyli tzw "hamulec górski" - do hamowania silnikiem . Problem wielokrotnie opisywany na forum

Wysłane z mojego S60 przy użyciu Tapatalka

Mogę prosić o jakieś szczegóły. Co wymienić, przeczyścić, sprawdzić?

Odpowiedz
Grzegorz Łubieński
Zarejestrowani

Czytaj na forum, jest to dokładnie opisane

Wysłane z mojego S60 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
Stanisław Zając
Zarejestrowani

op
(04-09-2018, 13:49)Grzegorz Łubieński napisał(a): Czytaj na forum, jest to dokładnie opisane

Wysłane z mojego S60 przy użyciu Tapatalka

Czytam i nie wiele znajduję opisów dotyczących problemów wynikłych z hamowania silnikiem i powiązanych z moimi sprawami.

Czy chodzi może o czujnik ciśnienia doładowania?

Odpowiedz
Grzegorz Łubieński
Zarejestrowani

Chodzi o silniczek klapki na wydechu

Wysłane z mojego S60 przy użyciu Tapatalka

Jeśli oczywiście go posiadasz

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-09-2018, 15:09 przez Grzegorz Łubieński.)

Odpowiedz
A2-eR11
Zarejestrowani

Jesli chodzi o silniczek klapki, to w S II takiego nie ma na wydechu... Wiec na bank nie on jest problemem.
Sprawdz czy sa prawidlowo i szczelnie zalozone wężyki ktore ida od FAP do czujnika.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości