Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Cóż może być powodem ...


Wolf
Zarejestrowani

op Witam Forumowiczów, na czym polega problem ...
Otóż jadąc wczoraj rano do pracy, nie wierząc własnym oczom i uszom, silnik zgasł. Odpalić za diabła nie chciał. Dwóch przechodniów pomogło i zepchnęliśmy go na chodnik. Zamknąłem i do pracy tramwajem. Popołudniu wróciłem do samochodu, wsiadam i odpalił od razu. Jednak przejechałem trochę, silnik się rozgrzał i silnik znowu powiedział stop. Oczywiście znowu nie szło odpalić lecz doszedłem do wniosku że pewnie musi ostygnąć. W końcu nadeszła ta chwila, odpalił i znowu kawałek przejechałem. Tym sposobem do domu do którego zazwyczaj jadę 20- 30 minut dotarłem po niecałych pięciu godzinach. Zauważyłem też iż częściowe schłodzenie jak również schłodzenie do temperatury w której wskaźnik ledwo się unosi nie wystarcza. Silnik musi być schłodzony do momentu aż wskazówka ani drgnie i wtedy odpala. Kolejne spostrzeżenie to to iż wskazówka temperatury podnosi się bardzo szybko. Można to wręcz zauważyć jak idzie w górę.
Poszperałem trochę tu i tam i dowiedziałem się iż może to być czujnik położenia wału lub cewka z naciskiem na to pierwsze. Wszystko ok ale jakoś nigdzie nie mogę doszukać gdzie w silniku mojego samochodu tego szukać. Dlatego załączam tu zdjęcia silnika z nadzieją iż może ktoś podpowie gdzie tego szukać. Samochód mam niecałe dwa tygodnie i spisywał się doskonale do wczoraj. Stał się też, jak widać mokry "lekko". Mniemam iż to oznaka uszczelki pod głowicą aczkolwiek mogę się mylić. Wszelkie podpowiedzi mile widziane.
Pozdrawiam serdecznie Biggrin

Załączone pliki

Miniatury
           

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 23-11-2017, 17:15 przez Wolf.)

Odpowiedz
filozof
Zarejestrowani

Na trzecim zdjęciu masz zieloną wtyczkę, w ruchu okolicach, nad skrzynią biegów jest czujnik położenia wału.
Swoją drogą, to olej w silniku jeszcze masz?

Piszę poprawnie po polsku; chyba, że nie zauważę autokorekty.
Nie odpowiadam na PW z pytaniami technicznymi. Jest do tego odpowiedni dział.
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi filozof za ten post post:
  • Wolf
Wolf
Zarejestrowani

op Olej sprawdzam regularnie. Jutro lub w sobotę oddaję auto do mechanika. Rozumiem iż uszczelka pod głowicą będzie do robienia tak ? Stąd owy wyciek ...
Mowisz też o trzecim zdjęciu. Zielona wtyczka "w ruchu okolicach" ... No przepraszam Cię ale nie pojmuję. Zielone wtyczki widzę tam dwie. Mniemam iż chodzi o tą "niżej" i to ona jest podłączona do czujnika. Czyli po odłączeniu jej ukaże się czujnik który można odkręcić.
Wiem że czyta się to co piszę jak tekst kompletnego laika lecz w sumie tak jest. Nigdy wcześniej nawet nie słyszałem o takowym czujniku dopiero teraz także w wielu tematach jestem kompletnie zielony.
Z góry przepraszam wszystkich za swoje ewentualne pytania.

Odpowiedz
scrabi
Zarejestrowani

pierwsze co wymontuj czujnik położenia wału i go dobrze wyczyśc Ten magnes pzyciąga do siebei kupie brudu mi czasami daje podobne skutki jak uszkodzony,W 90% on ulega awari i czyszcenie pomaga na pare dni, ale mimo wszystko warto spróbować.

 Zawsze do przodu, nigdy do tyłu. Biggrin 
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety....
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi scrabi za ten post post:
  • Wolf
Wolf
Zarejestrowani

op Dziękuję za poradę. Jutro się tym zajmę. 
Może zdąrzę kupić nowy i zamontować zobaczę.
Pozdrawiam.

Odpowiedz
filozof
Zarejestrowani

(23-11-2017, 18:36)Wolf napisał(a): Zielona wtyczka "w ruchu okolicach" ... No przepraszam Cię ale nie pojmuję.
I doskonale rozumiem, że nie pojmujesz, sam bym się w tym zgubił, a wszystkiemu winna autokorekta ;)
Tuż nad skrzynią biegów, na jej łączeniu z silnikiem jest czarny czujnik na metalowym uchwycie. Wtyczka do niego idzie od strony grodzi i ma dwa przewody. Sam czujnik mocowany jest dwoma śrubami do bloku silnika.

Piszę poprawnie po polsku; chyba, że nie zauważę autokorekty.
Nie odpowiadam na PW z pytaniami technicznymi. Jest do tego odpowiedni dział.
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi filozof za ten post post:
  • Wolf
Wolf
Zarejestrowani

op Witaj, dziękuję za odpowiedź. Czyli, mówiąc najprościej, ta dolna zielona wtyczka jest podłączona do owego czujnika właśnie ? Odpiąć wtyczkę i odkręcić.

Odpowiedz
Lepus
Zarejestrowani

(23-11-2017, 18:36)Wolf napisał(a): Rozumiem iż uszczelka pod głowicą będzie do robienia tak ? Stąd owy wyciek ...
Raczej uszczelka pokrywy zaworów...

Turbino ty moja, ty jesteś jak zdrowie, ile cię trzeba cenić, ten tylko się dowie kto cię stracił...
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Lepus za ten post post:
  • Wolf
Wolf
Zarejestrowani

op Uszczelka pokrywy zaworów. Ok. Powiedz mi czy można to wymienić samemu czy raczej warsztat ? Bo wiadomo że uszczelka pod głowicę wiąże się potem z planowaniem, dokręcaniem śrub odpowiednia moca. A pod pokrywę zaworów trzeba też coś tam cudować czy odkręcić, wyczyścić i zmienić ?

Odpowiedz
Lepus
Zarejestrowani

Dokładnie jak piszesz, wskazane jest odtłuszczenie obydwu powierzchni. Samemu dasz radę

Turbino ty moja, ty jesteś jak zdrowie, ile cię trzeba cenić, ten tylko się dowie kto cię stracił...
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Lepus za ten post post:
  • Wolf




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości